Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  دلالان در حالی در تلاشند هیجانی مصنوعی به بازار خودرو تزریق کنند که بررسی‌ها نشان می‌دهد در عمل بازار خودرو با خریدار چندانی روبرو نیست و حتی در قیمت‌های پایین‌تر از قیمت اعلامی نیز خودرو‌های فروشی، مشتری ندارند.

بازار خودرو از پس افزایش انفجاری قیمت‌ها در سال گذشته وارد فاز رکود شد و همچنان در این وضعیت به سر می‌برد به طوری که حسین اردوخانی، رییس پیشین اتحادیه نمایشگاه داران می‌گوید طی بیست سال گذشته هیچ گاه چنین رکودی بر بازار حکمفرما نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
شوک افزایش قیمت بنزین در آبان ماه، اما بهانه‌ای بود تا بار دیگر کسانی که دست به پیش خرید خودرو زده بودند، برای بهره گیری از موقعیت وارد میدان شوند و بر طبل افزایش قیمت‌ها بکوبند. قیمت‌ها از بیست و چهارمین روز آبان ماه تا کنون روندی افزایشی را تجربه کرده است.

با این حال، اما فردا روز مهمی برای بازار خودرو تلقی می‌شود و به نظر می‌رسد تعدیل قیمت‌ها در هفته پیش رو در بازار خودرو آغاز شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگویی صریح از افزایش تولید خودرو در کشور خبر داده و تاکید کرده است به زودی قیمت‌ها در بازار کاهش خواهد یافت.

چرا باید به کاهش قیمت خودرو امیدوار بود؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت در توضیح دلایل کاهش قیمت خودرو تاکید کرده است که حجم تولید خودروسازان افزایش یافته است، اما این تنها دلیلی نیست که می‌تواند روند بازار را معکوس کند.

بازار خودرو تاثیرپذیری بالایی از بازار ارز در کشور دارد. همواره رشد قیمت ارز می‌تواند زمینه را برای افزایش بهای خودرو مهیا کند، اما چسبندگی بالای قیمت‌ها مانع از آن است که روند کاهش قیمت با سرعتی مشابه تکرار شود. در آخرین روز‌های این هفته قیمت‌ها در بازار ارز و البته بازار سکه نیز روندی کاهشی را تجربه کرد و حالا به نظر می‌رسد نوبت به بازار خودرو رسیده است که تغییر شرایط و ریزش قیمت‌ها را شاهد باشد.

بازار خودرو در شرایط کنونی وضعیت عادی یک بازار را ندارد چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از هشتاد درصد خریداران خودرو و شرکت کنندگان در طرح‌های پیش‌فروش و فروش فوری سرمایه گذارانی بودند که نه به قصد مصرف بلکه با هدف بهره‌گیری از فاصله قیمت ارز در بازار و قیمت تحویل کارخانه وارد میدان شده‌اند و سعید موتمنی، رییس فعلی اتحادیه نمایشگاه‌داران این دسته را مهمترین مانع برابر کاهش قیمت‌ها و منطقی شدن نرخ خودرو در بازار می‌داند.

تولید خودرو چقدر افزایش یافت؟

به نظر می‌رسد در صورت تحقق گفته‌های وزیر، سرمایه گذاران باید به سودی اندک و یا حتی زیانی بیشتر تن بدهند چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم تولید خودرو به چهار هزار دستگاه در روز رسیده است و ادامه این روند به گفته رضا رحمانی می‌تواند سبب شود قیمت‌ها مسیر تعادل را در پیش گیرند. در عین حال انتشار خبری مبنی بر اینکه با تخصیص ۵ هزار میلیارد تومان به خودروسازان امکان پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه سازان فراهم می‌شود نیز عامل دیگری است که می‌تواند زمینه را برای عادی شدن وضعیت بازار مهیا نماید. کاهش فشار بر خودروسازان و تضمین جریان تامین قطعه می‌تواند تولید خودرو در ماه‌های پیش رو را تضمین کند به این ترتیب انتظار برای کاهش قیمت خودرو در چنین شرایطی انتظاری منطقی تلقی می‌شود. منبع: خبرآنلاین لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qBx خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بازار خودرو قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۶۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسان چشمگیر قیمت ها در بازار خودرو؛ کدام خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین تجارت‌نیوز، قیمت خودرو، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، با نوسان زیادی گزارش می‌شود. طوری‌ که صبح امروز بیشتر محصولات داخلی و مونتاژی افزایش قیمت پیدا کردند.

قیمت خودرو صبح امروز ارتعاش فراوانی داشته است. کوییک R اتوماتیک، یکی از هاچ‌بک‌کراس‌های موفق بازار داخل، با ۲۳ میلیون تومان افزایش قیمت به ۵۷۳ میلیون تومان رسید.

خریداران خودروهای وارداتی بخوانند؛ آخرین فرصت برای انتخاب خودرو | قیمت علی‌الحساب هوندا، لاماری، کی ام سی و هونگچی را ببینید

ساینا S، از دیگر محصولات سایپا، از صبح امروز با افزایش بهای ۱۱ میلیون تومانی، ۴۵۶ میلیون تومانی معامله می‌شود.

پژوپارس TU۵، پرفروش‌ترین محصول ایران‌خودرو، نیز با ۹ میلیون تومان افزایش نرخ، با قیمت ۸۵۶ میلیون تومان به بازار امروز رسید.

هایما ۸S، محصول جذاب ایران‌خودرو، با ۳۵ میلیون تومان افزایش قیمت، یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود.

قیمت خودروهای خارجی

در میان خودروهای مونتاژی محصولات بهمن‌موتور افت‌وخیز شدیدی پیدا کرده‌اند.

فیدلیتی پرستیژ پنج و هفت‌نفره، کراس‌اوورهای سایز بزرگ، با افزایش چشمگیر ۹۰ میلیون تومانی، به‌ترتیب دو میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان و دو میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

کی. ام. سی K۷، کراس‌اوور کرمان‌موتور، با ۲۵ میلیون تومان افزایش قیمت، در بازار آزاد یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

سایپا شرایط جدید فروش و پیش فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل

X۲۲ پرو دنده‌ای، محصول اقتصادی مدیران‌خودرو، نیز با ۳۱ میلیون تومان افزایش بها ۹۸۹ میلیون تومان به فروش‌ می‌رسد.

در سوی مقابل، لاماری ایما ۶ میلیون تومان ارزان شد تا به نرخ دو میلیارد و ۸۴ میلیون تومان بازگردد.

کد خبر 850270 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو گروه خودروسازی سایپا خودرو ايران خودرو خودرو - ایرانی خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۱۹ اردیبهشت + جدول
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • قیمت خودرو امروز ۱۹ اردیبهشت +جدول
  • نوسان چشمگیر قیمت ها در بازار خودرو؛ کدام خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • دلالان نقره داغ شدند؛ ابلاغ قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • دلالان نقره داغ شدند؛ تعیین قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • تغییر شدید قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت سمند، دنا، رانا، کوییک و شاهین + جدول
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره