Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد مهدی تندگویان» معاون امور جوانان وزارت ورزش  در توضیحی درخصوص افزایش کودک همسری به دلیل افزایش وام ازدواج گفت: موضوع این است که در سال ۹۸ که وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت، دریافت‌کنندگان وام ازدواج در سنین کمتر از ۱۵ سال که فقط شامل دختران می‌شود، در حدود ۳ تا ۴ برابر افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است در سال گذشته هم همین تعداد ازدواج کرده باشند، اما وام ازدواج دریافت نکرده باشند.

وی ادامه داد: وقتی که افراد در سنین زیر ۱۸ سال امکان هیچ‌گونه عملیات مالی در کشور را ندارند، یعنی خودشان به تنهایی نمی‌توانند حساب افتتاح کرده و همچنین طبق قانون امکان اشتغال ندارند، پس چگونه می‌توانند وام ازدواج دریافت کنند؟!

معاون امور جوانان وزارت ورزش با بیان اینکه مشخص است که این افراد به تنهایی برای درخواست وام اقدام نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: معتقدم قانون‌گذار باید به این موضوع توجه کند و محدودیت‌هایی را قائل شود، البته بحث محدودیت سنی نیز شامل دو بخش می‌شود، نخست بحث شرعی ازدواج است که من در این حوزه هیچ ورودی نمی‌کنم، اما موضوع دوم بحث حق و حقوق مالی افراد کمتر از ۱۸ سال است؛ یعنی دختری که از سن ۱۳ سالگی به بعد ازدواج می‌کند باید حق و حقوق مالی‌اش در موضوع وام ازدواج رعایت شود و من معتقدم حتی اگر فردی در این سنین ازدواج کرد، وام ازدواجش بعد از ۱۸ سالگی به او داده شود تا بتواند مدیریت مالی آن را را برعهده بگیرد، چراکه در آن زمان خودِ آن فرد تصمیم‌گیرنده است که یا وام را در اختیار پدر و مادرش قرار دهد و یا در اختیار همسرش و یا اینکه جزیی از مطالبات خودش باشد. حتی اگر در زندگی مشترک وام را در اختیار همسرش قرار دهد، می‌تواند در مقابل مطالبه‌ای داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: قانون‌گذار وقتی وام ازدواج را به عنوان تسهیلات برای ازدواج جوانان افزایش می‌دهد و با توجه به بهره کم آن در مقابل دیگر وام‌ها آن را تبدیل به یک وام ارزشمند می‌کند، باید مقرراتی را قرار دهد تا امکان سوءاستفاده از آن گرفته شود، چراکه ممکن است قابل خرید و فروش شود، یا ممکن است یک خانواده فقیر برای دریافت این وام دخترشان را به عقد فردی درآورده و وام را بدون اینکه حق و حقوقی به دخترشان بدهند، دریافت کنند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش تصریح کرد: ما هیچ‌گونه نظارتی بر وام ازدواج نداریم یعنی بانک‌ها صرفا برای پرداخت این وام یک عقد‌نامه دریافت می‌کنند که می‌توان آن را به قیمت بسیار پایینی تهیه کرد و هیچ نظارتی مبنی بر اینکه این وام برای چه چیزی هزینه می‌شود، وجود ندارد. معتقدم قانون‌گذار باید در تعیین قانون و افزایش وام ازدواج به همه موارد توجه کند.

تندگویان تاکید کرد: ما مخالف افزایش وام ازدواج نیستیم، اما از آنجا که نظارت درستی بر این وام نیست، امکان سوءاستفاده از این وام بسیار زیاد است، بنابراین وقتی قانون‌گذار هر سال مبلغ وام ازدواج را افزایش می‌دهد، حتما باید مصوبات نظارتی، محدوده سنی و ... نیز رعایت شود، چراکه جامعه هدف ما برای ترویج ازدواج قطعا سنین زیر ۱۵ سال یا بیش از ۶۰ سال نیست و جوانانی است که برای ازدواج با مشکل مواجه هستند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وام ازدواج تسهیلات ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۳۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها

به گزارش خبرآنلاین، رئیس پلیس راهور گفت: استفاده از چراغ زنون برای خودرو مطلقاً ممنوع است و اگر مشاهده شود جریمه می‌شوند، همچنین استیکر، برچسب و یا تصویر روی بدنه و شیشه ممنوع و جریمه دارد.

تسنیم در خبری نوشت: جلسه ارتباط مستقیم رئیس پلیس راهور فراجا با مردم امروز در مرکز نظارت همگانی فراجا ۱۹۷ برگزار شد.

سردار سید تیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهور فراجا ضمن دیدار با مردم و حل مشکلات آنها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین مشکلات بیان شده از سمت مردم مربوط به شماره‌گذاری خودروها و تخلفات آموزشگاه‌های رانندگی بوده است.

وی تصریح کرد: روال همیشگی و مرسوم این است که مسئولان فراجا در ۱۹۷ به مشکلات طرح شده مردم رسیدگی کرده که البته یکی از کارهای خوب است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: امروز بیش از ۱۳۰ نفر به دلایل مختلف به ۱۹۷ مراجعه کردند که مهمترین مطالبات و درخواست مردم، آموزشگاه‌های رانندگی، اعتراض به فرآیند پیگیری تصادفات و جریمه رانندگی بود؛ نکته مهم این بود که در جرایم رانندگی هیچ کدام جریمه اشتباهی نبود؛ بلکه درخواست بخشش بوده است.

حسینی در خصوص نور چراغ خودروها گفت: نور چراغ‌ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد، استفاده از چراغ زنون و چراغ با رنگ تماماً سفید مطلقاً ممنوع است، توصیه می‌کنیم از چراغ فابریک خودروها استفاده شود چراکه از شرایط استاندارد برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: اگر خودرویی چراغ زنون داشته باشد در صورت مشاهده جریمه می‌شود چراکه چراغ زنون خطرآفرین است و می‌تواند برای دید دیگر رانندگان خطر ایجاد کند.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: استفاده از برچسب، استیکر و تصاویر حتی اگر جنبه تزئینی داشته باشد تخلف است و در صورت مشاهده برای آن خودرو جریمه صادر می‌شود، البته خودروهای تبلیغاتی و امدادی طبق آیین‌نامه می‌توانند بغل نویسی داشته باشند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901309

دیگر خبرها

  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها