Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با اشاره به بیانات حکیمانه وامید بخش رهبر عزیز انقلاب اظهار داشت: در این دیدار، درس کیاست و درایت و فراست و حکمت انقلابیِ رهبر معظم انقلاب بود که برای ما می‌تواند بسیار درس‌آموز باشد. بیان و چهره و سیمای این حکیم انقلابی و الهی، حکایت از یک آرامش و طمانینه ایمانی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در خصوص انتقام، خیلی عادی و با لحنی که سراسر تحقیر دشمن بود، او را در خلأ فکری و ذهنی و آشفتگی بیشتر قرار داد و انتقام سخت را به اتمام حضور فساد آمیز آمریکا حواله فرمود و این یک سیلی بود. انتقام چیز دیگری است.

امام جمعه دلوار خاطرنشان کرد: درس ایمان و غیرت دینی که از مهمترین عوامل شروع نهضت و پیروزی انقلاب اسلامی و بالندگی آن بود، درسی است که امروز هم باید آن را مرور کنیم و فرا بگیریم.

وی با بیان اینکه قیامت سلیمانی ثمره اخلاص، تدبیر، شجاعت بود افزود: امام خامنه‌ای، در توصیف شهید حاج قاسم سلیمانی، توصیفات بی‌سابقه ای فرمودند و این سرباز ولایت را به عنوان «برادر خوب و عزیز و شجاع و خوشبخت» خود یاد می‌کنند.

زاهددوست تصریح کرد: شهید سلیمانی شجاعت و تدبیر را توأمان با هم داشت هم در دفاع هست ساله، هم در دوران کنونی.، هم در میدان نظامی هم در عرصه سیاست. این رفتار او همواره مورد توصیه امام خامنه ای به دیگران بود.

وی گفت: بالاترین ویژگی و فضیلت سلیمانیِ بزرگ، اخلاص او بود. هنر او این بود که شجاعت و تدبیر را در راه خدا هزینه می‌کرد و همین او را بزرگ می‌کرد و تعالی می‌بخشید. او اهل تظاهر و ریا و خودنمایی نبود.

امام جمعه دلوار ادامه داد: شهید سلیمانی اهل جناح و حزب بازی نبودن، به شدت انقلابی بودن، نقش اصلی در خنثی سازی نقشه‌ها و توطئه‌های نامشروع آمریکا در منطقه، پر کردن دست مقاومت فلسطین برای مقابله با صهیونیست‌ها، تقویت حزب الله لبنان و مقاومت اسلامی ایستادگی در برابر نقشه‌های آمریکا در منطقه از ویژگی‌هایی بود که رهبر معظم انقلاب برای سردار اخلاص و شجاعت شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد.

وی افزود: شهادت بزرگ او نشان از زنده بودن انقلاب داشت. شهادت سلیمانی، چشم‌های غبار گرفته را باز کرد و دشمنان را در برابر عظمت ملت ایران به خضوع واداشت. اینک و پس از این رستاخیز اسلامی و انقلابی مهمترین وظیفه ما دشمن شناسی است.

زاهددوست افزود: اینکه بدانیم آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان اصلی ما هستند. در شناخت دشمن اشتباه نکنیم. برخی دولت‌های منفور منطقه که سخنانی علیه ما هم دارند، اینها دشمن به حساب نمی‌آیند.

وی ادامه داد: باید نقشه راه و شیوه‌های پیچیده تبلیغاتی آنها را در دشمنی با خودمان بشناسیم. هدف تبلیغات پیچیده آمریکا و صهیونیسم، همان «ایمان» و «غیرت دینی» مردم ما و جوانان ما است. اگر ایمان و غیرت مردم تضعیف شد، قدرت تهاجمی و دفاعی مردم و انقلاب ضعیف می‌شود و به نابودی کشور منتهی می‌شود.

امام جمعه دلوار با قدردانی از اقدام شجاعانه و بهنگام فرزندان انقلابی ملت ایران، در هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خاطر سیلی سخت به آمریکا و گرامیداشت یاد و نام شهید دانشمند، حسن طهرانی مقدم، پدر موشکی ایران افزود: پایگاه عین الاسد که آن را «پایتخت آمریکا» در عراق نامیده بودند، با ۱۶ فروند موشک هدف انتقام فرزندان ملت، قرار گرفت و کابوس این شب‌های ترامپ را تعبیر کرد.

وی با اشاره به عجز سامانه‌های پیشرفته آمریکا در رهگیری و انهدام موشک‌ها تصریح کرد: موضوع مهم دیگر تعداد کشته‌ها و مجروحان حادثه و خسارات سنگین به هواپیماها و هلی کوپترها و دیگر تجهیزات موجود در آن پایگاه است که آمریکایی‌ها به شدت از آشکار شدن آن وحشت دارند.

زاهددوست با اشاره به پیامدهای سیلی سخت ایران به آمریکا بیان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم، هیچ کشوری، حتی ابرقدرتی مانند شوروی سابق، جرأت حمله به پایگاه‌های آمریکا را نداشته است.

وی گفت: نکته مهم و قابل توجه در این حمله، تعداد کشته‌ها و میزان خسارت‌ها نیست؛ مهم‌تر از هر چیز شکستن ابّهت پوشالی آمریکا و توخالی بودن هیبت دروغین او در پیش چشم جهانیان و دوستان منطقه‌ای و بین المللی ایالات متحده است. در واقع آمریکا برای در همین امسال سومین بار است حیثیت و آبرویش را از دست داد.

امام جمعه دلوار بیان کرد: این حمله شجاعانه کشورها و گروه‌های مقاومت اعتماد بیشتر بخشیده و حتی کشورهای دیگر را نیز به مقابله در برابر زیاده خواهی‌های گستاخانه آمریکا، تحریک و تشویق می‌کند. این برای آینده آمریکا، اصلاً خبر خوبی نیست.

وی اضافه کرد: عقب نشینی ذلت بار ترامپ نشان داد که دشمن مانند سگی است که اگر در مقابلش عقب بنشینی جلو می‌آید و حمله می‌کند و آسیب می‌رساند. لکن اگر سنگ در دست بگیری و به سمتش حمله کنی، فرار را برقرار ترجیح می‌دهد.

زاهددوست اظهار داشت: برخلاف آنچه برخی ادعا کردند، آنچه سایه جنگ را از سر کشور بر می‌دارد مقاومت فعال و بازدارندگی مؤثر است و انفعال و وادادگی و عقب‌نشینی دشمن را گستاخ‌تر می‌کند.

وی با تبریک انتصاب سردار اسماعیل قاآنی، افزود: سردار قاآنی نسخه دیگر سیلمانی است. سردار قاآنی، حتی زودتر از حاج قاسم وارد سپاه قدس شد و با تمام رموز عملیات در بیرون از مرزها آشناست و روابط عمیق و دیرینه‌ای را با گروه‌ها و شخصیت‌های مقاومت دارد.

امام جمعه دلوار ادامه داد: قاآنی مانند حاج قاسم، مرد عمل و جهاد و مقاومت است که باید از رشادت‌ها و هدایت‌های ماندگار او در جنگ ۳۳ روزه لبنان و ۲۲ روزه غزه کتاب‌ها نوشته شود. ایشان سالیان سال، در کنار سردار سلیمانی، با ایده‌ها، آرمان‌ها، تفکرات و اندیشه‌های او آشناست. و بیش از ۴۰ سال است مورد شناخت و اعتماد امام خامنه ای است، با منظومه اندیشه‌ای ایشان در همه عرصه‌های مقاومت به خوبی آشنا است.

کد خبر 4821898

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر دلوار قاسم سلیمانی سردار سلیمانی 9 دی بوشهر ایلام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شهادت سپاه پاسداران شهرکرد گرگان شیراز قزوین بارش برف خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی امام و رهبری

دیگر خبرها

  • جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • مقیمی: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • وعده صادق الهام‌بخش بودن خون شهیدان مقاومت را در به میدان آمدن دانشجویان ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا می‌بینیم