Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت مترو تهران از فراخوان شرکت مترو برای پیمانکاران جهت حمایت از بومی‌سازی تجهیزات مترو خبر داد.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس،‌ علی امام، مدیرعامل شرکت مترو تهران اظهارداشت: از ابتدای سال 1398 کمیته ای به نام ساخت داخل  با هدف تکیه بر توانمندی شرکت‌های ایرانی جهت تامین نیازمندی‌های سخت افزاری خطوط و ایستگاه‌های مترو ، در شرکت راه آهن شهری تهران و حومه راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها و تصمیم‌های این کمیته توسط هیات مدیره شرکت به طور دقیق رصد می‌شود، عنوان کرد: وظیفه اصلی کمیته ساخت داخل، شناخت و انتخاب پیمانکاران واجد شرایطی است که ضمن رعایت استانداردها ی مورد تایید شرکت مترو ، بتوانند تجهیزاتی همانند قطعات واگن ، آسانسور، پله برقی را با  بهترین کیفیت ممکن و هزینه‌ای قابل قبول از محل تولید داخل تامین کنند.

امام با اشاره به  این که هیأت مدیره شرکت مترو بر سرعت بخشیدن در بهره گیری از توان شرکت‌های داخلی تاکید دارد،گفت: خوشبختانه فراخوان این کمیته به شرکت های داخلی، با استقبال خوبی مواجه شده است.

مدیرعامل شرکت مترو در پایان تاکید کرد: ماموریت اصلی کمیته ساخت داخل، بومی سازی تجهیزات مترو در شرایط سخت تحریم‌های بین المللی است .فعالیت‌های این کمیته قرار است منجر به کاهش هزینه تامین تجهیزات و قطعات، ارتقا توان و ظرفیت شرکت‌های داخلی و حمایت از ساخت داخل شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مترو تهران مترو بومی سازی پیمانکاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فعال درزمینه تولید مواد نانو ساختار و  مستقر در پارک فناوری پردیس در خصوص فعالیت‌های این شرکت توضیح داد: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است.

کازرونی نمونه‌هایی آورد و گفت: به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد و گفت: این لیسانس برای اولین بار در دنیا توسط این شرکت ایجاد شده و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی