Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرهنگ تورج کاظمی گفت: با فعال کردن هرچه زودتر رمز‌های پویا، امنیت حساب‌های بانکی خود را تضمین کنید. تاریخ انتشار: 04:59 - 21 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۴۸۱۵

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، فعال‌های سازی رمز‌های بانکی پویا (یک بار مصرف) مدتی است برای کاهش جرائم کلاهبرداری‌های اینترنتی در دستور کار بانک‌ها قرار دارد، اما برخلاف برنامه ریزی‌های اعلام شده؛ هنوز رمز‌های ایستا فعال هستند و بستر برای کلاهبرداری فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: پلیس فتا روزانه ۱۵۰ پرونده دارد/ تلگرام و اینستاگرام بستر اصلی جرائم رایانه‌ای/ رصد پلیس صد در صدی نیست

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: متاسفانه با اعلام دو بازه زمانی اول و پانزدهم دی ماه توسط بانک ها، هنوز رمز‌های ایستا فعال هستند و رمز‌های یک بار مصرف جایگزینشان نشده اند.

وی افزود: این مسئله نشان می‌دهد عده‌ای هنوز برای بالابردن امنیت حساب‌های بانکی شان اقدام نکرده اند و به این موضوع کم توجه هستند.

رئیس پلیس فتا اظهار کرد: این افراد هنوز در معرض آسیب هستند و امکان گرفتار شدن آن‌ها در دام کلاهبرداران اینترنتی وجود دارد.

سرهنگ کاظمی درباره کاهش جرائم ادامه داد: رمز‌های گذشته، هنوز فعال هستند بنابراین تعداد پرونده‌های شکایت از کلاهبرداران اینترنتی کاهش نیافته است.

وی در پایان توصیه کرد: شهروندان هرچه زودتر رمز‌های پویا رو فعال کرده و امنیت حساب‌های بانکی خود را تضمین کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس فتا پلیس فتا کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتا نسبت به شایعات انتخاباتی در خوزستان

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: هر گونه نشر آگهی یا انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی و گروه‌های سیاسی در رسانه‌های همگانی و شبکه های اجتماعی ممنوع است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان اظهار داشت: از آنجا که برابر قانون، پلیس فتا ناظر به اجرای ماده 79 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی است و به موجب این ماده ی قانونی "درج یا نشر محتواهایی علیه نامزدهای انتخاباتی، احزاب و گروهک‌های سیاسی یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزدها توسط رسانه‌های همگانی شامل ابزارهای چاپی، الکترونیکی یا دیجیتال یا تمام شبکه‌های رسانه‌ای که محتوای نوشتاری، شنیداری، دیداری یا تلفیقی از آنها در معرفی یا قابل دسترسی برای عموم مردم است، ممنوع شده و جرم انگاری شده است.

وی با اشاره به اینکه سرعت انتشار و بازنشر شایعات و اخبار جعلی پیرامون انتخابات در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود تا کاربران بدون آگاهی از صحت و سقم مطلب آن را انتشار دهند، تصریح کرد: انتشار محتوای مجرمانه نیز برابر قانون جرم است.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از کاربران خواست تا قبل از انتشار یا باز نشر یک خبر پیرامون هر کاندیدای انتخاباتی از درستی و صحت آن مطمئن شوند و برای این کار رجوع به رسانه‌های رسمی حداقل کاری است که کاربران باید انجام دهند.

حسینی افزود: پلیس فتا با رصد شبانه‌روزی فضای سایبری هر گونه محتوای مجرمانه در خصوص انتخابات را بلافاصله احصا و ضمن تشکیل پرونده جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال خواهد کرد.وی از کاندیداهای انتخاباتی خواست که به حامیان و ستادهای انتخاباتی خود در خصوص انتشار شایعات و اخبار جعلی پیرامون دیگر کاندیداها گوشزد کرده و قوانین تبلیغات در فضای مجازی را رعایت کنند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با بیان این‌که کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است، خاطرنشان کرد: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و یا شماره تلفن 096380 گزارش کنند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار اورژانس ؛ این قارچ‌های خطرناک را مصرف نکنید
  • هشدار پلیس فتا خوزستان درباره انتخابات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به شایعات انتخاباتی در خوزستان
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • سامانه بارشی در خراسان شمالی فعال می‌شود/ کاهش ۱۰درجه‌ای دمای هوا
  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • هشدار جدی به مسافران؛ احتمال ریزش کوه و سقوط سنگ در ۲ مسیر
  • مزاحم اینترنتی در دام پلیس همدان
  • هشدار به کسانی که هر روز پنیر میخورند