Web Analytics Made Easy - Statcounter

نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر ذخیره قانونی در شهریورماه ۱۳۹۸ با ۰.۶ درصد رشد نسبت به ماه قبل از آن برابر با ۷۹.۸ درصد بوده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به روند نزولی نسبت تسهیلات به سپرده‌ها از ابتدای سال  ۱۳۹۶ تا شهریورماه ۱۳۹۸ پرداخته و نوشته است: نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر ذخیره قانونی در شهریورماه ۱۳۹۸ برابر با ۷۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد بوده که نسبت به مردادماه همین سال با افزایش ۰.۶ واحد درصدی بوده است.

با این حال نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر ذخیره قانونی در شهریورماه در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، با کاهش حدود ۶ واحد درصدی همراه بوده است. براساس این گزارش در شهریورماه ۱۳۹۸ در میان استان‌های کشور، استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و خراسان شمالی به ترتیب با حدود ۱۰۶.۶ درصد، ۹۹.۴ درصد و ۹۹.۳ درصد بالاترین نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر ذخیره قانونی را به خود اختصاص داده‌اند. در مقابل استان‌های خوزستان، البرز و بوشهر به ترتیب با ۴۹.۵ درصد، ۴۷.۹ درصد و ۴۶.۳ درصد پایین‌ترین نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر ذخیره قانونی را داشته‌اند.

نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر ذخیره قانونی استان تهران نیز در شهریورماه ۱۳۹۸ حدود ۹۴ درصد بوده است. این گزارش تاکید می‌کند که روند نزولی نسبت تسهیلات به سپرده‌ها از ابتدای سال ۱۳۹۶ آغاز شده و با وجود نوسانات جزئی، روند کلی آن تا پایان شهریورماه ادامه یافته است.

براین اساس در فروردین ماه ۱۳۹۶، نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی، ۸۵.۷ درصد و در شهریورماه ۱۳۹۷ این رقم به ۸۴.۳ درصد رسیده است. این درصد در تیرماه ۷۹.۳ درصد بوده که در شهریورماه به ۷۹.۸ درصد رسیده است.

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران از جمله دلایل کاهش نسبت تسهیلات به سپرده طی مدت مذکور را عملکرد محتاطانه بانک‌ها در اعطای تسهیلات به دلیل بالا بودن نسبت مطالبات غیرجاری بانک‌ها و نرخ بهره واقعی منفی عنوان کرده است.

این گزارش می‌افزاید: برخی کارشناسان بانکی اعتقاد دارند اگر نسبت تسهیلات به سپرده‌ها تا سطح ۶۵ درصد هم کاهش یابد، با توجه به شرایط فعلی بانکی کشور، همچنان این رقم، قابل قبول محسوب می‌شود. در حال حاضر نسبت تسهیلات به سپرده‌ها در یکی از بانک‌های خصوصی برتر کشور که نسبت‌های استاندارد بین المللی را نیز رعایت می‌کند، حدود ۶۷ درصد است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۳۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌

ایسنا/زنجان مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: از تعداد فوت‌های ثبت شده در سال گذشته، ۵۷.۶ درصد مرد و ۴۲.۴ درصد زن بوده‌اند.

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۶ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن در زنجان فوت شده‌ است.

وی تصریح کرد: براساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۴۲۰ واقعه فوت به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۹ درصد افزایش داشته است.

ژاله‌چیان با اشاره به اهمیت ثبت به‌موقع وقایع حیاتی در استان برای داشتن داده‌های به‌روز، افزود: با تلاش‌های انجام شده و همکاری بین‌بخشی بیش از ۹۸.۳ درصد از وقایع فوت در استان در مهلت قانونی به ثبت می‌رسد که تلاش داریم این عدد را ارتقا دهیم.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به ثبت بیش از ۹۹ درصد از ولادت‌ها در استان در مهلت قانونی نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در استان و استقرار نیرو در بیمارستان‌ها و فرهنگ‌سازی مناسب نزدیک به ۱۰۰ درصد از ولادت‌ها در استان در موعد اعلامی ثبت می‌شود و تلاش داریم درصد اندک باقی مانده نیز در زمان مورد نظر به ثبت برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق