Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه مهاجرانی گفت: درباره تغییرات آزمون ورودی مدارس سمپاد تاکید ما بر این است همانند ‏سال قبل که آزمون از جنس پیشرفت تحصیلی نبود و سنجش هوش بود، برهمان مدار حرکت کنیم. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه پژوهان جوان وزارت آموزش و ‏پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر که‬ شامگاه‬ گذشته‬ روی آنتن رفت، درباره تغییرات آزمون ورودی مدارس سمپاد گفت: تلاش می‌کنیم به سمتی برویم که ‏انتخاب دانش آموزان را به سمت یک فرایند سوق دهیم و گزینش صرفاً از طریق یک آزمون نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکید ما بر این است همانند ‏سال قبل که آزمون از جنس پیشرفت تحصیلی نبود و سنجش هوش بود، برهمان مدار حرکت کنیم. ‏‎

‎وی افزود: باید به سمتی برویم که آزمون‌ها چندلایه باشد. به صرف یک آزمون نمی‌توان گفت: برخی دانش آموزان برتری ‏معناداری دارند. امسال تغییر خاصی در آزمون نداریم و آزمون ورودی مثل سال قبل و از جنس پیشرفت تحصیلی نیست. در ‏آزمون پایه هفتم تغییری نداریم و هیچ ماده درسی را سنجش نمی‌کنیم بلکه هوش و استعداد تحصیلی سنجش می‌شود. ‏‎

وی درباره اینکه شرکت در کلاس آمادگی آزمون ورودی تیزهوشان کمک کننده و لازم است گفت: شرکت در این کلاس‌ها را ابداً ‏توصیه نمی‌کنم و از والدین تقاضا دارم فرزندانشان را به هیچ وجه تحت فشار نگذارند. ما باید دانش آموزان با توان پردازش و ‏تحلیل بالا بکار بگیریم و اگر آن‌ها این توان را نداشته باشند در مدرسه اذیت می‌شوند. ‏‎

‎وی ادامه داد: سمپاد مساوی موفقیت نیست و برعکس. بسیار تلاش می‌کنیم به سمت آزمون‌های چند مرحله‌ای برویم. اگر سال ‏بعد نشود در سنوات آتی این اتفاق رخ خواهد داد. ‏

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سنجش هوش استعداد درخشان برنامه تلوزیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۱۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳

علیرضا کریمیان، مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تا ظهر امروز بیش از ۸۸ هزار نفر نسبت به مشاهده و دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ اقدام کرده‌اند.

وی بیان کرد: در آزمون دکتری ۱۵۱۶۴۳ داوطلب شرکت کرده که تعداد ۱۲۵۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

وی افزود: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شده و تا پایان ۱۲ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

کریمیان تاکید کرد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی در دهه اول خرداد ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • ۲۵ تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور کشف شد
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه الزهرا (س)
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها