Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه کوثر بجنورد از برگزاری دومین همایش ملی ادبیات مقاومت با محوریت شهید عالی‌مقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی در این مرکز آموزش عالی خبر داد.

دکتر علیرضا حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، محورهای این همایش را شامل ادبیات مقاومت و مطالعات تطبیقی، ادبیات مقاومت و مطالعات مردم شناسی، ادبیات مقاومت، فرهنگ عامه و ادبیات شفاهی،  ادبیات مقاومت و نقد اسطوره شناختی، ادبیات مقاومت و زبان شناسی،  ادبیات مقاومت و مطالعات فرهنگی، ادبیات مقاومت و نشانه شناسی ملی و قومی،  ادبیات مقاومت و وحدت ملی و قومی، ادبیات مقاومت و ادبیات حماسی، ادبیات مقاومت و مبانی انسان شناسی و ادبیات مقاومت عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس دانشگاه کوثر بجنورد، دیگر محورهای این همایش را ادبیات مقاومت و مضامین دینی،  ادبیات مقاومت،  نقد و آسیب شناسی،  ادبیات مقاومت و نقش زنان،  ادبیات مقاومت و ادبیات کودک و نوجوان،  ادبیات مقاومت و مطالعات بینامتنی،  ادبیات مقاومت و نقش مدافعان حریم و حرم،  ادبیات مقاومت و فناوری‌های نوین رسانه‌ای،  ادبیات مقاومت و جنگ نرم،  ادبیات مقاومت و تحلیل محتوای سبک کتب درسی معرفی کرد.

 

وی محور ویژه شهید سپهبد سلیمانی را نیز شامل الگوها و مبانی فکری، اعتقادی و سیاسی شهید سپهبد قاسم سلیمانی،  الگوی سبک زندگی شهید سپهبد قاسم سلیمانی، جایگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی در مقابله با جنگ نرم،  نقش شهید در ارتقای قدرت بازدارندگی جبهه مقاومت،  نقش قاسم سلیمانی در ارتقای صلح و امنیت منطقه و جهان اسلام،  نقش شهید سلیمانی در ایجاد وحدت در جبهه­های اسلامی، راهبرد صیانت از دستاوردهای شهید سپهبد قاسم سلیمانی،  نقش شهید سپهبد قاسم سلیمانی در تغییر موازنه قدرت در منطقه و جهان اسلام،  نقش شهید سپهبد قاسم سلیمانی در ناکامی طرح­های آمریکایی و اسرائیلی در منطقه خاورمیانه و نقش دیپلماسی فعال شهید سپهبد قاسم سلیمانی در منازعات منطقه دانست.

 

دکتر حسینی، افزود: فطرت انسان هیچگاه با ظلم و ناراستي سازگاري نداشته و ندارد و از طرفي شرايطي چون اختناق، استبداد و غصب قدرت و سرمايه­هاي سرزمين، نوعي ناسازگاري در وجود او پديد مي آورد كه اين ناسازگاري را به طرق مختلف نشان مي­دهد و هنگامي كه اين ناسازگاري را در قالب كلمات بگنجاند، ادبیات مقاومت شكل مي­گيرد.

 

وی افزود: ادبيات پايداري و مقاومت، دلاوري و شجاعت مردم را در مقابل هجوم بيگانگان توصيف و ترسيم مي­نمايد كه داراي آهنگي شكوهمند، استوار و پرصلابت است؛ چه بسا بهترين تعريف از ادبیات مقاومت، تجلّي ستيز با بيداد و ستم، با سلاح «ادبیات» باشد.

 

رییس دانشگاه کوثر بجنورد در خصوص اهمیت و ضرورت همایش گفت: ضرورت پرداختن به شعر مقاومت در هر دوره­اي از ادوار تاريخ احساس مي ­شود و اين نوع ادبي به دليل برخورداري از عواطف ملي و ميهني مي ­تواند به خوبي نشانگر گذشته درخشان ادبياتی باشد كه شاعران مثل هميشه طلايه ­داران عرصة زبان و قلم آن به حساب مي­آيند.

 

وی مزایای شرکت در این همایش را شامل دریافت پذیرش مقاله همایش بین المللی پس از تایید نهایی و بارگذاری آن روی وب سایت،  ارائه گواهینامه حضور در همایش،  امکان چاپ مقالات در مجلات ISI معتبر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،  اهدای جوائز نفیس به مقالات برتر،  شرکت در پنل های سخنرانی و استفاده از مباحث مطرح شده در سخنرانی و پوستر،  استفاده و بهره مندی از هدایا و پکیج همایش،  آشنایی با چهره های برتر علمی ملی و بین المللی،  قابلیت بهره مندی از گواهی نامه های بین المللی،  دریافت گواهی نامه های دارای هولوگرام،  شرکت در کارگاههای آموزشی،  همایش دارای مجوز رسمی وزارت علوم،  امکان ثبت نام به صورت حضوری و غیرحضوری و صدور گواهینامه پذیرش مقالات به دو زبان فارسی و انگلیسی به تعداد نویسندگان هر مقاله عنوان کرد.

 

 

پایان پیام/569

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی انتقام سخت سردار شهید قاسم سلیمانی مسجد حاج قاسم سلیمانی همایش ادبیات مقاومت دانشگاه کوثر بجنورد حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۲۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکیان لیدر می‌شود؟

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، یکی از ویژگی‌های مهم انتخابات مجلس دوازدهم آن بود که مردم به یک «لیست واحد» رأی ندادند و به کاندیداهایی از لیست‌های مختلف انتخاباتی اقبال نشان دادند.

در این انتخابات جریان‌های سیاسی نظیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، شورای وحدت اصولگرایان، اُمناء، جبهه صبح ایران و همچنین صدای ملت با محوریت چهار حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان صحنه‌گردانان اصلی انتخابات بودند.

با توجه به اینکه شاخص‌ترین چهره‌های راه‌یافته به مجلس دوازدهم محمدباقر قالیباف، مرتضی آقاتهرانی، مسعود پزشکیان، منوچهر متکی و حمید رسایی هستند، احتمالاً فراکسیون‌های عمده مجلس دوازدهم با محوریت این افراد تشکیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود