Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@13:10:05 GMT

لزوم برخورد با پنهان کاران در فاجعه سقوط هواپیما

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۰۸۱۲

لزوم برخورد با پنهان کاران در فاجعه سقوط هواپیما

بر این اساس ضمن لزوم برخورد با قاصرین که در بیانیه رسمی ستاد کل نیروهای مسلح و بیانیه رئیس جمهور به آن تصریح شده است، برخورد با افرادی که در 72 ساعت گذشته پنهان کاری کردند نکته مهمی است.

به گزارش مشرق، دقایقی پیش ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که سقوط هواپیمای مسافربری شرکت اوکراینی که به کشته شدن 176 نفر از هموطنان ایرانی و اتباع سایر کشورها انجامید با اشتباه انسانی پدافند ایران صورت گرفته است و در همین رابطه بلافاصله رئیس جمهور به نمایندگی از جمهوری اسلامی از این اشتباه فاجعه بار اظهار تاسف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سقوط هواپیمای مسافربری ناشی از خطای انسانی سیستم پدافندی بود

 دربیانیه ستاد کل نیروهای مسلح تصریح شده است که به جهت برخی اخبار از مشاهده اهداف هوایی به سمت مراکز راهبردی کشور و شناسائی برخی تحرکات هوایی در صفحات راداری، مجموعه پدافند هوایی حساسیت بیشتری پیدا کرد و در نهایت با چرخش نابهنگام و نزدیک شدن هواپیمای مسافربری به یک مرکز حساس نظامی بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار می گیرد.

اما در کنار خبر شهادت جمعی از هموطنان مان بر اثر قصورها، سوء تدبیر عجیب در اعلام دیرهنگام این ماجرا تلخی ها را دوچندان کرد.

بر این اساس ضمن لزوم برخورد با قاصرین که در بیانیه رسمی ستاد کل نیروهای مسلح و بیانیه رئیس جمهور به آن تصریح شده است، برخورد با افرادی که در 72 ساعت گذشته پنهان کاری کردند نکته مهمی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

اگرچه بررسی های اولیه نشان می دهد افراد، رسانه ها و مسئولین کشوری و لشکری که در 72 ساعت گذشته اظهار نظر کردند از ماجرا بی اطلاع بودند اما  باید بررسی شود چنانچه افرادی از ماجرا خبر داشتند و خلاف واقع صحبت کردند و یا به هر دلیل پنهان کاری کردند در هر مقامی برخورد  صورت گرفته  و معرفی و در صورت نیاز محاکمه شوند.

گفتنی است طی 72 ساعت گذشته رسانه های کشور با توجه به سابقه فعالیت ضدانقلاب  علیه کشور و ملت ایران و با عدم اطلاع از اصل موضوع و در دست نبودن شواهد و مستندات، یکپارچه این اتهام را تکذیب کردند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتقام سخت هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی سردار قاآنی ستاد کل نیروهای مسلح ایران سقوط هواپیما هواپیمای اوکراینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ صادق محمودی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته،۱۸ استان کشور تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۷۸ مورد عملیات امداد و نجات به هزار و ۹۳۶ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۶۳ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۶۹ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت و ۷۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

محمودی تصریح کرد: هزار و ۱۳۷ کیلوگرم نایلون، ۴۹۳ تخته پتو، ۳۱۷تخته موکت و ۱۷۳ بسته غذایی، ۲۸۰ قوطی کنسروجات و ۱۵ دستگاه چادر امدادی توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۱۰۲تیم عملیاتی متشکل ۴۰۸نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • اولین تصاویر از سقوط هواپیمای فوکر ۵۰ در کومور
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • هشدار متفاوت به روسای قوا تا کارمان به فاجعه نکشیده!
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس
  • هشدار فرشاد مومنی به روسای قوا : تا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ها را تغییر دهید
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت