Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با برشمردن ویژگی های شخصیتی و تبیین نقشه راه شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت؛ گفت: ایشان ۲۲ سال در مأموریت بین المللی کاری بسیار مهم را به عهده داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه های نمازجمعه(۲۰ دی)ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و اشاره به این مطلب که حضرت علی علیه السلام فرمودند" تقوای الهی پیشه کنید و با اعمال نیک برای روزی که از این دنیا می روید، آماده بشوید" سپس به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از آن شهید والامقام به مردی پاک، صالح، اهل خدا اشاره و بیان کرد: با این همه اعمال نیک در زندگی اما باز دغدغه روز رفتن از این دنیا را دارد و از مراجع تقلید شنیدیم که کفن خود را به دست می گیرد و امضاء جمع می کند که به خوبی او شهادت بدهند و این شهید عزیز مصداق این جمله علی علیه السلام است که خود را برای روز رفتن آماده کنیم.

 


وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی انسانی مجاهد، مبارز، مقاوم و صبور بود که سال ها تلاش کرد تا دو اصل اصیل اسلامی را در کنار ده ها فضیلت احیاء کند و همه همت خود را به آن معطوف داشت؛ افزود: یکی از آن اصول جهاد است؛ همان که امام علی علیه السلام فرمودند" جهاد با زبان، جهاد با عمل، با مال و جان در راه خداوند" و فرمودند"برشماست وقتی می خواهید اصل جهاد را اجرایی کنید، دو مسئله بسیار مهم را در دستور کار خود قرار بدهید؛ به هم پیوستن و وحدت و مسئله دیگر بخشش است که همه توان مادی و مالی خود را در کنار هم قرار بدهید".

 

امام جمعه کرمان با اشاره به فرمایش امام علی علیه السلام مبنی بر اینکه "در جهاد مراقب باشید که به هم پشت نکرده و اختلاف به وجود نیاید و جامعه ای متحد و واحد یعنی امت اسلامی شکل بگیرد و جهاد را در دستور کار خود قرار دهید"؛ ادامه داد: اصل دوم هجرت است؛ دیدیم دل ها چگونه به سمت سردار سلیمانی کشیده شد و این پاداش دنیایی‌ است که اجر آخرت خیلی بیشتر از دنیا است.

 

وی با تصریح به این مطلب که جهاد به مسلمانان این آموزش را می دهد که تا قدرت ظاهری پیدا نکنید و دشمن قدرت شما را نبیند، از شما دست برنمی دارد و اگر قدرت نداشته باشید، شما را ذلیل خواهد کرد؛ افزود: هجرت برای این است تا اسلام از شکل منطقه ای خارج و جهانی شود و اینکه اسلام را در یک جغرافیای کوچک پیاده کنید، کافی نیست و باید هجرت کنید تا اسلام را جهانی کنید.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با یادآوری این نکته که سرباز رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی به عنوان چهره ای مجاهد و فداکار این دو اصل-جهاد و هجرت- را از اسلام آموخت و در رکاب امام عظیم الشأن و رهبر فرهیخته انقلاب به عملیاتی کردن این دو اصل پرداخت؛ گفت: نکته مهم این است که سردار سلیمانی تحت زعامت امام و مقام معظم رهبری هشت سال در جنگی بسیار سخت در جبهه، آن هم در جایگاه فرماندهی در لشکری بسیار مؤثر و خط شکن عمر خود را صرف فرماندهی می کند.

 

وی ادامه داد: 9 سال بعد از آن برای امنیت جنوب و جنوبشرق کشور همه همت و تلاش خود را می گذارد تا در یک میدان پیچیده دیگر امنیت را برای جمهوری اسلامی و مردم به ارمغان آورد و به موفقیت می رسد و بعد از این دو مأموریت بزرگ که هر کدام برای یک انسان شایسته سابقه ای درخشان را به دنبال دارد، سردار سلیمانیِ قهرمان در یک مأموریت بزرگ و جهانی خود را آماده می کند تا 22 سال در مأموریت بین المللی کاری بسیار مهم را به عهده بگیرد.

 


نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان این مطلب که این شهید بزرگوار از همه تجارب بهره برده تا در میدان بین المللی وارد جریان عظیم تاریخی شود و در منطقه ای که از یک سو جنگ های نیابتی آن را احاطه کرده و از طرف دیگر مردم مظلوم تحت فشار و قتل عام استکبار جهانی قرار گرفته اند، حاضر می شود؛ گفت: لذا سه جریان مهم و مفید را در نقشه راه خود می بیند و در هر سه محور با تمام وجود کار و تلاش می کند تا امروز ما دستاورد تلاش 22 ساله این شخصیت نازنین را در این سه محور می بینیم.

 

وی ادامه داد: محور نخست که مأموریت بسیار بزرگی است، انسجام محور مقاومت است؛ سردار قهرمان ایران اسلامی و سرباز اسلام و انقلاب این مأموریت را با هوش، درایت، عقلانیت و وظیفه شناسی با موفقیت هرچه تمام تر پشت سر می گذارد و با انسجام محور مقاومت نقشه های دشمنان خنثی می شود.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی جریان دوم را عمق بخشیدن به جبهه مقاومت دانست و اظهار داشت: اینکه جریان عمیق فکری و عقیدتی در بین فرماندهان مقاومت و رزمندگان این جبهه ایجاد شود و عمق بخشیدن به جبهه مقاومت یعنی به لحاظ اعتقادی انقلاب امام را در عمل به دنیا ثابت کردن و این اتفاق رقم می خورد.

 


وی گسترش سطح جبهه مقاومت را مأموریت سوم سردار سلیمانی دانست و تصریح کرد: پهنه گسترده ای از رزمندگان و چهره های مجاهد و مقاوم را ایجاد کرد که همه یک تفکر دارند و تفکر آنها جهاد و مبارزه با استکبار جهانی است؛ تجربه هشت ساله در دفاع مقدس، مبارزه جدی با نفس و توفیق در جهاد اکبر، بصیرت، انقلابی بودن، شجاعت و تدبیر از ابزارهای موفقیت مدیریت سردار سلیمانی در 22 سال گذشته است و همه دنیا و دوست و دشمن اقرار دارند که ایشان شخصیتی جهانی و مردی بی بدیل است.

 


امام جمعه کرمان در ادامه سخنانش بیانات مقام معظم رهبری درباره سردار سلیمانی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه ایشان در گوشه ای مظلومانه و مخلصانه می نشست، نه اینکه خود را در جلوی دوربین ها نشان بدهد و این برگ برنده در مبارزه با جهاد اکبر است؛ افزود: 20 میلیون نفر در تشییع جنازه سردارشهید سلیمانی از عراق تا ایران و از تهران تا کرمان شرکت کردند و کسانی بودند که سردار را از صمیم قلب دوست داشتند لذا رهبر معظم انقلاب در انقلابی بودن و بصیرت سردار سلیمانی دو مطلب بسیار مهم فرمودند که" زنده بودن انقلاب را با شهادت خود به رخ دنیا کشاند".

 


وی با این خطاب که جریانات سیاسی کشور بدانند که سردار سلیمانی فقط وقف اسلام و رهبری نظام است و همه انگیزه های او این بود که انقلاب امام را به بهترین وجه ممکن به دنیا صادر کند و هرکس این مسیر را انتخاب کند، همان مسیر انقلابی است که مقام معظم رهبری صحه گذاشتند؛ گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند "سردار سلیمانی غبارها را از چشم ها کنار زد" و بهترین مصداق انقلابی بودن همین است.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: جا دارد مراتب تشکر خود را از حضور پرشکوه مردم استان کرمان و دیگر استان ها در مراسم تشییع سپهبدشهید سلیمانی اعلام کنم.

 


وی در خطبه دوم، ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را تسلیت گفت و لقب دادن «ام ابیها» توسط پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله را حاکی از جایگاه و مقام این بانوی بزرگ دانست و در ادامه به شهادت سردار حسین پورجعفری هم اشاره کرد و این شهید عزیز را در اکثر صحنه ها همراه سردار سلیمانی دانست که به همین دلیل از آنچه که بر سردار در عملیات ها گذشت صندوقچه اسرار بود و مشیت خداوند بر این بود که این دو یار با هم این دنیا را ترک کنند.

 

امام جمعه کرمان اظهار داشت: عروج ارواحی که به عشق تشییع فرزند عزیز اسلام آمدند، مصیبتی برای امت اسلامی و خانواده های داغدارشان بود همانطور که رهبر معظم انقلاب و خانواده سردار سلیمانی تسلیت گفتند، باید به این عزیزان تسلیت گفت؛ عزیزانی که فقط به عشق ادای وظیفه به تشییع آمدند و مصلحت خداوند به این بود که ارواح آنها عروج کند که ان شاء الله به روح سردار سلیمانی بپیوندند.

 

وی توضیح داد: با وجود همه تدابیری که مسئولان امر اندیشیده بودند، قریب به 3 میلیون نفر تشییع کننده یعنی به اندازه جمعیت استان در مراسم شرکت کردند و طبیعی بود ممکن است حوادثی رقم بخورد؛ اظهار داشت: از مسئولان می خواهم برای خانواده داغدار این عزیزان که از خانواده های انقلابی، مؤمن، رزمنده و فداکار هستند، هرچه می توانند دریغ نکرده و به صورت جدی در مراسم و مجالس این عزیزان حضور پیدا کنند.

 


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین با تسلیت به خانواده جان باختگان سانحه هوایی؛ ادامه داد: شاهد حرکت انقلابی برای برداشتن گام پنجم و رفع همه محدودیت های هسته ای بودیم و با فکر و اندیشه دانشمندان این کشور در ابعاد مختلف در آینده شاهد پیشرفت چشمگیر هسته ای خواهیم بود و ما دیگر هیچ تعهدی نسبت به کشورهایی که با ما معاهده بستند و خلاف آن عمل کردند، نداریم و امیدواریم گام پنجم را محکم، قوی و با تدبیر برداریم.

 


وی با اشاره به سیلی زدن سپاه قهرمان به قلدر دوران و به رأس استکبار یعنی آمریکای جنایتکار، خائن، قاتل و تروریست؛ خاطرنشان کرد: سپاه با قدرت هر چه تمام تر بخشی از موشک هایی که طراحی شده بود را به پایگاه امریکایی ها فرستاد و این نخستین سیلی محکمی است که به آمریکا بعد از این حادثه تلخ و سخت(ترور سپهبد شهید سلیمانی) زدیم و آغازی است بر انتقام ملت ایران اسلامی و به فضل خدا در آینده نزدیک شاهد خروج ذلیلانه آمریکایی ها از منطقه به دست نیروهای مسلح و سپاه قهرمان خواهیم بود.

 

امام جمعه کرمان از مجلس شورای اسلامی که ارتش و نظامی های آمریکا را تروریست خوانده و این مصوبه را گذراندند؛ قدردانی و بیان کرد: به فضل خدا مجلس، دولت، نیروهای مسلح و مردم در خدمت مقام معظم رهبری و نظام این امر بزرگ که خونخواهی سردار عزیز است یعنی خروج امریکا از منطقه را در تاریخ رقم خواهند زد.
 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی سردار شهید قاسم سلیمانی سردار حاج قاسم سلیمانی مسجد انتقام شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی شهید سردار سلیمانی جبهه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۴۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله اعلام کرد: کمک های نظامی آمریکا به دشمن صهیونیست به مثابه چراغ سبز برای حمله به رفح و تشویق دشمن برای توسعه دامنه جنگ در منطقه است.

وی افزود: صحنه های سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا، چهره واقعی آمریکا را نشان داد و ادعاهای پوشالی آنها را درباره آزادی بیان در برابر دیدگان جهانیان آشکار کرد.

قاووق گفت: ما به جامعه جهانی همسو با دشمن و نیز کشورهای سازشکار عرب در منطقه توجهی نداریم بلکه بر جبهه های مقاومت در لبنان، عراق و یمن امید داریم.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان بیان کرد: تداوم نبرد در جبهه های جنگ پس از دویست روز از کریات تا ایلات و دریای سرخ، تایید بر توان جبهه های مقاومت و ناتوانی دشمن اسرائیلی و آمریکا در شکستن اراده مقاومت در منطقه است.

قاووق تاکید کرد: رسیدن پهپادهای انتحاری مقاومت به عمق عکا، بیت هلل و عرب العرامشه و دیگر مناطق تاکیدی بر توان این پهپادها برای پشت سرگذاشتن همه سامانه های دفاع هوایی اسرائیلی است.

وی افزود: پهپادهای انتحاری مقاومت به میزان ۹۶ درصد از سامانه دفاع هوایی اشغالگران عبور کرد و خواسته مقاومت محقق شد. مقاومت توان رسیدن به هر جایی را دارد و این موفقیتی راهبردی برای مقاومت در این نبرد است.

قاووق اعلام کرد: تهدیدات زیاد اسرائیل نشانه قدرت آن نیست بلکه نشانه هراس و سرخوردگی آن است. دشمن قبل از اینکه بخواهد جنگ تمام عیاری علیه لبنان انجام دهد هزاران بار محاسبه خواهد کرد. تحرکات میانجی گرایانه و پیام های های بین المللی در راستای نجات غزه و کمک به لبنان نیست بلکه برای نجات و کمک به دشمن جنایتکار اسرائیلی است.

کد خبر 6090021

دیگر خبرها

  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ