Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وبگاه صهیونیستی نوشت که رئیس‌جمهور آمریکا هیچ سخنی درباره ساختمان‌هایی که به دقت در جریان حمله موشکی ایران هدف قرار گرفته‌اند، به زبان نیاورد.

به گزارش مشرق، وبگاه صهیونیستی «دبکا»، نزدیک به منابع نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در گزارشی به انتقام موشکی ایران و حمله به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در بامداد روز چهارشنبه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه صهیونیستی ضمن هشدار به مقامات رژیم صهیونیستی، نوشت که پس از جنگ کره در سال ۱۹۵۰ به این سو برای اولین بار بود که یک پایگاه آمریکایی به طور مستقیم هدف قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

تجمع اعتراض‌آمیز مردم کره جنوبی مقابل سفارت آمریکا +عکس اگر ترامپ راست می‌گوید خبرنگاران را به «عین الاسد» ببرد منبع آمریکایی: در حمله موشکی ایران حداقل ۲۰ نفر کشته شدند اصابت 13 موشک به مجلس و کاخ سفید آمریکا!

در این گزارش آمده است که این حمله موشکی ایران، آن‌ها را به زودی به سمت حمله به اهداف اسرائیلی پیش می‌برد و تل‌آویو می‌بایست با دقت نتایج و آثار این حمله را به پایگاه عین الاسد مورد ارزیابی قرار دهد.

دبکا افزود: «سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا حقیقت و حجم ویرانی را در خصوص هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی‌اش در عراق توضیح نداد و ترامپ درباره تخریب ساختمان‌ها که با موفقیت به وسیله موشک‌ها صورت گرفت، حرفی نزد.»

این وبگاه اسرائیلی با اشاره به تصاویر هوایی که شرکت ماهواره ای تجاری پلنت لبز اینک (Planet Labs Inc)  از «عین الاسد» منتشر کرده، نوشت: «پنج ساختمان "با دقت عالی" هدف قرار گرفته و تخریب شد و این چیزی بود که رئیس‌جمهور آمریکا بدان اشاره‌ای نکرد و مدعی شد که هیچ خسارتی به نیروهای نظامی‌اش وارد نیامده است.»

در ادامه این گزارش آمده است: «این تصاویر هوایی نه تنها روایتی متفاوت از روایت ترامپ را به ما می‌گوید بلکه نشان می‌دهد که ایران توانسته قدرت موشکی خود را بسیار توسعه دهد.»


یکی از تصاویر شرکت ماهواره ای تجاری پلنت لبز اینک (Planet Labs Inc) از پایگاه «عین الاسد»

دبکا در ادامه اشاره کرد که احتمال وقوع خسارت‌های جانی در میان نیروهای آمریکایی حاضر در عین الاسد وجود دارد، به خصوص اینکه طرف ایرانی نیز از کشته شدن ۸۰ نیروی آمریکایی در دو پایگاه عین الاسد و الحریر در عراق خبر داده است.

در بخش دیگری از این گزارش، نویسنده سؤال کرده است که چرا دونالد ترامپ هیچ اشاره‌ای به عدم توانایی سامانه دفاع موشکی در ره‌گیری و انهدام موشک‌های ایرانی نکرد.

ادعای دونالد ترامپ در خصوص عدم وجود تلفات در حمله موشکی ایران به پایگاه «عین الاسد» تا کنون واکنش بسیاری از کارشناسان عرصه نظامی را برانگیخته است.

یک منبع آمریکایی امروز به تلویزیون فوجی ژاپن گفته است که در حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی در عراق به نظر می‌رسد حداقل ۲۰ نفر کشته و مجروح شده‌اند. 

پیش از این یک مقام مسئول در سازمان اطلاعات سپاه به خبرگزاری فارس گفته بود که در پاسخ موشکی سپاه پاسداران ۲۰ هدف در پایگاه عین‌الأسد منهدم شده و دست کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند که زخمی ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه بیرون برده شده‌اند.

«فؤاد ابراهیم» نویسنده معروف عربستانی نیز امروز در صفحه توئیتر خود نوشت که اگر «دونالد ترامپ» در ادعای خود صادق است، خبرنگاران و عکاسان را به پایگاه «عین الاسد» ببرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتقام سخت هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی سردار قاآنی ترور عین الاسد پایگاه عین الاسد ایران رژیم صهیونیستی آمریکا سازمان اطلاعات سپاه ترامپ عراق رسانه صهیونیستی حمله موشکی ایران انتقام سخت سردار حاج قاسم سلیمانی فرودگاه بغداد ابو مهدی المهندس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۶۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت

خانواده‌های شهدا و مجروحان انفجار مهیب بندر بیروت در آستانه چهارمین سالگرد این فاجعه با برگزاری تجمعی از مسئولان لبنانی خواستند وظیفه خود را برای روشن شدن حقیقت این پرونده و نیز حمایت از مجروحان و خانواده‌های قربانیان انجام دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که با وجود گذشت نزدیک به 4 سال از فاجعه انفجار مهیب بندر بیروت در سایه سیاسی‌کاری و مداخلات بین‌المللی به ویژه غرب و آمریکا این پرونده همچنان بلاتکلیف بوده و تحقیقات دقیقی برای شفاسازی حقیقت انفجار و عاملان آن انجام نشده است، خانواده‌های شهدا و مجروحان انفجار بیروت در اعتراض به بلاتکلیف ماندن این پرونده و سیاسی کاری آن تجمعی برگزار کردند.

«ابراهیم حطیط» سخنگوی خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت در این تجمع اعلام کرد که سه ماه به چهارمین سالگرد انفجار بندر بیروت مانده و در حالی که 1350 روز از این جنایت می‌گذرد اما خانواده‌های قربانیان همچنان تحت ظلم قرار دارند و برای رسیدن به حقیقت و عدالت می‌جنگند تا با محاکمه عاملان این جنایت کمی آرام شوند.

وی تاکید کرد که در حالی که 4 سال از این فاجعه می‌گذرد اما مجروحان و آوارگان و همه کسانی که از این انفجار آسیب دیدند در سایه عدم توجه دولت و عدم هیچ‌گونه تضمین اجتماعی درگیر رنج و دردهای زیادی هستند و در شرایطی که برخی از مجروحان همچنان به مداوای دائمی نیاز دارند اما از دسترسی به هرگونه امکاناتی برای کاهش کاهش درد و رنج خود محروم هستند. ما از ابتدا به عنوان خانواده‌های شهدای انفجار بندر بیروت مسئولیت پیگیری پرونده این انفجار را بر عهده گرفتیم و همواره تحت ظلم بوده‌ایم.

شهدای انفجار بیروت در این تجمع خواستار رسیدگی به پرونده انفجار و شفاف سازی حقیقت شدند و از مسئولان لبنانی خواستند که به وظیفه خود در روشن کردن حقیقت و حمایت از قربانیان فاجعه انفجار بیروت و خانواده‌های شهدا عمل کنند.

وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بودانتقاد تند خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت از مانع‌تراشی‌های حزب سمیر جعجع در روند تحقیقاتهشدار درباره تلاش غرب برای تکرار نمایشنامه دادگاه «رفیق حریری» در پرونده انفجار بیروت

به گزارش تسنیم، پرونده انفجار بیروت همانند دیگر پرونده‌های جنایی لبنان که اسیر سیاسی‌کاری طرف‌های ذینفع بین‌المللی همچون آمریکا و غرب شده، بعد از گذشت 4 سال همچنان بلاتکلیف بوده و حقیقت آن روشن نشده است.

در دوره ابتدایی این انفجار مهیب، محور آمریکایی و برخی چهره‌های وابسته داخلی آن در لبنان تلاش کردند از پرونده انفجار بیروت برای ضربه زدن به مقاومت و خلع سلاح آن استفاده کنند و با طرح اتهاماتی مضحک مدعی شدند که حزب الله عامل انفجار بندر بیروت است. جریان غربگرای 14 مارس و در راس آنها افرادی همچون «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی از بازیگردانان اصلی این نمایش بودند اما بعد از ناکامی در پیشبرد اهداف خود، پرونده انفجار بیروت را به سمت و سوی دیگری بردند و متاسفانه دستگاه قضایی لبنان نیز با آنها همکاری کرد.

مداخله مستقیم طرف‌های خارجی و بین المللی در جریان تحقیقات مربوط به این انفجار از همان ابتدا آغاز شد و در راس آنها آمریکا سعی داشت این پرونده را نیز همانند پرونده ترور «رفیق حریری» نخست وزیر فقید لبنان در فوریه 2005 بین المللی کند؛ پرونده‌ای که بعد از گذشت 19 سال هرگز حقیقت آن فاش نشد و با دستگیری و مجازات افرادی که هیچ نقشی در این جنایت نداشتند مختومه گشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • حمله موشکی مجدد حزب‌ الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه