Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته حمل و نقل مجلس هشتم و نهم گفت: اگر موشکی به هواپیمای اوکراینی اصابت کرده بود، در همان آسمان از هم فرو می‌پاشید.

احمد جباری که در مجلس هشتم و نهم شورای اسلامی عهده‌دار ریاست کمیته حمل و نقل مجلس بوده و در کمیته بررسی سوانح هوایی کشور سال‌ها به عنوان نماینده کمیسیون عمران مجلس حضور داشته، درباره سانحه هوایی برای هواپیمای اوکراینی که منجر به کشته شدن 170 نفر بر فراز آسمان حوالی تهران شد، اظهار کرد: نظریه اصابت موشک به این هواپیما بسیار بعید به نظر می‌رسد چرا که هرگونه اصابت موشکی به یک هواپیما آنهم در آسمان منجر به فروپاشیدن آن می‌شود و قطعات هواپیما در آسمان تا کیلومترها از هم پخش می‌شود اما در هواپیمای اوکراینی، قطعات هواپیما در کنار همدیگر بر روی زمین یافت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هواپیمای اوکراینی هنوز از فرودگاه فاصله‌ای نگرفته بود که دچار نقص فنی و سقوط شده و لذا نظریه برخورد موشک در شرایطی که هواپیما هنوز در ارتباط با برج کنترل قرار داشته است و تحت کنترل و حمایت برج قرار داشته، منتفی است.

رئیس کمیته حمل و نقل مجلس هشتم و نهم اضافه کرد: تصاویر هواپیما در حال سقوط موجود است و نشان می‌دهد که هواپیما متأثر از یک نقص فنی احتمالی در حال کاهش ارتفاع است و قطعات هواپیما نیز در یک نقطه مشخص در روی زمین پیدا شده که نشان از انفجار ناشی از سوخت هواپیما در روی زمین است.

جباری در مورد وضعیت جعبه سیاه هواپیما نیز عنوان داشت: طبق قانون جهانی، جعبه سیاه هر هواپیمای سانحه‌دیده می‌بایست در همان کشوری که سانحه رخ داده، باز شود و این که برخی عنوان می‌کنند که جعبه سیاه باید تحویل کشور دیگری شود، کارشناسی و دقیق نیست. جعبه سیاه یک هواپیمای سانحه دیده پس از دعوت از طرف‌های مسؤول در کشور محل وقوع سانحه بازگشایی و ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو سابق کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: در هر صورت با بازگشایی جعبه سیاه هواپیما، ابعاد مختلف موضوع روشن خواهد شد و گمانه‌زنی‌ها تا پیش از بازگشایی جعبه سیاه و ابراز اظهارات غیرواقعی مبنی بر اصابت موشک و ... اصالتی ندارد.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: سقوط هواپیما اوکراین بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۱۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان استان بارانی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد که تا شنبه هفته آینده به ویژه پیش از ظهر پنجشنبه تا صبح جمعه استان تحت تاثیر امواج جوی قرار دارد.

در این مدت وزش باد به‌نسبت شدید، گاهی تند باد با احتمال گردوخاک، رگبار باران و در مناطق مستعد رعدوبرق با احتمال تگرگ برای استان پیش‌بینی می‌شود.

جو استان در روز یکشنبه به‌نسبت آرام خواهد بود.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اصابت موشک به پایگاه صهیونیستی مرون
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری اوکراینی به سامانه بوک روسی
  • حمله یک پهپاد انتحاری اوکراینی به حامل موشک یدکی برای سامانه پدافند هوایی بوک روس ها (فیلم)
  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • فیلم کامل از حمله بزرگ با موشک خوشه‌ای به مواضع ارتش روس
  • (ویدئو) اصابت موشک بالستیک روسیه به شهر اودسا
  • وزش باد و باران در آسمانِ یزد
  • آسمان استان بارانی است
  • ببینید | لحظه اصابت 3 موشک خوشه‌ای اوکراینی به ارتش روسیه
  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟