Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر منصوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح فلوراید تراپی ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی و همچنین پایه هفتم مقطع متوسطه اول است که هر سال در طول سال تحصیلی و در ۲ مرحله انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه مرحله اول این طرح نیمه دوم مهر تا نیمه دوم آبان اجرا شد و ۱۲۵ هزار دانش‌آموز دختر و پسر ۶ تا ۱۲ سال را زپوشش قرار داد، افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده مرحله دوم طرح نیز ۲۰ بهمن تا ۲۰ اسفند امسال اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه فلورایدتراپی در راستای جلوگیری از پوسیدگی دندان در زمان بزرگسالی‌ و ارتقای سلامت دهان و دندان اجرا می‌شود، بر همراهی والدین و تسریع در مراجعه به مراکز بهداشتی برای اجرای طرح تاکید کرد.
وی یادآور شد: شاخص DMFT (پوسیدگی، کشیدن و پر کردن دندان) در سن ۱۲ سالگی در کشور ۲.۲ دهم درصد و در استان کردستان ۲.۸ دهم درصد بود و هم اکنون با انجام طرح فلوارید تراپی این شاخص در استان به زیر ۱.۹ دهم درصد رسیده است.
منصوری اضافه کرد: برخی از خانواده‌ها بدلایل مختلف و با این تصور که انجام فلورایدتراپی موجب مسمومیت دانش‌آموز و یا خرابی دندانش می‌شود از این طرح استقبال نمی‌کنند در حالیکه ما این اطمینان را به خانواده‌ها می‌دهیم که این طرح صد در صد به نفع آنان بوده و مانع از پوسیدگی دندان در بزرگسالی می‌شود.

طرح سلامت بهداشت دهان و دندان یک طرح ملی است که هر سال در سطح کشور اجرا می شود، این طرح شامل خدمات پیشگیری از آسیب های دندانی در بین دانش آموزان است.
وارنیش فلوراید ماده ای است کە برای جلوگیری از پوسیدگی دندان بویژه در کودکان بە عنوان لایه ای روی سطوح دندان کشیده می شود تا با تقویت مینای دندان از پوسیدگی زودهنگام آن شود.
در سال تحصیلی جاری (۹۹ - ۹۸) ۳۰۰ هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و ۹۰۰ مدرسه شهری و روستایی و ۱۲ هزار و ۱۴۵ کلاس درس  مشغول به تحصیل هستند.
 

برچسب‌ها بهداشت دهان و دندان کردستان سنندج آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداشت دهان و دندان کردستان سنندج آموزش و پرورش دانش آموزان بهداشت دهان و دندان کردستان سنندج آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خارج کردن ابزار ۱۳ سانتی دندان پزشکی از معده دختر ۲۰ ساله در ساوه

محمد رضا روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص خارج کردن این وسیله گفت: دختر خانم ۲۰ ساله به دندانپزشکی یکی از بیمارستان‌های خصوصی ساوه مراجعه کرده که پس از درد شدید در ناحیه شکم، به سرعت به بیمارستان مدرس منتقل می‌شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به اینکه زمان در انجام چنین حوادثی برای پزشک بسیار مهم است، افزود: ابزار دندانپزشکی داخل شکم این خانم تیز و برنده بود و چنانچه با سرعت در این خصوص اقدام نمی‌شد ممکن بود وارد رود کوچک شود.

وی گفت: با توجه به اینکه قطر روده کم است احتمال سوراخ شدن آن بسیار زیاد بود و حتی ممکن بود به بخش ای سی یو منتقل و منجر به مرگ این خانم شود.

روحانی ادامه داد: از سوی دیگر، دقت در خارج کردن این شیء بسیار مهم بود به طور حتم اگر در حین خارج کردن این شیء، حتی چند میلی متر جابه جا می‌شد احتمال پارگی مری، معده و روده وجود داشت.

وی افزود: به دلیل محدودیت زمان و از دیگر سو جلوگیری از عوارض بعد از خارج کردن شیء، سعی کردیم یک عمل غیر تهاجمی به روش آندوسکوپی و over tube بدون باز کردن شکم کار انجام شود.

وی گفت: اگر چه ابزاری که نیاز بود به دستگاه آندوسکوپی برای خارج کردن این فلز وصل شود، در دسترس نبود اما با ابتکار تیم اتاق عمل این اقدام انجام شد، چرا که خارج کردن آن از طریق باز کردن شکم عوارض بسیار ساخت و جبران ناپذیری برای بیمار به همراه داشت.

روحانی گفت: خوشبختانه حال عمومی بیمار خوب است و قرار است امروز مرخص شود.

وی خواستار هوشیاری و دقت کادر پزشکی در حین درمان شد.

کد خبر 6094929

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • دانش‌آموز دختر در لالی به ۳ نفر زندگی دوباره بخشید
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از فردا
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • سقوط تیر برق برروی ۲ دستگاه خودرو در قزوین
  • افتخارآفرینان کردستانی والیبال دانش آموزی وارد سنندج شدند
  • خارج کردن ابزار ۱۳ سانتی دندان پزشکی از معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • مشارکت دانش آموز آباده‌ای در طرح وارنیش فلوراید تراپی