Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی، در سرمقاله تازه ترین شماره این روزنامه نوشت:«
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جمع‌بندی وقایع مرتبط با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در هفته گذشته، برای به روز شدن نگاهمان به شرایط روز و برای ثبت در تاریخ که نسل‌های آینده را در جریان واقعیت‌ها قرار می‌دهد، از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جمع‌بندی فقط به مسائل مهم می‌پردازیم و از جزئیات صرفنظر می‌کنیم.
1- چهره مبهوت و سخنان تدافعی دونالد ترامپ در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه‌های نظامی‌ آمریکا در عراق نشان داد رئیس‌جمهور آمریکا از وقایع بعد از ترور سردار حاج قاسم سلیمانی نگران است. این، یعنی او زمانی که دستور ترور را صادر می‌کرد نمی‌دانست شخصی که قرار است ترور شود چه جایگاهی در میان ملت‌های منطقه دارد و این ترور چه موج عظیمی علیه آمریکا و شخص ترامپ پدید می‌آورد. خودداری آمریکا از نشان دادن عکس‌العمل نظامی در برابر حمله موشکی ایران را با توجه به این واقعیت بهتر می‌توان تحلیل کرد.
2- حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد و اربیل، انتقام خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیست. این حمله همانطور که رهبر انقلاب گفته‌اند فقط یک سیلی بود. ملت‌های منطقه و مسلمانان سرتاسر جهان همصدا و همنوا با ملت ایران نشان دادند که حاج قاسم سلیمانی متعلق به امت اسلامی بود و خون بهای او بسیار سنگین است. حداقل سه حادثه باید اتفاق بیفتد تا انتقام این خون گرفته شود؛ یکی خروج کامل نظامیان آمریکائی از منطقه، دیگری ناکامی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آبانماه آینده و سوم زوال غده سرطانی رژیم صهیونیستی. برای ترامپ اگر اتفاقی بیفتد که نتواند انتخابات ریاست جمهوری را ببیند، آنهم می‌تواند بخشی از انتقام باشد.
3- تحقق این سه مطالبه،‌ در پرونده مطالبات امت اسلامی فقط مرحله اول انتقام محسوب می‌شود. ملت‌های منطقه باید بگونه‌ای عمل کنند که بازگشت نظامی آمریکا به منطقه برای همیشه منتفی شود، ریشه صهیونیسم بطور کامل از منطقه زایل گردد و دولتمردان آمریکائی هوس سلطه‌جوئی نسبت به کشورهای اسلامی را از ذهن خود بیرون کنند. آرزوی سردار حاج‌ قاسم سلیمانی این بود و دقیقاً به همین جرم نیز ترور شد. ما حق نداریم کف مطالباتمان در گرفتن انتقام خون حاج‌ قاسم سلیمانی را از این پائین‌تر بیاوریم.
4- همه دیدیم که شهادت حاج‌ قاسم سلیمانی در یکی از حساس‌ترین شرایط داخلی کشور رخ داد. واقعه هفته آخر آبان را ناچیز ندانیم. بهره‌برداری‌هائی که قرار بود دشمنان ایران و بدخواهان انقلاب اسلامی از آنچه در هفته آخر آبان امسال پیش آمده بود به عمل بیاورند و متأسفانه زمینه‌های آن نیز فراهم شده بود، بسیار خطرناک بود. درست در همان شرایط بسیار پیچیده، خون حاج‌ قاسم سلیمانی در عراق، در یک ترور شقاوتمندانه و به دستور شقی‌ترین دشمن اسلام و ایران بر زمین ریخت و کاری کرد کارستان. این خون، یک معجزه چندوجهی به همراه داشت. جبهه مقاومت را به افکار عمومی منطقه و جهان شناساند، چهره واقعی آمریکا را عریان‌تر کرد، خطر رژیم صهیونیستی را بیش از پیش نمایاند، اراده‌ها را برای مبارزه علیه آمریکا و اسرائیل قوی‌تر کرد، همبستگی ایران و عراق را به رخ کشید و تقویت کرد، نشان داد که مردم ایران به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام خمینی مثل روز اول وفادارند و در کنار تمام این دستاوردها کشور را از پیچ خطرناک پدیدآمده از رهگذر وقایع هفته آخر آبان عبور داد و توطئه دشمنان را هم خنثی کرد.
از خون پاک شهدا بارها چنین معجزه‌هائی دیده بودیم اما خون شهید حاج‌ قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان عراقی و ایرانیشان معجزه‌های بیشتری به همراه داشت. این معجزه بزرگ، درجه بالای اخلاص این شهدا و شدت شقاوت عاملان شهادتشان را نشان می‌دهد.
5- حکمت خدا ایجاب می‌کند به ما مردم ایران اگر به خون حاج‌ قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش وفادار باشیم و وفادار بمانیم، برای گرفتن انتقام از آمریکا و صهیونیست‌ها کمک کند. وفاداری به این خون‌ها را باید در حفاظت از انسجامی که این خون‌ به وجود آورده، در خدمت با اخلاص به مردم، در پای‌بندی به اصول و آرمان‌ها و در تعهد عملی به رعایت حقوق مردم نشان دهیم. اگر سنگ حاج‌ قاسم سلیمانی را به سینه زدن فقط به همین روزها محدود شود و مرام او را که دوری از وابستگی‌های جناحی و اصل قرار دادن اسلام و انقلاب و منافع ملی بود فراموش کنیم و بازهم خودخواهی‌ها را محور برخوردهای خود قرار دهیم، از حکمت خدا دور است که دست ما را بگیرد.» برچسب ها: حاج‌ قاسم سلیمانی ، روزنامه جمهوری اسلامی ، مسیح مهاجری

منبع: خرداد

کلیدواژه: حاج قاسم سلیمانی روزنامه جمهوری اسلامی مسیح مهاجری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۸۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس دقایقی پیش با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، هنرمندانی چون داریوش ارجمند، هادی ارزم، هوشنگ جاویدی و... در محل برج آزادی تهران آغاز شد.

امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ، سید مجید پوراحمد مدیر عامل صندوق هنر، محمد خراسانی زاده مدیرکل دفتر هنر‌های تجسمی و جمعی از هنرمندان در این مراسم شرکت دارند.

آغازگر این برنامه اجرای قطعه «ای ایران» توسط ارکستر نظامی بود.

خلیج فارس از استوانه های هویتی جمهوری اسلامی است

محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم در سخنانی گفت: روز دهم اردیبهشت روز اخراج غربی های استعمارگر از پهنه خلیج فارس است. خلیج فارس بخشی از هویت و فرهنگ ما است و ما به این خطه  تنها نگاه جغرافیایی نداریم.

وی در ادامه افزود:‌ خلیج فارس از استوانه های هویتی جمهوری اسلامی است. در سفر به یکی از کشورها در بازدید از موزه‌های آن کشور هر آنچه توضیح می‌دادند جز تاریخ ما نبود. ایران فرهنگی ما اساسا نمی‌تواند در مرزهای جغرافیایی محسور باشد.

اسماعیلی اظهار داشت:‌ما به خلیج فارس افتخار می‌کنیم و آن را از حوزه های مهم تمدنی خود می‌دانیم.خلیج فارس را بستر اتفاقات غرور آفرین می‌دانیم و خداوند را برای این داشته ها شاکریم.خلیج فارس تا ابد خلیج فارس است و بخشی جداناپذیر از تاریخ فرهنگ کشورمان خواهد درخشید.

به گزارش آنا، ۱۰ اردیبهشت مصادف با سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس به عنوان روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده است.

  دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محمد مهاجری به مهدی نصیری: آخر شما را با شاهزاده چکار؟ /یک موی گندیده تاجزاده به همه هیکل شاهزاده کثیف شرف دارد /از این راه برگردید
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • پیروزی بدون جنگ
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • آوای وعده صادق در صدا و سیمای قم نواخته شد