Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سابق ایران در کشورهای حوزه خلیج فارس با بیان اینکه ترسیم سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های مهم در عمان توسط شورای خاندان سلطنتی این کشور انجام می‌شود، تاکید کرد: مسقط سیاست محافظه کارانه‌اش را در منطقه و با جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد. ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

"رضا میرآبیان " سفیر سابق ایران در کشورهای حوزه خلیج فارس در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم با اشاره به درگذشت پادشاه عمان و تاثیر آن بر سیاست خارجی این کشور گفت: با توجه به شناختی که از عمان وجود دارد و معمولا این کشور یک سیاست کاملا محافظه کارانه و بسیار با احتیاط را در پیش گرفته‌ است و آنچه که به روابط عمان با جمهوری اسلامی ایران مربوط می‌شود، به نظر می‌رسد شاهد تغییری در سیاست‌های کلی مسقط در قبال تهران نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمان تلاش می‌کند که همان سیاست محافظه کارانه‌اش را در منطقه و با جمهوری اسلامی ایران ادامه دهد لذا مناسبات دوستانش را با تهران همچنان حفظ خواهد کرد.

«هیثم بن طارق» پادشاه جدید عمان شد

 وی درباره نقش آفرینی «هثیم بن طارق» پادشاه جدید عمان در سیاست خارجی این کشور گفت: سیاست در عمان به گونه‌ای نیست که سیاست گزاری در این کشور فردی باشد بلکه بیشتر شورای خاندان سلطنتی ( پادشاهی ) تصمیم‌گیری‌های مهم را انجام می‌دهد. هیثم بن طارق به  تازگی به سمت پادشاهی عمان منصوب شده و طبیعی است که در چارچوب شورای خاندان پادشاهی  تصمیم‌گیری خواهد کرد. چرا که سیاست‌های کلان عمان در همین شورا ترسیم می‌شود.

میرآبیان کرد: هیثم بن طارق کاریزما و شخصیت سلطان قابوس پادشاه سابق عمان را ندارد لذا نمی‌تواند بر خلاف تصمیمات شورای خاندان سلطنتی در منطقه عمل کند و این در حالی است که همین شورا او را به عنوان پادشاه جدید عمان تعیین کرده‌ است.

ماجرای «پاکت محرمانه» در کاخ پادشاهی عمان چیست؟عُمان|سلطان قابوس درگذشت+شناسنامهمراسم تشییع سلطان قابوس برگزار شدشلیک 50 گلوله توپ به مناسبت 50 سال حمکرانی سلطان قابوس+فیلم

 

انتهای پیام/

 

R7969/P/S8,90/CT3

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۲۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی

سفیر ایران روز گذشته در دیدار با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی بر اهمیت رایزنی‌های مستمر تهران و مسقط تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، موسی فرهنگ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با "شهاب بن طارق بن تیمور آل سعید"، معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی دیدار و گفتگو نمود.

سفیر ایران در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌ها و تجربیات همکاری در حوزه دفاعی، اهمیت رایزنی‌های مستمر دو‌ کشور در حوزه‌های مربوطه را مورد تاکید قرار داد.

معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی نیز با اشاره به روابط تاریخی و ممتاز ایران و عمان، ابراز امیدواری کرد که مناسبات دو‌ کشور در زمینه‌های مختلف توسعه یابد.

تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عماندرباره تداوم ابتکار عمان در راستای لغو تحریم‌‌ها گفتگو شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم| نظرات جالب تجار خارجی در مورد ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • رئیس فدراسیون والیبال ایران در سفرش به عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی