Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از چهارمین نشست مصر و اتیوپی که بدون دستیابی به توافق میان دو کشور در خصوص سد النهضة به پایان رسید، این دو کشور در این مذاکرات به بن بست رسیدند.

به گزارش ایسنا، پایگاه بوابة الاهرام گزارش داد که چهارمین نشست مذاکرات سد النهضة که با نظارت آمریکا در آدیس آبابا در روزهای هشتم و نهم ژانویه برگزار شد، بدون دستیابی به توافقی درباره مسائل حل نشده پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه مصری نوشت که کشورهای مصر، اتیوپی و سودان نتوانستند به توافقی در مورد حقوق خود در منابع آبی بعد از احداث سد النهضة دست یابند.

قرار است که نشستی در واشنگتن در وزارت خزانه‌داری آمریکا با حضور وزرای خارجه و امور آبی این سه کشور در ۱۳ ژانویه برگزار شود.

اتیوپی در سال ۲۰۱۱ ساخت سد النهضة بر روی النیل الأزرق را با هدف تولید برق آغاز کرد. مصر نسبت به تاثیر گذاشتن ساخت این سد بر سهم آبی خود نگران است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 

شهردار قم گفت: شهرداری قم ۵۵ واگن با قرارداد شرکت پوژن سهم دارد که کارفرمای این قرارداد وزارت کشور است و همزمان برای خرید سه رام دیگر اقدام کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در بازدید با استاندار قم از پروژه منوریل و در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مسئله تأمین واگن برای فاز نخست متروی قم که آماده بهره برداری است، در دستور کار شهرداری و دولت قرار دارد.

وی به مراحل اجرای قرارداد تأمین واگن با شرکت چینی پوژن اشاره کرد و افزود: ما ۵۰ رام واگن داریم که طراحی عملیاتی آن را شرکت پوژن انجام داده است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: برای شروع به ساخت شرکت چینی نیاز به حدود ۶ میلیون یورو پیش پرداخت دارد که برای پرداخت آن به موافقت کمیسیون ماده ۶۲ نیاز داریم.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه در این قرارداد کارفرما وزارت کشور است گفت: هزینه تأمین واگن از این قرارداد هم با مشارکت شهرداری و دولت تأمین می‌شود.

وی افزود: در اوراق مشارکت ۵۰ درصد سهم شهرداری و ۵۰ درصد سهم دولت است. یعنی از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۱۴۰۳ نیمی را ما و نیمی را دولت باید بازپرداخت کند.

شهردار قم گفت: در شهرداری کشور تنها مشهد واگنی شبیه به قم داشت. تلاش ما این بود که سه رام از مشهد قرض کنیم تا مراحل تست گرم سریع‌تر پیش رود اما به هر دلیلی این کار انجام نشد.

سقائیان نژاد تاکید کرد: اگر این کار انجام شده بود در سفر اردیبهشت ریاست جمهوری یکی از پروژه‌هایی که به دست ایشان افتتاح می‌شد، فاز نخست متروی قم بود.

وی گفت: درخواست ما این است که توافق کمیسیون ماده ۶۲ انجام شود تا دست کم بتوانیم در هشت ماه آینده واگن داشته باشیم.

شهردار قم به اقدام شهرداری برای مذاکره در تأمین واگن با چینی‌ها اشاره کرد و افزود: در کنار قراردادی که با محوریت وزارت کشور پیش می‌رود، شهرداری قم برای سرعت بخشیدن به موضوع، در حال توافق با چینی‌ها برای خرید سه رام دیگر است.

کد خبر 749824

دیگر خبرها

  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • نتانیاهو خطاب به بلینکن: هیچ توافقی برای پایان جنگ در غزه را نخواهم پذیرفت
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • نتانیاهو خطاب به بلینکن : هیچ توافقی برای پایان جنگ در غزه را نخواهم پذیرفت
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود