Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:14:00 GMT

بارش ۱۳۶ میلیمتری باران در بنت نیکشهر

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۰۶۷۲

بارش ۱۳۶ میلیمتری باران در بنت نیکشهر

ضیاالحق هاشمزهی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا و قدردانی از تلاش های شبانه روزی بخشداران، مسوولان ادارات و قشرهای مختلف مردم برای خدمات رسانی به حوادث احتمالی اظهار داشت: بارندگی ها از روز گذشته در نقاط مختلف شهری و روستایی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: براساس اعلام اداره هواشناسی در ۲۴ ساعت گذشته در شهر نیکشهر۲۵/۸ میلیمتر، اسپکه ۳۳، بنت ۱۱۵، دستگرد ۱۳۶، پیپ ۱۳، ایستگاه جهاد کشاورزی ۳۰، چانف ۲۷/۸، کشیگ ۲۱، مخت ۳۵، هیچان ۴۲، قصرقند هفت و هلنچکان ۹ میلیمتر باران باریده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خانوارهای در معرض آسیب در محله کشکور بنت از روز گذشته و دیشب جابجا شده و در نقطه امن اسکان داده و بخشدار بنت بصورت شبانه روزی اوضاع را رصد و هماهنگی ها را انجام می دهد.

فرماندار نیکشهر ادامه داد: سه مادر باردار از بستر رودخانه های شهرستان نیکشهر بسلامت و امنیت کامل در ۱۲ ساعت  گذشته عبور و انتقال داده شدند.

 هاشمزهی تصریح کرد: یک مادر باردار با تدبیر بخشدار بنت از بستر رودخانه نیامکند انتقال و تحویل اورژانس شد و همچنین مادر باردار دوم  که با یک دستگاه پژو به همراه خانواده قصد عبور از رودخانه کوچینک بخش مرکزی را داشتند و خودرو در اب گیر کرده و در وضعیت بسیار نامناسبی بود، با واکنش اضطراری تیم بحران شهرستان نجات یافته و تحویل اورژانس شدند.
وی افزود: مادر باردار سوم هم اکنون با درایت تیم بحران شهرستان و بخشدار مرکزی و مشارکت مردمی از بستر رودخانه مخت عبور و تحویل اورژانس شد که جا دارد در این رابطه  از اقدامات بموقع تیم بحران شهرستان و پیگیری های مجدانه معاون عمرانی فرمانداری تقدیر شود.

وی بیان کرد: نیروهای امدادی و اداری به ویژه گروه‌های هلال احمر، راه و راهداری، بهداشت و درمان، شهرداری، دهیاران و سایر نهادهای این شهرستان به خدمات‌رسانی شبانه روزی در بارندگی‌ها مشغول هستند.

وی ادامه داد: تعیین شیفت شبانه روزی در محل فرمانداری بمنظور پاسخگوئی لازم به مردم نیز انجام و  وضعیت عناصر عملکردی و دستگاه های عضو شورای بحران از حیث لجستیکی، منابع انسانی، سنجش میزان آمادگی، مدیریت و پیشگیری، کاهش آسیب و واکنش اضطراری در سطح  شهرستان نظیر هلال احمر، اداره برق، اداره راه، مخابرات و شهرداری های تابعه ارزیابی شده است.

رییس ستاد مدیریت بحران نیکشهر از آمادگی تمامی دستگاه های امدادو نجات و اورژانس و تامین تجهیزات و وسائل امدادی در مراکز بخش ها خبر داد و خاطرنشان کرد: کنترل لحظه ای وضعیت بارندگی از طریق بخشداران و دستگاه های عضو مدیریت بحران و ارائه راهبرد کارشناسی، اعلام هشدارهای جوی، با هدف آگاهی بخشی به جامعه هدف از طریق بستر فضاهای مجازی، لایروبی اراضی جذب آب ناشی از رهاسازی سد خیرآباد را از دیگر تمهیدات در مقابله با هرگونه خسارت از بارندگی ها و جاری شدن سیلاب عنوان کرد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان بارندگی قصرقند مدیریت بحران سیل نیک شهر پروندهٔ خبری بارندگی و سیل در سیستان و بلوچستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بارندگی قصرقند مدیریت بحران سیل نیک شهر سیستان و بلوچستان بارندگی قصرقند مدیریت بحران سیل نیک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۰۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بردسکن گفت: سیل در بیش از ۴۰ نقطه از بستر رودخانه‌های این شهرستان جاری شد که وقوع سیل هیچ یک از روستا‌های شهرستان را در محاصره خود قرار نداده است.

علی حاجی نژاد افزود: بارش‌های بهاری که به صورت رگباری در روز‌های اخیر و امروز در شهرستان بردسکن شاهد بودیم موجب خوشحالی و شادمانی مردم و شهروندان بویژه کشاورزان و دامداران منطقه شد. .

وی گفت:در بیشتر نقاط با جاری شدن سیل و روان آب‌ها خساراتی به برخی زیر ساخت‌های شهرستان وارد کرد که برآورد اولیه کارشناسان راهداری بیش از ۳ میلیارد تومان است.

معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بردسکن افزود: ستاد پیشگیری، هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بردسکن در حالت آماده باش است تا در صورت بروز هرگونه مشکلی نسبت به رفع آن اقدام لازم و فوری انجام شود.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش باران در ۱۸ استان
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • نوزادِ عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر متولد شد
  • تصاویر | رودخانه دز پس از بارش شدید باران
  • نجات جان مادر باردار در نهبندان
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب نهبندان
  • نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهرمتولد شد