Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@10:12:27 GMT

۷۷ معتاد تحت پوشش کمیته امداد قزوین قرار دارند

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۵۵۹۶۳

۷۷ معتاد تحت پوشش کمیته امداد قزوین قرار دارند

محمد صیادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون و بنابر مصوبات شورای اجرایی طرح درمان دادگاه‌مدار استان قزوین، ۸۸ معتاد برای حمایت به کمیته امداد معرفی شدند که ۷۷ نفر از آنها تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ۱۱ معتاد نتوانستند تحت حمایت این نهاد قرار بگیرند، گفت: این معتادان اشخاصی بودند که خانواده آنها تمکن مالی مناسبی داشتند و یا همسران آنها شاغل بودند که پذیرش این افراد براساس قوانین کمیته امداد ممکن نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته صیادی، با توجه به اهمیت موضوع در خصوص حمایت از معتادان بهبود یافته و تحت درمان، کمیته امداد همواره تلاش می‌کند تا فرآیند پذیرش برای حمایت از این افراد در سریع‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

این مسؤول با بیان اینکه حمایت از معتادان تا زمانی که فرد تحت درمان باشد، ادامه دارد، اظهار داشت: اگر معتاد مددجویی در این مدت به سمت مصرف موادمخدر روی بیاورد و یا از تحت درمان مراکز سلامت خارج شود، کمیته امداد چتر حمایتی و پوششی را از فرد مورد نظر سلب می‌کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: تمام حمایت‌های مادی و معنوی از معتادان مددجو برای درمان و بازگشت آن‌ها به زندگی اجتماعی است که البته در این خصوص آموزش‌های مهارت آموزی به این افراد نیز در دستور کار قرار دارد.

طرح درمان دادگاه‌مدار از سال ۹۶ به صورت پایلوت در استان قزوین اجرایی شد و به دستگاه‌هایی نظیر کمیته امداد نیز تکلیف شده تا نسبت به موارد خاص حمایت‌های لازم را در خصوص درمان این افراد انجام دهند.

استان قزوین دارای ۳۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد است که از این میان ۹ هزار خانواده جزو تبصره ۱۴ (خانواده‌های کم درآمد) هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی استان قزوین خانواده درآمد کمیته امداد معتاد قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی

احمد احمدی صدر در این باره گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاکبانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

به گزارش مهر، او افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان