Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@13:18:46 GMT

ریابکوف: آماده گفتگو با آمریکا درباره ایران هستیم

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۵۱۴۳۸

ریابکوف: آماده گفتگو با آمریکا درباره ایران هستیم

خبرگزاری فارس: «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه) از آمادگی کشورش برای میانجی‌گری و کمک به حل اختلافات و تنش‌های اخیر بین آمریکا و ایران خبر داد.

ریابکوف به شبکه «ریانووستی» گفت که روسیه آماده است تا در صورت تمایل واشنگتن، درباره وضعیت کنونی حول ایران با آمریکا گفتگو کند.

وی بعد از ورود به شهر توکیو برای شرکت در نشست گفتگو‌های استراتژیک روسیه-ژاپن، توضیح داد: «اگر آن‌ها در این موضوع تمایل نشان دهند، ما هم آماده هستیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر خارجه روسیه درباره بحران به‌وجود آمده برای توافق هسته‌ای بعد از خروج آمریکا و بازگشت تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران، اظهار داشت: «ما با دیگر اعضای باقی‌مانده در برجام به‌صورت پیوسته در تماس هستیم. در واقع از ابتدای سال جدید (۲۰۲۰) این تماس‌ها روزانه ادامه داشته است».

ریابکوف درباره موضع روسیه حول مذاکره مجدد بر سر برجام نیز تصریح کرد: «آن‌ها به خوبی از رویکرد ما آگاه هستند. ما درک مناسبی از چیزی که آن‌ها به صورت علنی در سطوح مختلف بیان می‌کنند، داریم. ما نیاز ویژه‌ای برای مباحثه بیشتر با آن‌ها نداریم».

دولت جمهوری اسلامی ایران شامگاه یکشنبه (۱۵ دی ماه) گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام را اعلام کرد که بر اساس آن، ایران، دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست.

در بیانیه ایران آمده است که با توجه به ادامه تحریم‌های آمریکا و عدم تحقق وعده‌های طرف‌های اروپایی برای جبران آثار این تحریم‌ها، تهران تمام محدودیت‌های مربوط به غنی‌سازی، از جمله در زمینه تعداد سانتریفیوژها، را کنار می‌گذارد. تهران در عین حال اعلام کرده است که به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داده و در صورت رفع تحریم‌ها و پایبندی کامل طرف مقابل به برجام، اجرای تعهدات هسته‌ای را از سر می‌گیرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: ریابکوف آمریکا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود

سخنگوی دولت روسیه در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد که تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه صادرات ال‌ان‌جی این کشور مظهر "رقابت ناعادلانه و غیرقانونی" است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد که تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه صادرات ال‌ان‌جی این کشور مظهر "رقابت ناعادلانه و غیرقانونی" است.

وی گفت: باید دید چه تعاریفی انجام خواهد شد، چه محدودیت هایی به ویژه… اعمال می شود.

پسکوف افزود: در واقع، تلاش‌ها برای بیرون راندن روسیه از بازارهای انرژی ادامه دارد؛ البته تغییر به سمت بازارهای گران‌تر قبل از هر چیز برای ایالات متحده و برخی کشورهای دیگر سودآور است.

بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شداحتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه

سخنگوی دولت روسیه در ادامه گفت: برای مصرف‌کنندگان نهایی وعمدتاً بخش‌های صنعتی اروپا، این (تحریم‌ها) به معنای گاز گرانتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: بدیهی است که ما به دنبال راه هایی برای عبور از این موانع غیرقانونی خواهیم بود؛ این یک رقابت ناعادلانه و غیرقانونی است.

بلومبرگ پیشتر به نقل از منابع خود اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال ممنوعیت صادرات مجدد گاز ال‌ان‌جی روسیه از طریق بنادر اروپایی به کشورهای ثالث به عنوان بخشی از پیش نویس چهاردهمین بسته تحریم های ضد روسیه است. هرچند که اتحادیه اروپا قصد ندارد کشورهای عضو را از خرید آن برای استفاده در قلمرو خود منع کند.

پیش از این، مدیرعامل غول انرژی فرانسه یعنی شرکت توتال نیز طی اظهاراتی اعلام کرده بود که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه اعمال کند، این شرکت از بند فورس ماژور در قرارداد پروژه ال‌ان‌جی یامال استفاده خواهد کرد و از آن خارج خواهد شد.

قیمت گاز در اروپا پس از جنگ اوکراین و کاهش شدید واردات این محصول از روسیه در سال 2022، به شدت افزایش یافت.

در پی افزایش شدید قیمت گاز که باعث شد مصرف کنندگان و شرکت‌های اروپایی مجبور شوند در طول زمستان، مصرف خود را بسیار کاهش دهند، سیاستمداران اروپایی برای کنترل قیمت انرژی و تامین آن، تحت فشارهای شدیدی از سوی افکار عمومی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود