Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: کارشناسان سازمان هواشناسی امروز شنبه ۹۸/۱۰/۲۱ با در نظر گرفتن اطلاعات موجود نقشه‌های ماهواره‌ای شرایط جوی کشور را برای ۲۴ ساعت آینده این‌گونه پیش‌بینی کرده‌اند؛ فعالیت سامانه بارشی مستقر در ایران باعث شده تا آسمان بیشتر نقاط کشور ابری همراه با بارش‌های پراکنده برف و باران باشد، این درحالی است که همین اطلاعات نشان می‌دهد طی ۲۴ ساعت آینده بارش‌های قابل توجهی در نوار شرقی کشور خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرمترین و سردترین نقطه ایران: اطلاعات ارسال شده از ایستگاه‌های هواشناسی در شهر‌های مختلف به سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز ۲۱ دی‌ماه ۹۸ جزیره ابوموسی با ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین نقطه و شهرستان زنجان با ۴ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقطه کشور است.

وضعیت جوی استان‌ها: اطلاعات ماهواره‌ای از شرایط جوی کشور نشان می‌دهد امروز ۹۸/۱۰/۲۱ بیشتر نقاط کشورمان آسمانی ابری همراه با بارش برف و باران خواهند داشت؛ به این ترتیب شرایط جوی استان‌ها در ۲۴ ساعت آینده این گونه است.

آذربایجان شرقی، گیلان، اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کیش و قشم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد آسمان ابری همراه با بارش برف و باران که در ارتفاعات بارش برف قابل توجه است. آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، خوزستان، ایلام، کردستان، همدان، لرستان و کرمانشاه آسمان نیمه‌ابری همراه با ورزش باد ملایم که در ساعات پایانی روز روند کاهشی دما محسوس است. سایر نقاط ایران نیز پدیده خاص جوی امروز ندارند.

وضعیت جوی پایتخت: کارشناسان سازمان هواشناسی آسمان پایتخت را امروز شنبه ۲۱ دی‌ماه ۹۸ نیمه ابری همراه با بارش پراکنده در ارتفاعات پیش‌بینی کرده‌اند، این درحالی است که تهرانی‌ها با توجه به شرایط جوی امروز در گرمترین ساعت ۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعت هم ۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر را تجربه می‌کنند.

وضعیت راه‌ها: کارشناسان اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با درنظر گرفتن اطلاعات امروز ۲۱ دی‌ماه سازمان هواشناسی و گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های مستقر در سراسر مسیر‌های مواصلاتی کشور اعلام کرده‌اند، اگرچه برخی نقاط کوهستانی شاهد بارش شدید برف و باران بوده‌اند، اما با تلاش ماموران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیشتر محور‌های مواصلاتی اصلی کشور امروز باز و تردد در آن‌ها ادامه دارد، اما در نوار شرقی کشور به دلیل حجم شدید بارش برف و باران محدودیت‌هایی ایجاد شده که رانندگان درصورت لزوم به تردد در این مسیر‌ها بهتر است قبل از حرکت با استفاده از اطلاعات سامانه ترافیک جاده‌ای www.۱۴۱.ir یا تلفن گویای ۱۴۱ می‌توانند زمان و مسیر سفر خود را مدیریت کنند.

محور ــ هراز:در کل مسیر آسمان ابری گزارش شده و از امام‌زاده عبدالله به بعد بارش‌های پراکنده برف و باران متناسب با ارتفاع منطقه دور از انتظار نیست.

• محور فیروزکوه: در کل مسیر آسمان ابری همراه با بارش برف و باران گزارش شده است که از سوادکوه به بعد حجم بارش‌برف قابل توجه است.

•محور کرج ــ چالوس: در کل مسیر آسمان ابری همراه با بارش برف و باران گزارش شده است که از مرزن‌آباد بارندگی قابل توجه گزارش شده است.

•محور تهران ــ قزوین: کل مسیر آسمان کمی تا قسمتی ابری بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

•محور قزوین ــ رشت: در کل مسیر آسمان ابری است که از لوشان به بعد بارندگی‌ها آغاز می‌شود.

• محور قزوین ــ زنجان ــ تبریز: در کل مسیر آسمان ابری همراه با بارش‌های پراکنده گزارش شده است.

• محور سمنان ــ دامغان: در کل مسیر آسمان نیمه ابری بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

• محور بجنورد ــ اسفراین: آسمان کل مسیر نیمه ابری همراه با بارش‌های پراکنده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: هواشناسی سامانه بارشی تجهیزات کامل زمستانی رانندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ابری و بارانی در لرستان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛کارشناس هواشناسی استان لرستان گفت:برای فردا بعد ازظهر علاوه بر  افزایش پوشش ابر و سرعت وزش باد در برخی مناطق احتمال بارش خفیف و پراکنده خواهیم داشت.
بهمن محمدی مقدم افزود:از بعداز ظهر روز سه شنبه سامانه بارشی جدید وارد منطقه می شود که این سامانه تا روزهای پایانی هفته بر روی آسمان استان فعال خواهد بود .
 کارشناس هواشناسی لرستان گفت:در این مدت برای مناطق مختلف استان بارش باران رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد تا بازه شدید و شدیدلحظه ای پیش بینی می شود.
در ۲۴ ساعت گذشته پلدختر با دمای ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و الشنر با ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و سردترین شهر‌های استان بودند.



کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • سامانه بارشی همراه با رعدوبرق در راه آسمان اصفهان/ هوا گرم می‌شود
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۷ روز آینده
  • آسمان کدام مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود؟