Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مقامات ورزشی کشورمان که به دعوت کمیته بین‌المللی المپیک در لوزان حضور یافته‌اند با کاروان اعزامی ایران دیدار کردند. تاریخ انتشار: 11:25 - 20 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۵۲۰۴

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، افتتاحیه سومین دوره بازی‌های المپیک زمستانی نوجوانان ۲۰۲۰ لوزان شب گذشته در سالن تازه تاسیس هاکی روی یخ این شهر برگزار شد که مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش، سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، پیمان فخری و سفیر ایران در سوئیس نیز در آن حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات ورزشی کشورمان که به دعوت کمیته بین المللی المپیک و‌جهت دیدار با مقامات IOC در لوزان حضور یافته‌اند در حاشیه مراسم افتتاحیه ضمن دیدار با سیدعبدی افتخاری سرپرست کاروان اعزامی کشورمان و همچنین اعضای کاروان شامل ورزشکاران و مربیان با آنان به گفت‌وگو پرداختند.

سلطانی‌فر در این دیدار خطاب به ورزشکاران و مربیان گفت: المپیک نوجوانان همانگونه که خودتان شاهدید و در این چند روز دریافتید مقدمه‌ای است برای درک هر چه بیشتر روح و منشور المپیک. برای اینکه با فرهنگ و ملل مختلف آشنا شوید و خودتان نیز فرهنگ و تمدن ایرانی را به جهانیان معرفی نمایید.

وی ادامه داد: در تمامی بخش‌های این مراسم بزرگ شاهد انتقال این پیام در هنر‌های نمایشی و کلیپ‌ها و سخنرانی‌ها بودید. همه و همه بر یک موضوع دلالت داشت و آن چیزی نبود جز دوستی و بازی جوانمردانه. پس از شما می‌خواهم که ضمن تلاش برای ثبت رکورد‌هایی خوب، نمایندگانی شایسته برای جمهوری اسلامی ایران و مردمتان باشید.

صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک نیز ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های سرپرست کاروان و‌اعضای کادر فنی اظهار داشت: شما عزیزان فرزندان ایران اسلامی و نسل آینده ورزش زمستانی کشور هستید که این شانس بزرگ را داشته‌اید تا در نوجوانی حضور در رویداد بزرگ المپیک را تجربه کنید. مربیان شما بخصوص آن‌هایی که تجربه حضور در المپیک بزرگسالان را دارند شهادت می‌دهند که در زمان حضورشان در این رویداد چه جو روانی و استرس و فشاری را متحمل شده اند. اما شما با تجربیاتی که از این رویداد به دست می‌آورید می‌توانید نسل موفق اسکی ایران برای المپیک بعدی را بسازید و‌موفق باشید.

وی در این دیدار گفت: سکه و سکو سال‌هاست که به تنها هدف در ورزش تبدیل شده؛ کسی هم منکر آن نیست، اما توصیه می‌کنم ضمن تلاش ارزشمند برای رسیدن به آن، از فضای المپیک و میادینی که حضور می‌یابید نهایت استفاده را بکنید و تجربه بیاندوزید. با دنیای المپیک آشنا شوید و روح آنرا دریابید. به امید موفقیت تک تک شما عزیزان.

اعضای کاروان ورزشی کشورمان نیز با سرپرستی افتخاری، رئیس فدراسیون اسکی و با کاپشن شلوار‌های سبز و‌سفید و قرمز (نماد پرچم جمهوری اسلامی ایران) از مقابل جایگاه رژه رفتند.

مراسم رژه این دوره از بازی‌ها نیز تحت سیاست جدید کمیته بین المللی المپیک خیلی ساده و بدون تشریفات خاص و بدون معرفی تیم‌های روی صحنه در کمتر از ۲۰ دقیقه برگزار شد و‌ورزشکاران به محض عبور از مقابل جایگاه در ضلع غربی ورزشگاه هاکی روی یخ، محل برگزاری مراسم مستقر شدند.

اجرای حرکات ورزشی توسط گروه‌های هنری و پخش چند نماآهنگ با موضوع معرفی میزبان بازیها، فرهنگ و سبک زندگی مردم این‌شهر بخش بعدی مراسم افتتاحیه بود.

در بخش بعدی آئین افتتاحیه بازیها، رژه پرچمداران کاروان‌های شرکت کننده به ترتیب حروف الفبای انگلیسی برگزار شد که طی آن در گروه‌های سه نفره پرچم داران کشور‌ها وارد سالن شدند و از مقابل جایگاهی که مقامات ورزشی جهان حضور داشتند رژه رفتند. پرچم کشور میزبان (سوئیس) آخرین پرچمی بود که با تشویق تمامی حاضرین و مهمانان حمل شد.

رکسانا ساوه شمشکی پرچمدار کاروان ورزشی ایران در این مراسم بود.

مراسم افتتاحیه با اجرای حرکات نمایشی هاکی روی یخ انفرادی و گروهی پیگیری شد و در ادامه پرچم این کشور همراه با نواخته شدن سرود ملی کشور سوئیس توسط گروه هنری حاضر در سالن با شیپور‌های خیلی بزرگ که آلت موسیقی سنتی این کشور می‌باشد به اهتزار در آمد.

پخش کلیپی از نحوه حمل مشعل بازی‌ها نیز بخش دیگر این مراسم بود.

در ادامه مراسم پرچم کمیته بین المللی المپیک به همراه نواخته شدن سرود المپیک در سالن به اهتزاز درآمد و پس از آن رئیس ستاد برگزاری بازی‌ها به ۱۸۰۰ ورزشکار شرکت کننده از ۷۹ کشور خیر مقدم گفت و برای حضور آنان در پایتخت المپیک جهان آرزوی امیدواری کرد.

توماس باخ نیز با اشاره به قدمت حضور المپیک و مقر IOC در لوزان از میزبان بازی‌ها و اعضای ستاد برگزارش تقدیر و تشکر و برای تمام میهمانان و شرکت کنندگان آرزوی اقامتی خوش و پشت سر گذاشتن رویدادی سرشار از نشاط، دوستی و صمیمیت کرد.

نماینده ورزشکاران، داوران و مربیان شرکت کننده در این دوره از بازی‌ها نیز با در دست گرفتن پرچم کمیته بین المللی المپیک قسم یاد کردند رقابت، فضاوت و هدایتی جوانمردانه را در طول بازی‌ها به نمایش بگذارند.

در پایان، بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۰ لوزان با سخنرانی کوتاه رئیس جمهور این کشور و حمل مشعل بازی‌ها توسط ۶ نماینده قهرمان و المپین بازی‌های زمستانی این کشور در سالن و در نهایت روشن شدن مشعل ورزشگاه میزبان افتتاحیه و اختتامیه بازی‌ها رسما آغاز شد.

بیشتر بخوانید: سلطانی‌فر: به اینفانتینو گفتم در چهارچوب اساسنامه فدراسیون فوتبال انتخابات را برگزار می‌کنیم

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: المپیک المپیک اسکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۲۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان: حضور قدیمی در فدراسیون هاکی باعث افتخار است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون هاکی ، سیدمحمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با حضور در هشتمین و آخرین اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان کشور به میزبانی سالن فتح دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات، از روند تمرینات تیم بازدید بعمل آورد. در این دیدار که با حضور بهرام قدیمی ریاست فدراسیون هاکی همراه بود، اسبقیان با اشاره به روند پیشرفت چشمگیر رشته هاکی در کشور گفت : حضور دکتر قدیمی برای جامعه ورزش کشور بطور اعم و در فدراسیون هاکی بطور اخص باعث افتخار و مباهات است و از زمان حضور ایشان شاهد اتفاقات بسیار خوبی در فدراسیون هاکی بودیم.

معاون وزیر ورزش افزود: نگاه وزیر محترم ورزش یک نگاه یکسان به تمامی رشته های ورزشی است و انشالا در صورت کسب سکو توسط تیم ملی هاکی بانوان که برای نخستین بار خواهد بود ، پاداش درنظر گرفته خواهد شد.

وی در ادامه تمرینات تیم ملی را بسیار جدی و با کیفیت ارزیابی نمود و برای تیم ملی هاکی بانوان آرزوی موفقیت در مسابقات آسیایی پیش رو کرد.

بهرام قدیمی رییس فدراسیون هاکی نیز ضمن تشکر از حضور معاون وزیر ورزش در این اردو گفت: حضور جناب اسبقیان معاون محترم وزیر ورزش و جوانان را در این اردو باید گرامی بداریم . ایشان از جنس ورزش هستند و سابقه قهرمانی رشته دومیدانی را دارند و پیشینه درخشان در ورزش کشور از جمله ریاست چندین فدراسیون از جمله دومیدانی ، قایقرانی، ژیمناستیک، جانبازان و مدیر کل ورزش چندین استان ، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها ، مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و اکنون نیز معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای را دارا میباشند.

قدیمی افزود: ما امیدواریم تیم ملی هاکی سالنی بانوانمان با بهره گیری از سرمربی چینی- آمریکایی خانم جون کنت ول و تلاش بی وقفه بازیکنان و کادر فنی تیم بتواند برای نخستین بار در مسابقات آسیایی تایلند روی سکو برود.

خاطر نشان میگردد رقابت های هاکی سالنی قهرمانی آسیا انتخابی جام جهانی بانوان از ۲۴ لغایت ۲۷ اردیبهشت در تایلند برگزار خواهد شد و تیم ملی بانوان کشورمان ۲۰ اردیبهشت راهی این رقابت ها میشوند.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902440

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول
  • حضور وزیر خارجه در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست
  • بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد
  • اسبقیان: حضور قدیمی در فدراسیون هاکی باعث افتخار است
  • رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ + عکس
  • منتظر محمد ستاره استقلالی مسافر پاریس شد
  • تیم ملی امید عراق بازهم به المپیک صعود کرد
  • مریل استریپ نخل طلای افتخاری جشنواره کن را دریافت می‌کند
  • مهاجم اسبق پرسپولیس برای بازی با قرمزها برمی‌گردد