Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر شورای امنیت سازمان ملل که به بن بست خورده نتواند به توافق لحظه آخری برای تمدید مجوز عملیات رساندن کمک‌های سازمان ملل از طریق مرزها در سراسر مرز سوریه برسد، عملیات شش ساله این نهاد بین‌المللی برای کمک به میلیون‌ها غیرنظامی سوی نیمه شب امشب (جمعه) منقضی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، از سال ۲۰۱۴، سازمان ملل و گروه های امدادی در چهار مکان به صورت سالانه و با کسب مجوز از سوی شورای امنیت از ترکیه، عراق و اردن وارد سوریه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تاییدیه به این جهت لازم است که دولت سوریه تمایل و رضایتی برای کمک‌هایی از طریق مرزها ندارد.

پس از ناکامی ماه گذشته میلادی شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید مجوز این گروه‌ها و نهادها در پی وتوی یک پیش نویس قطعنامه از سوی روسیه و ناکامی برای کسب حمایت برای یک پیش نویس دیگر، شورای امنیت حالا باید برای دو پیشنهاد دیگر که امروز مطرح می‌شوند، رای گیری کند.

استفن دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل گفت: اگر بخواهیم ساده بگوییم، هیچ جایگزینی برای دسترسی به این مردم جنگ زده در شمال غرب و شمال شرق سوریه بدون عملیات از طریق مرزها وجود ندارد.

سازمان ملل اعلام کرده بیش از سه میلیون غیرنظامی سوری به صورت کامل به کمک‌ها از طریق مرزها وابسته هستند.

قدرتهای غربی برای به دست آوردن حمایت روسیه پیشنهاد سه نقطه مرزی را یعنی دو تا از ترکیه و یکی از عراق برای مدت شش ماه به جای یک سال پیشنهاد کرده‌اند. شورای امنیت قرار است این پیش نویس قطعنامه را امروز به رای بگذارد.

دیپلمات‌ها می‌گویند، روسیه اما قاطعانه می‌گوید که تنها به دنبال تایید دو نقطه عبوری از ترکیه برای شش ماه است و این پیشنهاد را یک بار دیگر امروز به رای می‌گذارد. مسکو درخواست غرب را برای تجدید عملیات کنونی ارائه کمک‌ها از طریق مرزها برای دو هفته دیگر به منظور مذاکرات بیشتر میان اعضای شورای امنیت رد کرده است.

برای اینکه این قطعنامه تصویب شود، به حداقل ۹ رای مثبت و هیچ رای منفی از سوی اعضای دائم شورای امنیت نیاز دارد.

چین و روسیه قعطنامه ماه گذشته را برای ارسال کمک‌های برون مرزی از دو نقطه در ترکیه و یکی در عراق برای یک سال دیگر وتو کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۳۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری‌آنلاین، «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴٠۳) با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت، جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

کد خبر 848421 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه سازمان ملل

دیگر خبرها

  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • مصر: منتظر تصمیم نهایی درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه هستیم/راه‌حل نظامی در رفح مردود است
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها