Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- زمانبندی تعیین‌شده برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، امروز شنبه ۲۱ دی، آخرین مهلت هیئت‌های نظارت استانی برای رسیدگی به شکایات داوطلبین ردصلاحیت شده است. تاریخ انتشار: 11:05 - 21 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۵۳۸۴

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، طبق زمانبندی تعیین‌شده برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، امروز شنبه ۲۱ دی، آخرین مهلت هیئت‌های نظارت استانی برای رسیدگی به شکایات داوطلبین ردصلاحیت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:
هجمه‌کنندگان به شورای نگهبان با «اسلامیت» و «جمهوریت» نظام ناسازگاری دارند

طبق گفته عباسعلی کدخدایی عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، نتایج بررسی صلاحیت‌های داوطلبین انتخابات مجلس یازدهم، تا آخر وقت امروز (شنبه ۲۱ دی) اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید:
ورود کشور به فضای انتخابات؛ از آغاز چاپ تعرفه‌ تا آخرین تغییرات قانون/ داوطلبان بخوانند

ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی دوره یازدهم مجلس از روز یکشنبه ۱۰ آذر آغاز شد و تا روز شنبه ۱۶ آذر به مدت ۷ روز ادامه داشت. مطابق آمار ارائه شده از سوی مسئولین ستاد انتخابات کشور، ۱۶ هزار و ١۴۵ داوطلب برای نامزدی مجلس یازدهم ثبت‌نام کردند.

همزمان با آغاز ثبت‌نام‌ها در همان روز یکشنبه ۱۰ آذر تا فاصله روز جمعه ۱۵ آذر، هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس یازدهم، در همه ۲۰۸ حوزه‌ انتخابیه کشور تعیین شدند. اصلی‌ترین مسئولیت هیئت های اجرایی، بررسی صلاحیت داوطلبین نامزدی انتخابات مجلس یازدهم وفق ماده­‌ ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی،بود.

همچنین از همان روز یکشنبه ۱۰ آذر که ثبت‌نام‌ها شروع شد، بررسی سوابق داوطلبان در مراجع چهارگانه نیز آغاز شد و این فرآیند تا روز پنجشنبه ۲۱ آذر ادامه داشت. بر اساس ماده ۴۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، هیئت‌های اجرایی اسامی داوطلبان را به مراجع ۴ گانه‌ شامل قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سازمان ثبت احوال برای استعلام ارسال می‌کنند.

از روز یکشنبه ۱۷ آذر تا روز سه‌شنبه ۲۶ آذر، هیت‌های اجرایی به بررسی صلاحیت ۱۶ هزار و ١۴۵ داوطلب انتخابات مجلس یازدهم پرداختند.

روز چهارشنبه ۲۷ آذر، فعالیت هیئت‌های اجرایی انتخابات در زمینه بررسی صلاحیت داوطلبین نامزدی انتخابات مجلس یازدهم پایان یافت و مراتب تایید یا رد صلاحیت‌ها از طریق فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه به داوطلبین اعلام شد.

داوطلبین ردصلاحیت شده از روز پنجشنبه ۲۸ آذر تا یکشنبه اول دی مهلت داشتند تا به هیئت‌های نظارت استان شکایت کنند.

بیشتر بخوانید:
فرصت ۴ روزه داوطلبان انتخابات مجلس برای طرح شکایت درباره احراز نشدن صلاحیت

رسیدگی به شکایات داوطلبین ردصلاحیت شده توسط هیئت‌های نظارت استان از روز دوشنبه ۲ دی آغاز شد و تا امروز شنبه ۲۱ دی ادامه داشت.  امروز شنبه ۲۱ دی، هیئت‌های نظارت استان درخصوص صلاحیت کلیه داوطلبین، اعلام نظر می‌کنند.

از روز یکشنبه ۲۲ دی تا روز جمعه ۱۱ بهمن زمانی است که به رسیدگی شورای نگهبان به شکایات داوطلبین ردصلاحیت شده توسط هیئت‌های اجرایی یا نظارتی اختصاص داده شده است.

رسیدگی به شکایات داوطلبین تاییدشده توسط هیئت‌های اجرایی و نظارتی اما ردصلاحیت‌شده توسط شورای نگهبان از روز شنبه ۱۲ بهمن تا روز دوشنبه ۱۴ بهمن خواهد بود.

از روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن تا روز دوشنبه ۲۱ بهمن رسیدگی نهایی به شکایات داوطلبین ردصلاحیت شده توسط شورای نگهبان صورت می‌گیرد و فهرست قطعی داوطلبین انتخابات مجلس یازدهم به وزارت کشور ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید:
۱۶ هزار داوطلب انتخابات مجلس در یک نگاه

روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن اسامی نامزد‌های نهایی انتخابات مجلس یازدهم از سوی وزارت کشور به فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه ابلاغ می‌شود.

از روز چهارشنبه ۲۳ بهمن تا روز چهارشنبه ۳۰ بهمن، زمان تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مجلس یازدهم است.

در روز جمعه ۲ اسفند نیز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای تعیین منتخبان ۲۹۰ کرسی، در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات هیئت نظارت انتخابات شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس

مساح دبیر هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: کلاس‌های آموزشی برای یادآوری مسائل نظارتی انتخابات در طول هفته آینده برای این ناظران برگزار خواهد شد.

 وی افزود: ملزومات مورد نیاز برای برگزاری این مرحله به استان رسیده و تا پایان هفته بین ۳ شهرستان توزیع خواهد شد.

مساح در خصوص افرادی که در این مرحله می‌توانند رای دهند، گفت: کسانی که در مرحله قبل در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف رای داده اند و یا کسانی که در مرحله قبل در هیچ حوزه انتخابیه موفق به رای دادن نشدند؛ می‌تواند در این مرحله شرکت کنند.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به تبصره ۴ ماده ۱۱ قانون انتخابات بیان کرد: مجوز اخذ رای از واجدان شرایط بر اساس نتیجه استعلام دستگاه‌های احراز هویت خواهد بود.

مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • مجلس یازدهم در نظارت ضعیف بود
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس