Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@02:30:04 GMT

نگرانی جدی برای فیلم های غیرتجاری!

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۵۹۱۶۰

نگرانی جدی برای فیلم های غیرتجاری!

مدیر پردیس سینمایی ایران مال ضمن نگرانی از وضعیت فروش فیلم‌های غیرتجاری گفت: یکی از نگرانی‌های من این است که فیلم‌های فرهنگی و هنری که هدف تجاری ندارند اما از لحاظ محتوا و ساخت قوی هستند، مورد استقبال مخاطبان قرار نمی‌گیرند و به اصطلاح در گیشه شکست می‌خورند.

رضا سعیدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به وضعیت فروش فیلم‌های غیرتجاری گفت: یکی از نگرانی‌های من این است که فیلم‌های فرهنگی و هنری که هدف تجاری ندارند اما از لحاظ محتوا و ساخت قوی هستند، مورد استقبال مخاطبان قرار نمی‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال ما در سینما سازندگانی مثل منیژه حکمت داریم که فیلم‌های فرهنگی و هنری بسیار خوبی ساخته اما نفروخته است. همه بلد هستند فیلمی بسازند که بفروشد اما ساخت فیلم فرهنگی و خوب که در تاریخ ماندگار شود، کار هر کسی نیست.

او ادامه داد: وجود فیلم شکست خورده در گیشه هیچ اثر منفی در کارنامه سازنده ندارد. چون فیلم‌های بسیاری هستند که خوب ساخته شدند اما نمی‌فروشند و انتظار سازنده را برآورده نمی‌کنند. این دلیل نمی‌شود که ما ساخت آثار خوب را کنار بگذاریم و به سمت فیلم‌های تجاری رویم. آثار یک تهیه‌کننده شناسنامه اوست، پس طبیعی است که تلاش می کند فیلم‌هایی بسازد که حتی اگر نفروشد از نظر هنری غنی باشد.

مدیر پردیس سینمایی ایران مال در مورد اهمیت گیشه برای تهیه‌کنندگان اظهار کرد: هر تهیه‌کننده‌ای که فیلم می‌سازد سعی می‌کند گیشه خوبی هم داشته باشد و بتواند حداقل هزینه خود را دربیاورد اما این مسئله مثل هندوانه‌ای در بسته است و نمی‌توان به راحتی گیشه خوب برای فیلمی پیش بینی کرد. تمام این مسائل بستگی به این دارد که یک فیلم خودش را چه جوری نشان دهد و چقدر بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

سعیدی‌پور در پایان اظهار کرد: اینکه می‌گویند بعضی از کارگردانان بفروش هستند را قبول ندارم. سینما یک منو است که باید همه مدل فیلم برای هر  ذائقه‌ای داشته باشد، بنابراین نمی‌توان فقط به جنبه فروش آن اهمیت داد و باقی مسائل را نادیده گرفت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینما منیژه حکمت گیشه گیشه سینما پرفروش ترین فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گزارش داد که بعد از نشست روز جمعه مقامات دفاعی ایران و روسیه در آستانه پایتخت قزاقستان و تاکید دو طرف بر تقویت همکاری‌های نظامی، رژیم صهیونیستی از تبعات گسترش روابط دفاعی میان مسکو و تهران در هراس است.

در این گزارش به نقل از شای هار تزیوی مسئول سابق وزارت امور راهبردی رژیم صهیونیستی آمده است: به نظر می‌رسد روسیه قصد دارد جنگنده‌های سوخو س و-۳۵ و سیستم دفاع هوایی اس ۴۰۰ به ایران تحویل دهد. مسکو در زمینه‌های جنگ الکترونیک و تبادل اطلاعات نیز با تهران همکاری دارد.

وی اضافه کرد: روسیه دشمن تل آویو است چرا که از محوری که بر علیه ما می‌جنگد حمایت می‌کند. اهمیت نقش روسیه با افزایش این درگیری‌ها بیش از گذشته مشخص می‌شود.

عاموس گلعاد یکی از مسئولان سابق وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: روسیه و ایران بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک شده اند. روس‌ها می‌توانند به ایرانی‌ها تکنولوژی‌های مهمی ارائه دهند که توان آنها را افزایش می‌دهد.

پیش از این مقامات روسیه و چین در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگهای در قزاقستان بر آمادگی خود برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران تاکید کرده بودند.

کد خبر 6089642

دیگر خبرها

  • نگرانی در اردوی بایرن: مصدوم‌ها بیشتر شدند!
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • نفت در مدار رشد؟
  • نگرانی از گاف‌های بی‌پایان
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی