Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هرگونه گمانه‌زنی درباره علت سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین در آسمان تهران را غیر مسئولانه دانست.

جوسپ بورل روز جمعه پس از پایان نشست فوق‌العاده وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل(پایتخت بلژیک) بدون ارائه هیچ گونه گمانه زنی درباره این حادثه افزود که طبق اطلاعات وی، تحقیقات در زمینه جریان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی با بیان اینکه از اظهارنظر برخی رهبران سیاسی درباره این سانحه مطلع است تصریح کرد که اظهار نظر درباره چنین موضع حساسی بدون دسترسی به اطلاعات محکم کار غیر مسئولانه‌ای است.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۹ سرنشین که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل حادثه آتش‌سوزی سقوط کرد.

شایعاتی در مورد شلیک موشک به سمت این هواپیما در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد. برخی کشورهای غربی نیز مدعی شدند که یک موشک به صورت اشتباهی به سمت این هواپیما شلیک شده است.

ایران هرگونه ادعای حمله موشکی به این هواپیما را رد کرده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از اظهارات خود برجام را به سود منافع اروپا توصیف کرد و افزود؛ ما به حفظ برجام متعهد و قویا معتقد هستیم که باید برجام را تاجایی که ممکن است حفظ کنیم.

حفظ برجام به سود منافع اروپاست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز تاسف مجدد از خروج آمریکا از برجام افزود: ما معتقدیم که این توافق عنصر کلیدی معماری نظام منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای است و برای ثبات منطقه سند حیاتی است. از این جهت از ایران می خواهیم که بدون فوت وقت به اجرای کامل تعهداتش بازگردد.

وی از سازمان انرژی اتمی نیز خواست تا به کار نظارت و راستی آزمایی فعالیت‌های هسته ای ایران ادامه دهد.

بورل همچنین به تحولات خاورمیانه اشاره کرد و با بیان این نکته که منطقه توان تحمل جنگ دیگری را ندارد تصریح کرد که اتحادیه اروپا خواهان کاهش سریع تنش‌ها و خوشتن‌داری حداکثری از سوی تمام طرف‌ها است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد که بحران به وجود آمده نتیجه سال‌ها تلاش برای برقراری ثبات در عراق را تضعیف خواهد کرد. وی تاکید کرد که حل بحران کنونی بایستی از طریق راه‌کار سیاسی صورت گیرد.

بورل افزود، وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا او را مامور کرده‌اند تا از طریق تلاش های دیپلماتیک با تمامی طرف‌ها از جمله ایران برای کاهش تنش‌ها رایزنی و از گفت‌وگوهای سیاسی و راه‌حل سیاسی برای منطقه حمایت کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش پرسش و پاسخ عنوان کرد که موضوع فعال کردن مکانیسم حل اختلاف برجام مورد بحث قرار نگرفت. او تصریح کرد: آنچه روشن است این است که ما باید برجام را حفظ کنیم.  

بورل دست یابی به توافق جدید با ایران را کاری پیچیده و به لحاظ فنی زمان بر توصیف و تصریح کرد که اتحادیه اروپا از تمام توان خود برای نجات برجام استفاده خواهد کرد. او به این نکته هم اشاره کرد که سازوکار مالی ایران و اروپا موسوم به اینستکس تاکنون کار نکرده و ممکن است در نهایت برجام لغو شود. اما به گفته او وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا بر این امر تاکید دارند که بایستی برجام حفظ شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی اتحادیه اروپا برجام جوسپ بورل سقوط هواپیمای اوکراینی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۸۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جماران؛ ​جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت انتظار می‌رود چند کشور اروپایی تا پایان ماه مه میلادی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشورها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشورهای ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این 8 کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است