Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه سابقه ایجاد کارگروه خون‌های نادر ایران ۱۰ سال است، اظهار کرد: ایران به عنوان تنها کشور مسلمان دنیا در بین ۲۳ عضو در کارگروه بین المللی خون‌های نادر عضویت دارد و کشوری که در این کارگروه عضو می‌شود باید استانداردهایی را رعایت کند و از سطح علمی بالایی برخوردار باشد و عضویت ایران در این کارگروه نشان از توانمندی کشور در حوزه انتقال خون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل انتقال خون ایران تاکید کرد: شبکه بین المللی خون های نادر و بسیار نادر ایجاد شده است و ما در آن عضو شده ایم تا بتوانیم جان نیازمندان را نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای دنیا نجات دهیم؛ در صورت نیاز ما واحد خونی مورد نظر را به کشورهای دیگر ارسال می کنیم تا به نجات جان افراد نیازمند کمک کنیم.

در شبکه جهانی ذخیره خون‌های نادر ۴ هزار واحد خون نادر به صورت منجمد وجود دارد و ایران در خرداد ماه سال ۸۹ به طور رسمی عضو کارگروه بین‌المللی گروه‌های خونی نادر شد.

آمریکایی ها مانع ارسال خون برای شهروند مسلمان آمریکا شدند

عشقی با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا در حوزه انتقال خون بیان کرد: چند وقت پیش دختر بچه سرطانی ساکن آمریکا از ایران درخواست واحد خونی کرده بود اما به دلیل تنگ نظری سیاستمداران آمریکایی امکان ارسال واحد خونی فراهم نشد و این دختر مسلمان به نام زینب نتوانست واحد خونی مورد نیاز خود را دریافت کند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: البته ما می دانیم که این مسائل ارتباطی با مردم آمریکا و دانشمندان این کشور ندارد و تعاملات علمی انجام می شود و اینها نتیجه سیاست‌های غلط سیاستمداران آمریکایی است، ما آماده هستیم هر زمان که امکانپذیر باشد واحد خونی مورد نظر را برای حل مشکل این دختر مسلمان ارسال کنیم.

بیشتر بخوانید: کوس رسوایی آمریکایی‌ها با تحریم دارو/ تهدید کره‌ای‌ها برای ارسال داروی بیماران به ایران

چه کسانی گروه های خونی نادر و بسیار نادر دارند؟

گروه خونی بمبئی، چلانو، دی دش دش، کل نال، KPB منفی، RH NULL و  KPB منفی، از جمله گروه‌های خونی نادری هستند که در ایران شناسایی شده اند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با تعریف گروههای خونی نادر و بسیار نادر گفت: وقتی بین ۵ هزار تا ۱۰ هزار نفر تنها یک مورد مشابه با گروه خونی فرد پیدا می‌شود، در این صورت می‌گوییم که فرد گروه خونی نادر یا بسیار نادر دارد، در برخی گروه‌های خونی بسیار نادر در سراسر دنیا فقط ۵۰ نفر دارای گروه خونی مشابه هستند و تنها این ۵۰ دهنده برای اهدای خون می‌توانند به همدیگر کمک کنند و این مسئله می‌تواند برای دارندگان گروه‌های خونی بسیار نادر در شرایط اورژانسی یا جراحی خطرناک باشد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اهمیت بانک گروه های خونی نادر و بسیار نادر  بیان کرد: بیماران تالاسمی، سرطانی، شیمی درمانی و  خانم های باردار که گروه خونی نادر دارند نیازمند تزریق خون و فرآورده های خونی هستند و در صورتی که ذخیره خون مشابه گروه خونی آنها در دسترس نباشد سلامت آنها به خطر خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: از بمبئی تا چلانو، نادرترین گروه‌های خونی جهان/ این ۱۰۰ ایرانی نادرترین گروه‌های خونی را دارند

خطراتی که افراد دارای گروه خونی نادر را تهدید می کند

عشقی بیان کرد: همچنین ممکن است فردی اطلاع نداشه باشد که دارای گروه خونی نادر است و در تصادف دچار حادثه و نیازمند تزریق خون شود در صورتی که بانک خون های نادر وجود نداشته باشد در شرایط اورژانسی جان این فرد با گروه خونی نادر در خطر خواهد بود و اینها نشان دهنده اهمیت ایجاد بانک خون های نادر و بسیار نادر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون تاکید کرد: ما ۲۳۰ واحد خون ذخیره شده در بانک خون‌های نادر داریم و این واحد‌های خونی در شرایط ویژه ذخیره سازی شدند و می‌توانیم تا ۲۰ سال این ذخایر خونی را نگهداری کنیم و در شرایط اورژانس که به اهداکنندگان دسترسی نداریم از این بانک خون گروه‌های خونی نادر و بسیار نادر استفاده کنیم.

چند نفر در ایران گروه خونی نادر و بسیار نادر دارند؟

عشقی با اشاره به اعضای بانک خون نادر و بسیار نادر ایران اظهار کرد: ما تاکنون ۴۰ هزار نفر را غربالگری و آزمایش کردیم و یک هزار و ۲۰۰ نفر دارای گروه خونی نادر و ۱۰۰ نفر دارای گروه خونی بسیار نادر شناسایی شده اند و اخیرا ما بیماری در سیستان و بلوچستان داشتیم که دارای گروه خونی نادر بود و به کمک بانک ملی خون‌های نادر توانستیم این فرد ر ا از مرگ نجات دهیم.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریم های ایران تحریم های آمریکا تحریم دارو گروه خونی نادر انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۹۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه

به گزارش همشهری‌آنلاین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می دهد:

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی :(Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته ای به دلیل طرح ایده های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

۶. براد کوپر(Brad Cooper) : فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes) :مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا ، تحریم های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می نماید.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.

کد خبر 848875 برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم فلسطین

دیگر خبرها

  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران برخی نهادها و اشخاص آمریکایی و انگلیسی را تحریم کرد + اسامی
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • انتقال نادر: فروش پزشک فرانکفورت با ۲۰۰ هزار یورو!
  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی