Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-03@03:54:45 GMT

ترکیه و لیبی قرارداد پرداخت غرامت امضا می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۵۶۶۶۴

خرداد: ترکیه در نظر دارد تا ماه فوریه یک قرارداد غرامت ۲.۷ میلیارد دلاری اولیه را برای کارهایی که پیش از جنگ داخلی سال ۲۰۱۱ در لیبی انجام داده، به امضا برساند. این اقدام با هدف بازیابی عملیات تجاری متوقف شده ترکیه در لیبی انجام خواهد شد.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، تجارت‌های ترکیه مدت‌ها در لیبی فعال بوده‌اند اما این پروژه‌ها پس از بروز ناآرامی‌ها به دنبال سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در ۹ سال پیش دچار اخلال شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری رویترز، مانع قابل توجهی که در مسیر احیای سرمایه‌گذاری‌ها در لیبی است، عدم قطعیت درخصوص بدهی‌های پرداخت نشده‌ است. مظفر اکسوی، رییس شورای تجارت ترکیه و لیبی اظهار کرد، این دو کشور به امضای تفاهمنامه‌ای در این زمینه نزدیک هستند.
اکسوی در گفتگویی با خبرگزاری رویترز گفت: اقدامات مربوط به این تفاهمنامه در زمینه قراردادهای قدیمی در حال اتمام است. مشکل بدهی‌های پرداخت نشده، خسارات و ضمانت حل خواهد شد.
به گفته این مقام، این قرارداد شامل ضمانتی یک میلیارد دلاری، خسارتی ۵۰۰ میلیون دلاری برای دستگاه‌ها و تجهیزات و ۱.۲ میلیون دلار بدهی است.
وی افزود: قراردادهای تازه‌ای میان لیبی و ترکیه به امضا رسیده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به پروژه‌های نیروگاه‌های برق، مسکن و مراکز تجاری اشاره کرد ولی طرف‌های این قراردادها بنا به دلایل امنیتی از ماه آوریل نتوانسته‌اند به لیبی سفر کنند. برچسب ها: ترکیه ، لیبی

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترکیه لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث

رئیس کل بیمه مرکزی در بخشنامه ای به صنعت بیمه شرط صدور بیمه نامه شخص ثالث بعد از تسویه بدهی عوارض آزادراهی را لغو و تأکید کرد: شرط اخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان خدمات بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه گر لغو شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی با مستمری بازنشستگی
  • غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟