Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@12:19:54 GMT

حسان دیاب، بیانیه داد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۲۸۵۵

حسان دیاب، بیانیه داد

 «حسان دیاب» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل دولت لبنان سه هفته پس از زمانی که برای این مأموریت انتخاب شد، با صدور بیانیه‌ای روند اقدامات انجام شده تا کنون را تشریح کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، وی در بیانیه خود اعلام کرد: ائتلاف‌های پارلمانی و سایر نمایندگان، سیاستمداران و افراد مستقل بر اساس این قاعده که مستقل و از گروه تکنوکرات هستم، من را مأمور به تشکیل دولت کردند، از ابتدا بر موارد فوق توافق شد: تشکیل دولتی کوچک متشکل از هجده وزیر زن و مرد، جدایی وزارت از پارلمان، مشارکت بیشتر زنان، لغو پست وزیر مشاور و عدم مشارکت وزرای دولت پیشبرد امور در دولت جدید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیاب ادامه داد، از لحظه‌ای که مأمور به تشکیل دولت شده، تلاش کرده دولتی تکنوکرات تشکیل دهد که شامل تیم هماهنگ بر اساس چارچوب تعیین شده باشد به نحوی که پاسخ دهنده مطالبات مردمی معترضان باشد.

وی سپس بر تعهد خود به التزاماتی که قرار است بر اساس آن دولت تشکیل شود ، تأکید کرد و گفت، فشارها به هر مقدار باشد منجر به تسلیم شدن وی نخواهد شد.

حسان دیاب در پایان اعلام کرد، به مأموریت خود و تماس با همه برای تشکیل دولت منسجم بر اساس چارچوب تعیین شده  ادامه خواهد داد.

دیاب بیست و هشتم آذر توانست از میان ۱۲۸ نماینده ۶۹ رأی را از آن خود کند و از سوی «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان مکلف به تشکیل کابینه شود و قول داد حداکثر ظرف شش هتفه دولت جدید را تشکیل دهد.

310311

کد خبر 1341138

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تکرار ادعای یک‌جانبه کویت درباره میدان آرش در بیانیه پایانی سفر امیر کویت به مصر، ضمن مردود دانستن این ادعا افزود، تکرار این ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس از سوی طرف کویتی مایه تاسف است.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کنعانی: بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • (ویدیو) وزیر کشور: طرح «نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته؛ این طرح بر اساس تکالیف قانونی است
  • «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است
  • «حشاشین» سریالی بر اساس تحریف تاریخ است
  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی
  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد
  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه