Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‌های «نماینده‌ات کی بوده و الان کجاست؟» سعی خواهد کرد پاسخی مفصل بدهد به این دو سؤال؛ نمایندگانی که در این 10 دوره وارد مجلس شده چه کسانی بوده‌اند و حالا در چه جایگاهی و مشغول چه فعالیتی هستند، در این گزارش به بررسی حوزه «نائین و خور و بیابانک» پرداختیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اسفند امسال، درست ۴۰ سال از نخستین انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌گذرد، مجلسی که در این سال‌ها ۱۰ دوره انتخابات را تجربه کرده و هر بار نمایندگانی از طیف‌ها و گروه‌های مختلف مردم روی صندلی آن نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی که به عنوان «نماینده» مردم وارد مجلس شدند نه از یک طیف خاص بوده‌اند و نه تخصص‌های مشترکی داشته‌اند، بلکه هر کدام متناسب با تحصیلات و تجربه خود تلاش داشته‌اند تا صدای مردم منطقه، استان و کشور باشند، برخی از این نماینده‌ها با عملکرد خود توانستند نظر مردم را برای بیش از ۴ سال جلب کنند.

گزارش‌های خبرگزاری فارس با عنوان «نماینده‌ات کی بوده و الان کجاست؟» سعی خواهد کرد تا مروری داشته باشد بر نماینده‌های حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان، و پاسخی مفصل بدهد به این دو سؤال؛ نمایندگانی که در این ۱۰ دوره وارد مجلس شده چه کسانی بوده‌اند و حالا در چه جایگاهی و مشغول چه فعالیتی هستند.

استان اصفهان ۱۵ حوزه برای انتخابات مجلس دارد که در مجموع ۱۹ نماینده را شامل می‌شود:

اصفهان، اردستان، شاهین‌شهر و میمه و برخوار، خمینی‌شهر، سمیرم، شهرضا، فریدن و فریدون‌شهر و چادگان و بویین میاندشت، فلاورجان، کاشان و آران و بیدگل، گلپایگان و خوانسار، لنجان، مبارکه، نائین، نجف‌آباد و تیران و کرون و نطنز و قمصر.

در 2 گزارش قبل، حوزه انتخابیه «نطنز و قمصر» و «نجف‌آباد و تیران و کرون» را بررسی کردیم و در این شماره نمایندگان حوزه «نائین و خور و بیابانک» را از نظر می‌گذرانیم، منطقه‌ای بیابانی در شرق اصفهان که از جمله حوزه‌هایی است که از نخستین دوره انتخابات مجلس یک نفر را به عنوان نماینده راهی مجلس کرده است.

شهرستان نائین وسیعترین شهرستان استان اصفهان و یکی از بزرگترین شهرستانهای ایران است که در سال ۱۳۲۷ شمسی  رسماً شهرستان اعلام و بخشداری آن به فرمانداری تبدیل شد؛ خور و بیابانک که تا سال 88 جزئی از شهرستان نائین بود از این سال به عنوان شهرستانی مستقل اعلام شد.

 

دور اول: سید شمس‌الدین حسینی نائینی متولد 1312 نخستین نماینده مردم نائین، خور و بیابانک با کسب 64.9 درصد آرا بود که در طول خدمت خود در کمیسیون کار و امور اجتماعی و امور اداری و استخدامی حضور داشت.

حسینی در دوران تحصیل از محضر اساتیدی همچون آیت الله طالقانی، مرحوم راشد، شهید مرتضی مطهری و مرحوم آیت الله حائری استفاده کرده و از پیش از انقلاب وارد مبارزه با رژیم شاهنشاهی شد.

او تحصیلاتش را در هند تکمیل کرد و پایان‌نامه‌اش را با عنوان «جهاد در راه اسلام» ارائه داد، نائینی قبل از عزیمت تحصیلی به هند، همزمان تدریس نیز می‌کرد؛ مدت‌ها در دبیرستان‌های مختلف تعلیمات دینی و علوم اجتماعی را به نوجوانان می‌آموخت و در دبیرستان قدس با «شهید محمدعلی رجایی»  و «جلال الدین فارسی» همکار بود.

با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره)،‌ حسینی نائینی با توجه به سابقه‌ای که در امر تعلیم و تربیت و نیز اقدامات عام‌المنفعه داشت،‌ به صحنه آموزش و پرورش بازگشت و به‌عنوان کارشناس مسئول امور دینی و تربیتی با اداره کل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش همکاری کرد. 

با تأسیس حزب جمهوری اسلامی و آشنایی که با شهیدان بهشتی و باهنر داشت به عضویت حزب در آمد و با آغاز انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی، به توصیه حزب، از حوزه انتخابیه نائین نامزد انتخابات شد.

وی تا سال 60 نماینده مردم نائین بود تا این که در هفتم تیرماه در پی انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی که توسط سازمان مجاهدین خلق(منافقین) سازماندهی شده بود، در 48 سالگی به شهادت رسید؛ از شهید حسینی نائینی 3 فرزند به یادگار مانده است.

 

مهدی طیب متولد 1331 در تهران منتخب دوم مردم  نائین، خور و بیابانک در اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب 69.2 درصد آرا  بود، وی در طول فعالیت دوساله خود در مجلس در کمیسیون امور دفاعی و کمیسیون تدوین آئین‌نامه مجلس، فعالیت داشته است.

وی که قبل از انقلاب در رشته مهندسی معماری در مقطع کارشناسی ارشد، فارغ‌التحصیل شد، در حال حاضر در تهران به سخنرانی و تدریس در جلسات دینی و نگارش و نشر مقالات و کتب دینی اشتغال دارد.

دور دوم و سوم: نبی‌الله راجی متولد 1329 در نائین، توانست در دو دوره متوالی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باشد، او حضور در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، کمیسیون امور قضایی و حقوقی و تعدادی از کمیسیون‌های موارد خاص مجلس را در کارنامه دارد.

دور چهارم و پنجم و ششم:  سید ابوالفضل رضوی متولد 1335 در خمین با کسب 53.6 درصد آرا نماینده دور چهارم، 65.3 درصد آرا در دور پنجم و 47.7 درصد آرا در دور ششم مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی بود.

وی در این سال‌های فعالیت خود در مجلس در کمیسیون نفت و کمیسیون امور اداری و استخدامی حضور داشت، رضوی در دولت یازدهم، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور بود که با تصویب منع به کارگیری بازنشستگان کناره‌گیری کرد؛ او در دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی بار دیگر کاندیدای حوزه انتخابیه نائین و خور و بیابانک خواهد بود.

دور هفتم و هشتم: حسین حسنی بافرانی متولد 1346 در نائین با 57.22 درصد آرا به عنوان نماینده دور هفتم و 53.57 درصد آرا به عنوان نماینده هشتم مردم نائین به مجلس شورای اسلامی راه یافت و به مدت هشت سال در کمیسیون بهداشت و درمان فعالیت کرد.

وی پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته طب عمومی ادامه داد و تخصص خود را در رشته قلب و عروق اخذ کرد، از دیگر سوابق وی می توان به ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان نایین نیز اشاره کرد، او در حال حاضر مشغول طبابت در حوزه تخصصی اش فعالیت داشته و برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز ثبت نام کرد.

دور نهم: سید حمیدرضا طباطبائی نائینی متولد 1346 در اصفهان دارای تحصیلات کارشناسی ارشد با 38 درصد آرا به مجلس شورای اسلامی دور نهم رفت و به مدت چهار سال در کمیسیون قضائی و حقوقی حضور داشت.

طباطبایی نایینی تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در شهرستان اصفهان گذرانده و در سال ۱۳۶۴ در رشته حقوق قضایی دانشگاه تهران پذیرفته شد و در دوران دانشجویی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت.

در سال ۱۳۷۱ به عنوان قاضی در قوه قضاییه استخدام شد و از آن تاریخ سمت‌های مختلف قضایی را از دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب و دادرس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تا ریاست شعب عمومی، کیفری استان و تجدید نظر استان را عهده‌دار بوده و در سال ۱۳۸۰ به عنوان رئیس ستاد ویژه مبارزه با جرایم خاص استان اصفهان و در سال ۱۳۸۴ به عنوان دادستان عمومی و انقلاب اصفهان منصوب شد.

وی سال‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان و شهید اشرفی اصفهان به تدریس پرداخت و از 4 اردیبهشت با حکم مهرعلیزاده به عنوان معاون سیاسی استاندار اصفهان منصوب شد اما مدت کمی عهده‌دار این مسؤولیت بود و در آبان همان سال و پس از تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان کناره‌گیری کرد؛ او ۲ فرزند دارد.

دور دهم: عباسعلی پوربافرانی متولد 1351 در بافران آخرین منتخب مردم نائین خور و بیابانک در بهارستان است که با کسب 28.12 درصد آرا در انتخابات سال 94 توانست وارد مجلس شود؛ او دکترای مدیریت آموزشی داشته و در این چهار سال کمسیون بهداشت و درمان را برای فعالیت انتخاب کرد، او برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز ثبت نام کرد.

انتهای پیام/63095/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات 98 مجلس شورای اسلامی اصفهان نائین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۱۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود

استاندار اصفهان گفت: در انتخابات سال گذشته مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، نهم اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، ضمن گرامیداشت روز شوراهای اسلامی، اظهار کرد: شکل گیری شوراهای اسلامی یکی از مظاهر بروز و ظهور اراده مردم در حکمرانی و مدیریت کشور است.

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار و اطلاعات، افزود: اگر از ابتدا جایگاه اطلاع‌رسانی به درستی دیده می‌شد، رسانه می‌توانست در پیگیری و مطالبه حقوق مردم به خوبی نقش آفرینی کند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران متناسب با نقشی که ایفا می‌کنند نیست و این موضوع در جهان نیز مشهود است در صورتی که رسانه بایستی مطالبه‌گر حقوق مردم باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و بسیار حساس و سرنوشت ساز بود.

وی ادامه داد: تمامی رسانه‌های امپراتوری سلطه به خط شده بودند تا انتخابات در ایران را ضایع کنند و این هدف را با ناامیدی مردم و حاشیه سازی برای مردمی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند پیش بردند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این شرایط رسانه‌های ما در تلاش بودند تا نگاه واقعی و متفاوتی از ایران اسلامی را به جهان مخابره کنند که از این بابت عملکرد اصحاب رسانه کشور و استان جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: در انتخابات مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی بودیم.

استاندار اصفهان همچنین از اصحاب رسانه استان در پوشش دستاوردهای دولت قدردانی کرد و گفت: حضور رسانه را ارج می‌نهیم و از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کمال قدردانی را داریم.

مرتضوی ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی بالغ بر ۱۳ هزار کودک را در غزه به شهادت رسانده همچنین ۳۳ هزار شهید در غزه مظلوم و قهرمان گویای جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم مسلمان فلسطین است.

وی ادامه داد: هر چند که آنها در تلاش هستند تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما خبرنگارانی که با رشادت و جانفشانی در آن منطقه حاضر هستند چهره خبیث رژیم صهیونسیتی را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 748650

دیگر خبرها

  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟