Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رسانه های مکتوب و تصویری لبنان، صدها تن از مخالفان فساد در شهرداری بیروت امروز (جمعه) مقابل ساختمان آن در مرکز این شهر تجمع کردند که در اثر درگیری با طرفداران شهرداری ، یکی از مخالفان بشدت مجروح شد.

برپایه ی این گزارش، مخالفان شهرداری با سردادن شعار علیه شهردار بیروت، خواستار استعفا یا برکناری وی به اتهام فساد مالی و اختلاس شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای نظامی و امنیتی سعی کردند با سپر انسانی مانع درگیری مخالفان و موافقان شهرداری شوند اما موفق نشدند. کارکنان صلیب سرخ بیروت فرد زخمی را به بیمارستان منتقل کردند.

این تجمع و درگیری موجب بسته شدن راه اصلی که بیروت غربی را به بیروت شرقی متصل می کند و هم چنین ترافیک سنگین در مرکز این شهر شد.

هم چنین دهها شهروند لبنانی امروز در اعتراض به قطعی مکرر برق و گرانی آن و کمبود سوخت، مقابل ساختمان وزارت نیروی این کشور در بیروت تجمع و تحصن کردند.

عده ای از معترضان به موسسه ها و شرکت های برق در شهر بندری صور در جنوب، بندر صیدا در شمال و شهر تاریخی بعلبک در شرق لبنان حمله کردند.

تجمع و درگیری جلو ساختمان برخی بانک ها از جمله در مناطق جل الدیب در شرق و الحمرا در غرب بیروت ، گزارش شده است.

درگیری های ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای مختلف لبنان به ویژه شهرهای شمالی آن مانند البداوی و طرابلس، موجب بازداشت ۸ معترض شد.

«نبیه بری» رییس مجلس و رهبر جنبش شیعی امل پنجشنبه شب به خبرنگاران در بیروت گفت که اوضاع بانکی و مالی و اقتصادی لبنان روز به روز بدتر می شود و این امر در غیاب دولت، نارضایتی مردم را تشدید کرده است.

هزاران کارگر، کارمند، جوانان حزبی و فعالان مدنی، دانشجویان و معلمان دانشگاه ها و مدارس خصوصی و دولتی از ۲۵ مهر ماه تاکنون با تظاهرات، تجمع، تحصن و اعتصاب در شهرهای مختلف لبنان خواستار اصلاح ساختار سیاسی، پایان دادن به سوء مدیریت و فساد مقام ها، رفع بیکاری، گرانی و تورم، کمبود سوخت و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی (لیره) و افزایش حقوق و مزایا، هستند.

ظرف سه ماه گذشته و در جریان این تظاهرات و درگیری ها پنج نفر کشته و دهها تن زخمی شده اند.

برچسب‌ها بیروت تظاهرات اعتراضی مطالبات مردمی پروندهٔ خبری اعتراض‌های مردمی در لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیروت تظاهرات اعتراضی مطالبات مردمی بیروت تظاهرات اعتراضی مطالبات مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۵۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند

دریافت 528 KB

دیگر خبرها

  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • فیلم| مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند
  • بارش‌های رگباری و تگرگ در راه زنجان
  • آغاز بارش باران در مناطق مختلف ایلام/بارش ها تا فردا ادامه دارد
  • چالش اصلی اسرائیل با حزب الله لبنان چیست؟
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • باد شدید از امروز زنجان را درمی‌نوردد