Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۳ هزار و ۲۰۶ نفر در چهار روز گذشته در ۲۴ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزرای برنا؛ مرتضی سلیمی، درباره گزارش عملیات امدادرسانی در حوادث جوی(برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی) از ۱۸ تا ساعت ۶ صبح شنبه ۲۱ دی ماه گفت: هموطنان در ۲۴ استان آذربایجان غربی، آذربایجان  شرقی، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قم، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی و هرمزگان متاثر از حوادث جوی بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ارائه خدمات امدادی به هموطنان باتلاش ۴۵۳ امدادگر در قالب ۹۱ تیم امدادی افزود: به ۳ هزار و ۲۰۶ نفر از هموطنان متاثر از حوادث جوی در ۲۳ شهر، روستا و مناطق عشایر نشین و ۴۱ جاده کوهستانی امدادرسانی شد و ۳۴۸ نفر با برپایی چادر به صورت اضطراری اسکان داده شدند. همچنین در این مدت ۲۷۶ خودرو از برف و کولاک رهاسازی و ۷۴ واحد مسکونی از سیلاب تخلیه شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره توزیع اقلام امدادی میان متاثران از حوادث جوی گفت: ۱۸۵ تخته پتو و ۳۰۰ کیلوگرم نایلون میان متاثران توزیع شده است.

سلیمی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر اعلام کرد: تلفن گویای «ندای امداد» با شماره ۱۱۲ در هر جا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امداد و نجات جمعیت هلال احمر تلفن همراه خودرو سیل کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، در پی تشدید موج گرما با ثبت بالاترین حد نصاب دمای هوا و اعلام وضع اضطراری، زندگی صد‌ها میلیون نفر در جنوب و جنوب شرق آسیا با خطر مواجه شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

۱) شهروندان تایلندی 
۲) سوم ساک سوتیم - وزیر بهداشت تایلند
۳) شهروند کامبوجی 
۴) کارگر ویتنامی 
۵) دانش آموز فیلیپینی

ثبت دمای ۵۲ درجه سانتیگراد در بانکوک تایلند و فشار مضاعف بر نیروگاه‌های تولید برق، شهروندان تایلندی را در گرمای شدید با کمبود برق و خطر گرمازدگی مواجه کرده است.
بر اساس اعلام وزبر بهداشت تایلند افزایش بی سابقه دمای هوا در این کشور، موجب جان باختن بیش از ۳۰ نفر شده است. گرمای هوا و قطعی برق زندگی مردم میانمار و کامبوج را نیز با اختلال مواجه کرده است.
حکومت نظامیان میانمار، اما گرمای شدید را بهانه کردند و با انتقال آنگ سان سوچی، رهبر ساقط شده این کشور از زندان به محلی نامعلوم به این شرایط جوی، جنبه سیاسی دادند.
مردم ویتنام نیز برای فرار از گرمای طاقت فرسای این روز‌ها، کسب و کار‌های خود را به ساعات اولیه صبح تا نزدیکی ظهر، موکول کرده اند. گرمای سوزانی که زندگی میلیون‌ها اندونزیایی را با خشکاندن زمین‌های حاصلخیز به چالش کشیده و موجب تعطیلی سراسری مدارس و دانشگاه‌ها در بنگلادش و فیلیپین شده است.
هوای داغ ناشی از پدیده ال نینو که بنا به پیشبینی کارشناسان، قاره آسیا به ویژه جنوب و جنوب شرقی آن را در میان تغییرات سوء آب و هوایی، ظرف چند ماه آینده دچار کم آبی و خشکسالی خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) فرود اضطراری یک هواپیما بر اثر تگرگ شدید
  • کولاک جدید کریستیانو رونالدو در عربستان
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • مخالفت اسرائیل با صدور ویزا برای کمیسر کل آنروا
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان