Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، همزمان با برجسته شدن خط خبری و جنگ روانی مربوط به سقوط هواپیمای بویینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین در ایران، مدیران ارشد بویینگ اسناد و مدارک مربوط به مدل ۸۰۰ را به اداره هوانوردی فدرال و کنگره آمریکا ارائه کردند اما این مدارک به جای کمک کردن به روشن شدن ماجرا درباره بویینگ اوکراینی به سلاحی در دست مخالفان و منتقدان بویینگ و دولت آمریکا تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد مدیران بویینگ به اشتباه مدارکی به کنگره و اداره هوانوردی فدرال داده‌اند که کوتاهی آنها را در طراحی مدل ۷۳۷ مکس تایید می‌کند. در این اسناد صدها پیام داخلی کارکنان بویینگ به چشم می‌خورد که همگی از خطرناک بودن رایانه کنترل بویینگ ۷۳۷ مکس حکایت دارد؛ از جمله پیامی مربوط به آوریل ۲۰۱۷ که در آن آمده است: «این هواپیما را یک دلقک طراحی و ظاهرا یک میمون بر کار او نظارت کرده است.»

در پیامی دیگر مربوط به نوامبر ۲۰۱۵ کارمندان بویینگ از شیوه نظارت اداره هوانوردی فدرال بر بخش شبیه‌سازی گلایه کرده و خواستار رایزنی مدیران ارشد شرکت برای گذراندن این مرحله و گرفتن پروانه اداره فدرال شده‌اند؛ موضوعی که تردیدها را درباره جدی بودن نظارت مدیران آمریکایی بر طراحی و تولید یکی از مهم‌ترین شرکت‌های هواپیماسازی دنیا تقریبا به یقین تبدیل کرده است.

دفتر مرکزی بویینگ پس از این رسوایی اعلام کرد از درز کردن اطلاعات داخلی مربوط به گفتگوهای کارمندان درباره امنیت بویینگ ۷۳۷ مکس متاسف است اما پیتر دی‌فازیو، رئیس کمیته حمل و نقل مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «این پیام‌های تصویری بسیار نگران‌کننده است از تلاش‌های گسترده بویینگ برای نادیده گرفتن هشدارهای ناظران، گروه پروازی، مردم عادی و حتی کارمندان داخلی درباره مشکل‌های اساسی هواپیما.»

به عقیده دی‌فازیو، آنچه به دست نمایندگان کنگره رسیده مدارکی انکارناپذیر است از کوتاهی بویینگ در پنهان کردن اطلاعات حیاتی درباره مدل ۷۳۷ مکس از نخستین روزهای آغاز طراحی آن. اداره هوانوردی فدرال هم که مسئول تایید ایمنی تمام هواپیماها از مراحل ابتدایی طراحی تا پرواز است، اعلام کرد لحن و محتوای برخی گفتگوهای موجود در مدارکی که از بویینگ به دست آنها رسیده واقعا نومیدکننده است.

وجود نقص‌های عمیق و گسترده در سیستم فنی و رایانه‌های کنترل بویینگ ۷۳۷ مکس ایت به سقوط دردناک دو فروند از این مدل در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ و مرگ تمام ۳۴۰ مسافر و خدمه دو پرواز خطوط هوایی اندونزی و اتیوپی انجامید. پس از آن پرواز این هواپیماها در تمام دنیا ممنوع اعلام و بویینگ ناچار شد ۷۳۷ مکس را زمین‌گیر کند. فقط ۴۰ فروند از این نوع در آشیانه مرکزی بویینگ در سیاتل زمین‌گیر شده‌اند.

ماه اکتبر گذشته بویینگ پیام‌های یکی از خلبانان ارشد فنی خود را افشا کرد که اعتراف کرده بود ناخواسته ناظران فنی اداره هوانوردی آمریکا را درباره ایمنی بویینگ ۷۳۷ مکس گمراه کرده است. در مدارک اخیر هم برخی دیگر از پیام‌های مارک فورکنر وجود دارد.

کد خبر 477044 برچسب‌ها هواپیما - بوئینگ سقوط هواپیما

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هواپیما بوئینگ سقوط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا روز ۹ مه (۲۰ اردیبهشت) تمدید کرد. این شرکت از فضای هوایی ایران نیز تا اطلاع ثانوی برای پروازها به سوی آسیا استفاده نخواهد کرد.   به گزارش عصر ایران به نقل از دویچه وله؛ لوفت‌هانزا در پی بروز تهدید ایران به حمله علیه اسرائیل و عملی‌کردن این تهدید پروازهای خود به هر تهران و تل آویو را به حال تعلیق درآورد. قرار این بود این تعلیق در مورد ایران ۳۰ آوریل (11 اردیبهشت) خاتمه یابد ولی فعلا تا ۹ روز دیگر تمدید می‌شود.   لوفت‌هانزا روز دوشنبه ۲۹ آوریل در اطلاعیه‌ای در توضیح تمدید لغو پروازها به تهران نوشت: «امنیت مسافران و خدمه هواپیماهای این شرکت پیوسته بالاترین اولویت بوده‌ است.»   این اطلاعیه همچنین می‌گوید که لوفت‌‌هانزا در برآورد وضعیت امنیتی فعلی نه تنها به داده‌های دولت‌ها بلکه همچنین به ارزیابی‌های مستقل خود متکی است و تصمیماتش را بر مبنای این ارزیابی‌های می‌گیرد". کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لغو پرواز های بین‌المللی به اسرائیل هواپیمایی لوفت‌ هانزا تعلیق پروازهای خود را به تهران تمدید کرد

دیگر خبرها

  • تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • رسوایی: سرقت از والنسیا در بارسلون! (عکس)
  • هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • امروز با صائب تبریزی: شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست
  • (ویدئو) لحظه عجیب گرفتار شدن میمون در دهان کروکودیل
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • کاریکاتور/ رسوایی آزادی بیان در آمریکا
  • طعنه هواداران اینتر به یوونتوس با عدد 14 / عکس