Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن میرزاخانی کارگردان نمایش «دراکولای سفید» که در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است درباره اجرای این نمایش و انتخاب بازیگران به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه گروه نمایش بسیار با من همراه هستند و همین مساله باعث شده از اجرا رضایت داشته باشم. با سمیرا حسینی از قبل آشنایی داشتم و حتی از زمانی که در حال نگار ش متن بودیم به حضور وی در نمایش فکر می‌کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: معمولا در زمان نگارش نمایشنامه به افرادی که به صورت عینی می‌شناسم، فکر می‌کنم و از همان زمان آنها را به جای کاراکترهای نمایش می‌گذارم و بعدا در صورت هماهنگ نشدن شرایط، بازیگر دیگری را جایگزین می‌کنم. البته پیش از این با متین ستوده همکاری نداشتم و از طریق سمیرا حسینی که با وی دوست بود به گروه معرفی شد. از حضور خانم ستوده بسیار راضی هستم چون وی فردی بسیار حرفه‌ای، صبور و همراه است و ایده‌های خلاقانه‌ای در مورد کار پیشنهاد می‌دهد.

میرزاخانی درباره مضمون نمایش بیان کرد: نمایش قبلی من با نام «Rem» که سال ۹۴ به صحنه رفت اثری درباره صلح بود و این نمایش نیز به نوعی درباره همین مساله است و نگاهی صلح آمیز دارد البته با شیوه بیانی متفاوت. در نمایش «دراکولای سفید» این مساله مطرح می‌شود که وقتی قدرت بدون علم، هنر و عشق ظهور کند شاهد شکل گیری یک دیکتاتوری می‌شویم.

این کارگردان تئاتر درباره داستان نمایش توضیح داد: استیو جابز، استیون اسپیلبرگ و رومئو که هرکدم نماینده علم، هنر و عشق هستند باید برای به دست آوردن دل دختری در بند تلاش کنند و تنها از این طریق است که می‌توانند او را رها سازند ... در نهایت این مساله مطرح می‌شود که اگر فرد قدرت طلبی با زور بخواهد به اهدافش برسد شاهد بروز یک دیکتاتور خواهیم بود که از عشق و علم و هنر برای رسیدن به اهدافش فاصله گرفته است.

وی در پایان صحبت هایش ابراز کرد: این نمایش در واقع یک پارودی است که چگونگی عشق و هنر در دنیای امروز را به چالش می‌کشد اما می‌بینیم اگر همین‌ها هم در کنار قدرت نباشند، دیکتاتوری شکل می‌گیرد. تلاش ما این بوده که در طراحی گریم و صحنه پردازی نیز همین مفاهیم را دنبال کنیم.

نمایش «دراکولای سفید» با طراحی و کارگردانی محسن میرزاخانی و تهیه‌کنندگی مشترک حسام آهنگر و محسن میرزاخانی از اول دی ماه ساعت ۲۰:۳۰ در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه رفته است.

متین ستوده، سمیرا حسینی، دانیال چاووشی، ایمان مهدی زاده، حمید نورزاده، احسان اصغری، عرفان فهرستی، نسیم کیانی، محدثه قانع و امیر محمد چاووشی از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر به‌ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش روایت زندگی دختری بوده که در بند اسارت به سر می‌برد. تنها راه نجات او آمدن فردی است که از آن با نام دراکولای سفید یاد می‌شود...

«دراکولای سفید» توسط دانیال چاووشی و محسن میرزاخانی به نگارش درآمده است.

کد خبر 4820278 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن میرزاخانی تماشاخانه شهرزاد تئاتر ایران قاسم سلیمانی تئاتر ایران جشنواره فیلم عمار موسیقی ایرانی فیلم سینمایی سینمای مستند سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حوزه هنری سازمان صداوسیما سریال ایرانی کنسرت موسیقی سازمان سینمایی کارگردان سینما پوستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عصر امروز (جمعه) با حضور اعضا در کشور تایلند برگزار شد.

با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان فدراسیون شنا، در این انتخابات دو کرسی مهم و ارزشمند توسط نمایندگان ایران کسب شد.

پس از برگزاری این جلسه فرید فتاحیان که پیش از این بعنوان مدیر اجرای کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا برگزیده شده بود در این سمت باقی ماند. طبق دستورالعمل جدید کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عنوان دبیر کلی حذف شده و تمام وظایف آن با دایره اختیارات بیشتر بر عهده مدیر اجرایی است. بر این اساس فتاحیان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا شد.

همچنین محسن رضوانی رییس فدراسیون شنای ایران در این انتخابات با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان از سال ۲۰۲۵ الی ۲۰۲۹ انتخاب شد. رضوانی علاوه بر این مقام بعنوان نماینده هیات رییسه ورزش‌های آبی آسیا به منظور نظارت بر کمیته واترپلو این قاره تعیین گردید. رییس فدراسیون شنا پس از این انتخابات در هیات رییسه کنفدراسیون آسیا نیز ابقا شد.

کد خبر 6089276

دیگر خبرها

  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • تبریک تولد بهرام رادان به سبک محسن کیایی!
  • فیلم کامل ادعاهای جنجالی محسن افشانی علیه توماج صالحی
  • ویدیوی محسن افشانی برای توماج صالحی: اعدام خواهد شد!
  • در جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر و محسن کاوه چه گذشت؟
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است