Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های جدید در تبلیغ قرآن کریم گفت: جشنواره تلاوت های مجلسی رویکردی نوین در ترویج هنر تلاوت است.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس جشنواره فجر تلاوت با رقابت نفرات برتر جشنواره تلاوتهای مجلسی در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران طی سخنانی جشنواره تلاوتهای مجلسی را رویکردی جدید در هنر تلاوت برشمرد و گفت: شب ارزشمندی است که در محضر شما فعالان قرآنی هستیم و این رویکرد جدید در انتخاب برترین های تلاوت را به فال نیک میگیریم.

وی ادامه داد: این کار در هنرهای دیگر به خوبی جواب داده و کشور ما که بزرگانی در تلاوت داشته و دارد مطلوب است که رویکردی جدید در هنر تلاوت داشته باشیم.

مسجد جامعی با اشاره به سابقه قرآنی شهر تهران گفت: تهران شاید تنها شهری است که با رویکرد قرآن بنا نهاده شده و امامزاده اسماعیل و اطراف آن شاید اصل مرکز تهران بوده و حتی قدیمی ترین اشیای تهران برای همان منطقه است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: هنگامی که چهارصد سال قبل تصمیم میگیرند اطراف شهر تهران دیوار بکشند به تعداد سوره های قرآن برج و بارو می‌سازند و هر کدام از سوره ها را برروی یکی از برجها می گذارند این اتفاق در هیچ شهری رخ نداده و فقط در تهران است. همچنین بیشترین آثار قرآنی هم در تهران است کاری که ما روی آن تحقیق کردیم و به این نتیجه رسیدیم.

مسجد جامعی سابقه تلاوت قرآن ایرانی ها را مربوط به صدر اسلام دانست و گفت: در تلاوت هم ایرانی ها ید طولایی دارند. شخصی به نام یحیی که از شاگردان ابن عباس بوده که به دلیل عشق به پیامبر (ص) و اسلام در مدینه زندگی می کرده است. یحیی در کنار اصحاب پیامبر به تلاوت می‌پرداخته در مدینه و سابقه تلاوت ایرانی ها از همان صدر اسلام است.

وی با اشاره به لزوم بکارگیری ظرفیت های جدید در حوزه تلاوت گفت: سابقه کشور ما در مسابقات قرآن در جهان اسلام بسیار است و قاریان ایرانی عناوین بسیاری در جهان اسلام بدست آورده اند. از این رو جا داشت که در حوزه تلاوت به دنبال نو آوری باشیم و باید تلاش کنیم ظرفیت های نوین را به خدمت قرآن بیاوریم.

عضو شورای شهر تهران با گرامی داشت یاد و خاطره شهید سلیمانی گفت: این شهید عزیز با اینکه عالی ترین نشان نظامی را داشت در  نامه ای به همسرش نوشته بود روی سنگ قبر من بنویسید سرباز و از نوشتن عناوین دیگر خودداری کنید. درحالی که ما برای رزمندگانمان نامهای بزرگی به کار می‌بریم اما بهترین نام همین واژه سرباز است که این بزرگوار با وجود داشتن بالاترین نشان نظامی ایران خود را سرباز می نامد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی غیرت ایرانی خود را در دفاع از اهل بیت به معنی واقعی نشان داد و نشان داد فرهنگ اهل بیت در او متجلی است.

وی ادامه داد: امنیت ایران منهای امنیت همسایگان متصور نیست این اصلی است شهید سلیمانی آن را می‌دانست و برای آن تلاش کرد.

در ادامه پیروز حناچی شهردار تهران در سخنانی کوتاه با اشاره تقدیر از برگزاری جشنواره فجر تلاوت گفت: برگزاری این جشنواره و برنامه هایی از این دست اتفاق مبارکی است که میتواند در ترویج فرهنگ قرآن در جامعه موثر باشد.

وی قرآن را سند یکتای وحدانیت برشمرد و گفت: وظیفه ما است که در گسترش فرهنگ قرآن کریم در همه ابعاد هم صوت و لحن و هم معارف آن کوشا باشیم خصوصا برای نسل جوان تا برکات آن را در زندگی فردی و اجتماعی ببینیم.

مجید مجیدی کارگردان فیلم سینمایی محمد رسول الله هم در سخنانی کوتاه با توصیه به داوران جشنواره گفت: از آنجایی که این یک جشنواره مردمی است توصیه میکنم در انتخاب برتر بیشتر به حال قاری و شوری که به مستمعان میدهد که بیشتر توجه کنند. برای من جذاب بود که می دیدم در فراز هایی از تلاوت ها جمعیت به وجد می آمدند.

به گزارش فارس در این جشنواره آقایان داوران حمید شاکرنژاد، سیدجواد حسینی، قاسم مقدمی، وحید نظریان، سیدکریم موسوی و امین پویا به عنوان اعضای هیات داوران حضور دارند. 

مهدی سعادتی، ابراهیم فلاح تبسم چهره، حسین بیات، سعید عبدی و سیدجاسم موسوی پنج قاری برگزیده مرحله کشوری هستند که امشب با هم رقابت می کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن اسلام شورای شهر تهران جشنواره تلاوتهای مجلسی فجر تلاوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی با اشاره به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی بر این موضوع، گفت: برنامه‌های متنوع قرآنی در مسجد جامع گوهرشاد و ایوان مقصوره از اذان صبح تا اذان مغرب برگزار می‌شود.   محمد مقومی بیان معارف قرآن، ترتیل سوره مبارکه یاسین بعد از نماز صبح و تلاوت اذان گاهی قبل از اوقات شرعی در طول روز و برگزاری محافل و جلسات قرآنی را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و افزود: همچنین جلسات سنتی قرآن کریم در یکی از شبستان‌های مسجد گوهرشاد در عصر‌ها در قالب برنامه دارالحفاظ برگزار می‌شود.   وی با اشاره به نیت واقف مبنی بر برگزاری جلسه‌ای صبحگاهی برای قرائت قرآن توسط مردم پس از نماز صبح، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.   سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی یادآور شد: طبق برنامه‌ها، نخستین جلسه صبحگاهی قرائت قرآن ساعت ۴ صبح پنجشنبه در مسجد گوهرشاد برگزار و از استاد سید مرتضی سادات فاطمی، پیشکسوت و صدرالحفاظ آستان قدس رضوی، به عنوان استاد جلسه و پیشکسوت قرآنی در این جلسه دعوت شد.   مقومی همچنین اعلام کرد: از اساتید پیشکسوت دیگر و قاریان بین‌المللی و ممتاز در این جلسات هم استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن