Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضیاءالحق هاشمزهی جمعه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بمنظور پیشگیری از وارد آمدن خسارات احتمالی ناشی از سرریز شدن سدخیرآباد دریچه تحتانی این سد باز شده و آب در حال رهاسازی است به همین سبب از مردم منطقه در خواست می شود از تردد در مسیر رودخانه کشیک و آبنمای جاده ارتباطی نیکشهر به طرف قصرقند خودداری و در صورت ضرورت نهایت احتیاط را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بارندگی‌های ۱۲ ساعت گذشته در این شهرستان اندک بوده و خسارتی نداشته اما با توجه به پیش بینی‌های اداره هواشناسی، ستاد مدیریت بحران شهرستان نیکشهر همچنان در حال آماده باش است.

فرماندار نیکشهر با اشاره به اینکه ظرفیت سدخیرآباد نیکشهر بیش از ۲۷ میلیون مترمکعب است، افزود: حجم فعلی سد خیرآباد ۲۲ میلیون مترمکعب است و احتمال سرریز شدن آن در بارندگی‌های سیل‌آسا وجود دارد.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان نیکشهر ادامه داد: تمامی ادارات و به ویژه نیروهای شهرداری و دستگاههای امدادی نیکشهر در حالت آماده باش بسر می‌برند تا درصورت بروز خسارت های احتمالی، آب گرفتگی معابر و سایر موارد امدادرسانی و خدمات رسانی لازم را به موقع انجام دهند.

هاشمزهی افزود: ماشین آلات و تجهیزات شهرداری، اداره راه وشهرسازی و سایر ادارات و نهادهای خدمات رسان نظیر هلال احمر نیز آماده خدمات رسانی و بازگشایی مسیرها هستند.

وی گفت: برخی نقاط روستایی و اراضی کشاورزی در حاشیه رودخانه‌ها قرار دارند و احتمال وارد آمدن خسارت به دلیل نبود دیوار حفاظتی وجود دارد.

فرماندار نیکشهر تصریح کرد: تمامی مدارس سطح این شهرستان در مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاهها فردا /شنبه/ تعطیل است.

وی خاطر نشان کرد: در ۱۲ ساعت گذشته براساس پایش ایستگاههای مختلف باران‌سنجی در شهر نیکشهر ۱۵ میلی‌متر، بنت ۱۰، پیپ سه، چانف ۲، چاهان ۲۱، دستگرد ۱۶، کشیگ ۱۹ و هیچان ۱۲ میلیمتر باران باریده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان بارندگی سیلاب مدیریت بحران فرمانداری نیکشهر شرکت آب منطقه ای نیک شهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بارندگی سیلاب مدیریت بحران شرکت آب منطقه ای نیک شهر سیستان و بلوچستان بارندگی سیلاب مدیریت بحران شرکت آب منطقه ای نیک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۸۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: رحیم فلاح زاده با اشاره به ورود سامانه بارشی و صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و مدیریت بحران استان گفت؛ همین موضوع، دستگاههای خدماتی و امدادی به حالت آماده باش در آورده است و در همین راستا، مخابرات منطقه خوزستان نیز همپای دیگر دستگاههای خدمات رسان، تیم‌های فنی و عملیاتی شبکه های ارتباطی خود را برای رفع اختلالات ناشی از بارش شدید باران و وقوع سیلاب احتمالی برای پایداری ارتباطات مخابراتی و ارائه خدمات به هم استانی‌های شریف با تجهیزات و ملزومات مورد نیاز به حالت باش مستقر کرده است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اشاره به برخی تجهیزات و منصوبات مخابراتی در معرض خطر سیلاب، اظهار داشت: برخی موارد تجهیزات و منصوبات مخابراتی در معرض خطر شناسایی شده است، تا در صورت حادثه و ایجاد اختلالات احتمالی در شبکه، اقدامات مقابله‌ای لازم برای رفع خرابی و پایداری ارتباطات مخابراتی و خدمت رسانی به مشترکین انجام گیرد.

وی با اشاره به رصد و پایش شبکه های ارتباطی به صورت لحظه ای افزود: تمامی اقدامات و تمهیدات لازم برای رفع مشکلات و مسائل برای حفظ و پایداری ارتباطات و کاهش آسیب ها به شبکه‌های مخابراتی اندیشیده شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901715

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی