Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو حقوقدان شورای نگهبان نوشت: اعضا و کارشناسان به صورت شبانه‌روزی و با نهایت دقت، مشغول بررسی صلاحیت‌ها هستند تا حقی از افراد و مردم ضایع نشود.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در مطلبی با عنوان «گزارش نوزدهم» در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: ۱۸ دیماه ۱۳۹۸، جلسه شورای نگهبان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینکه شب قبل جلسه هم‌رزمان شهید سلیمانی با چندین موشک به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق، سیلی محکمی به دشمن زدند، ولی هنوز دل‌ها در غم رفتن فرمانده مخلص محور مقاومت محزون است. البته حادثه تلخ درگذشت تعدادی از تشییع کنندگان سردار و خبر حادثه سقوط هواپیمای مسافربری که به جان باختن جمعی از هم‌میهنان عزیز به‌ویژه تعدادی از نخبگان کشور انجامید هم بسیار تأثرانگیز بود.

طبق قانون انتخابات، مهلت رسیدگی هیات‌های استانی و هیات مرکزی تا ۲۱ دیماه است و این یعنی مهلت رسیدگی رو به اتمام است و اعضا و کارشناسان به صورت شبانه‌روزی و با نهایت دقت، مشغول بررسی صلاحیت‌ها هستند تا حقی از افراد و مردم ضایع نشود. شب‌ها به خاطر اینکه کار تا دیروقت به طول می‌انجامد، برخی از اعضا به خانه نمی‌روند و در شورا می‌مانند. پس از رسیدگی هیات‌های نظارت استانی و هیات مرکزی، مهلت بررسی و رسیدگی شورای نگهبان آغاز می‌شود.

قبل از ورود به دستور گفتم دیروز که برای بررسی طرح سه‌فوریتی به مجلس رفته بودیم، یکی از نمایندگان نکته‌ای راجع به یکی از اشکالات شورا در خصوص لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی مطرح کرد که دولت در مورد آن لایحه اصلاحی داده و سند آن را هم ارائه کرد. طرح این موضوع در جلسه، با موافقت اعضا مواجه شد و با توجه اینکه هنوز نظر شورا برای مجلس ارسال نشده بود، در آن اعمال شد.

چهارشنبه حدود ۱۱ مصوبه در دستورکار بود که تعداد آن خیلی زیاد بود، برای همین مجبور شدیم علی‌رغم مشغله انتخابات، هم صبح و هم عصر جلسه شورا داشته باشیم که نتایج بررسی‌ها از سوی سخنگو رسما اعلام می‌شود.

یکی از نکاتی که در طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی مطرح شد این بود که بر اساس اصل ۵۱ قانون اساسی، موارد معافیت و بخشودگی و تخفیف مالیاتی به موجب قانون مشخص می‌شود؛ از سویی کاهش درآمد‌های عمومی که ناشی از برقراری معافیت‌های مالیاتی و گمرکی در مناطق ویژه بیانجامد، مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی است؛ حال سوال این است که جمع بین این دو اصل چگونه است؟ که برخی از اعضا معتقد بودند اصل ۵۱ بر اصل ۷۵ حاکم است و برخی برعکس! اما به نظر می‌رسد که این دو اصل به این نحو قابل جمع هستند که بر اساس اصل ۵۱، برقراری و معافیت و بخشودگی و تخفیف مالیاتی در اختیار مجلس است، اما در جایی که اصل مصوبه قابل طرح در مجلس بوده باشد؛ لذا اگر در جایی دولت، درآمدی ثابت از محل مالیات دارد، مجلس برای معافیت آن ابتدا باید محل جبران آن را پیش‌بینی کرده باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طحان نظیف شورای نگهبان حقوقدانان شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 13 علیرضا زاکانی، شهردار تهران به همراه معاون حمل و نقل و ترافیک امروز در صحن شورا برای گزارشی درخصوص عملکرد این دوره مدیریت شهری حضور یافته بود. برخی از اعضای شورای شهر بحث قرارداد‌های چین را مطرح و خواستار شفافیت این موضوع شدند. یکی از اعضا به کنایه افشای این اسناد را به یکی از اعضا نسبت داد. در همین حال، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر فعال رسانه‌ای، افشاکننده را پروژه‌بگیر توصیف کرد که با واکنش برخی اعضا مواجه شد. مهدی عباسی اعلام کرد چرا قراردادی که عضو شورا ندارد را باید یک فعال رسانه‌ای داشته باشد! نحوه پاسخگویی شهردار و برخی مدافعان او در صحن باعث شد که وقتی زاکانی قصد پاسخگویی داشت، ناصر امانی، مهدی عباسی، مهدی اقرارایان، سوده نجفی، جعفر شربیانی و علی‌اصغر قائمی صحن شورا را ترک کنند. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری