Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، خورشید گزدرازی شنبه ۲۱ دی در نشست مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان بوشهر افزود: آنچه در فعالیت بازارچه‌های مرزی، مبادلات پایاپای و تهاتر کالا به کلا مهم است، رعایت الزامات بهداشت و استاندارد و حقوق عوارض بدون ثبت سفارش است.  

وی اضافه کرد: از مواردی که باید به‌دقت به آن توجه کرد ایجاد کریدور شمال به جنوب از کشورهای سی‌ای‌اس و اوراسیا به کشور قطر است که دراین‌ارتباط بندر بوشهر می‌تواند به‌عنوان پل ارتباطی وهاب پورت شمال خلیج‌فارس مورد تقاضای بخش خصوصی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر یادآور شد: حجم عظیمی از کالا و خودرو درحالی‌که سال‌ها وجه ارزی آنها به فروشنده پرداخت‌شده، در بندرها این استان رسوب شده است که انتظار می‌رود وضعیت آنها تعیین تکلیف شود.  

گزدرازی اظهار کرد: با توجه به این‌که قشر قابل‌توجهی از مردم استان بوشهر به کالای همراه مسافر (ته لنجی) اشتغال دارند با توجه به افزایش نرخ دلار، معافیت کنونی منافع قشر ملوان و لنجدار و کاسب را تأمین نمی‌کند ازاین‌رو بازنگری در آیین‌نامه معافیت مربوط به واردات کالای همراه ملوان ضروری است.  

وی گفت: در شرایط حساس کنونی سخت‌گیری‌های دولت عرصه را بر فعالیت بخش خصوصی تنگ کرده و این رویکرد مغایر با وعده‌های دولت است.  

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر افزود: برای نمونه فعالان اقتصادی باید علاوه بر تحمل نرخ بالای تورم، مالیات افزون‌تری با تمرکز یک‌جانبه به منافع دولت پرداخت کنند و سپس انتظار دارند که فعالیت اقتصادی منجر به رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار شود.  

گزدرازی بیان کرد: نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات نیز با بخشنامه‌های خلق‌الساعه، کابوسی است که فقط با معجزه قابلیت اجرایی شدن دارد.  

وی ادامه داد: عمده فعالیت‌های استان بوشهر در بخش اقتصاد به تفکیک هر بخش در حوزه تجارت و خدمات ۶۲، صنعت و معدن ۲۴ و کشاورزی ۱۴ درصد است.  

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر عنوان کرد: به تعبیری ظرفیت عمده استان در حوزه تجارت و خدمات است اما اکنون با توجه به رکود این حوزه، بیکاری شمار زیادی از جوانان استان و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی فراوانی را شاهد هستیم.  

گزدرازی ادامه داد: در چنین شرایطی باید تلاش فراوانی برای فعال‌سازی بندرها و گمرک‌های استان صورت گیرد زیرا باوجود ۹۰۰ کیلومتر مرز آبی، ۱۴ گمرک و وجود زیرساخت‌های لازم، همسایگی با کشورهای حوزه خلیج‌فارس و قرابت فرهنگی با آنان نباید این‌گونه استان بوشهر در انزوا و رکود باشد.  

وی بیان کرد: تأکید بر توجه به حوزه تجارت نفی‌کننده حقوق دیگر حوزه‌ها نیست و بدون شک هر حوزه به میزان سهمش در اشتغال استان مورد اهمیت قرار دارد.  

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر اظهار کرد: با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب در استان هرمزگان و منطقه آزاد اروند در استان خوزستان، بندر و گمرک بوشهر جذابیت خاصی برای تجّار نداشته ازاین‌رو تقاضا داریم با لغو استثنائات ۲۰ درصد سود بازرگانی موافقت شود.  

گزدرازی ادامه داد: به‌منظور رقابت‌پذیر کردن بندر بوشهر و امکان پهلوگیری کشتی‌های بالای ۳۰ هزار تن باید لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر تا عمق ۱۵ متر در دستور کار جدی قرار گیرد.  

کد خبر 477167 برچسب‌ها استان بوشهر اتاق بازرگانی اتحادیه اوراسیا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر اتاق بازرگانی اتحادیه اوراسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه محل تسویه حساب سیاسی نیست

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه دستگاه آموزشی کشور نباید از بیرون دانشگاه خط بگیرد افزود: اگر دانشگاه‌ها به محلی برای تسویه حساب‌های سیاسی تبدیل شود، استادان دلسرد می شوند و کارآیی‌های لازم را از دست خواهند داد.

وی ادامه داد: دستگاه تعلیم و تربیت و به خصوص دانشگاه باید آموزش علم و تعلیم اخلاق را فراموش نکند و به مسائل حاشیه ای وارد نشود.

امام جمعه تبریز بر لزوم احترام معلم در جامعه تاکید و اظهار کرد: نظام آموزشی ما چه در آموزش و پرورش چه در دانشگاه و چه در حوزه‌های علمیه باید معلم و استادان خود را تکریم و تعظیم کنند.

وی  ضرورت شایسته سالاری را در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزشی کشور یادآور شد و گفت: آنچه که معلمان و استادان را استوار نگاه می‌دارد، عشق و علاقه آنها است که این عنصر باید تثبیت شده و تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به تحولات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: نیرو‌های امنیتی و پلیس امریکا برخلاف ادعای خود مبنی بر آزادی بیان، استادان و دانشجویان معترض را سرکوب می‌کنند.

وی عملیات وعده صادق نیروی هوافضای سپاه را اقدامی هوشمندانه عنوان کرد و افزود: ضربه ایران به رژیم صهیونیستی به همه ثابت کرد که تحولات غرب آسیا با اراده جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اقدام سپاه عاشورا را در تجلیل از مبلغان و مربیان روحانی ارزشمند دانست و افزود: امروز روز گرامیداشت مقام و منزلت معلم و استاد است؛ شهید مطهری خدمات زیادی به جامعه ارائه داد و فاصله حوزه و دانشگاه را کم کرد.


دیگر خبرها

  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • دانشگاه محل تسویه حساب سیاسی نیست
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره