Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه ۹۵ هزار و ۲۴۵ گردشگر در واحدهای بوم‌گردی استان اقامت داشتند، گفت: در ایام دهه فجر ۴۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با حجم سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

شهرود امیرانتخابی امروز(شنبه) در جمع خبرنگاران در اداره کل میراث گیلان با اعلام این خبر اظهار کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گیلان در یک سال گذشته با ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها، گامی بزرگ در راستای توسعه اکوتوریسم و گردشگری روستایی در ایران برداشته است و در حال حاضر ۷۴ اقامتگاه بوم‌گردی در گیلان در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گیلان را جزو استان‌های پیشتاز و خلاق در حوزه بوم‌گردی دانست و افزود: در ایام دهه فجر ۴۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با حجم سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۱۳۵ نفر به بهره برداری خواهد رسید که به تعداد مزبور افزوده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: از این میان چهار واحد اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان رشت، شش واحد در سیاهکل، چهار واحد در رضوانشهر، شش واحد در رودبار، سه واحد در رودسر، پنج واحد در شفت، چهار واحد در صومعه سرا، سه واحد در لاهیجان، سه واحد در فومن، یک واحد در ماسال، یک واحد در تالش، یک واحد در آستانه اشرفیه و یک واحد در لنگرود مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

امیرانتخابی بیان کرد: ۹۵ هزار و ۲۴۵ گردشگر در بوم‌گردی‌های این استان طی هشت ماه نخست سال جاری اقامت داشتند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: از اهداف راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توان به توسعه پایدار گردشگری، احیای ارزش‌های سنتی و بومی، کمک به اقتصاد جامعه محلی و حفظ محیط زیست اشاره کرد./ ایسنا

بیشتر بخوانید:

ورود گردشگران خارجی به کرمان ۱۶ درصد افزایش یافت

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۳۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست یزد، طی پایش‌های شبانه از واحدهای صنعتی شهرستان اردکان که با حضور اعضای تیم پایش آن شهرستان صورت گرفت فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در شهرک صنعتی متوقف و مدیر متخلف به مراجع قضائی معرفی شد.

همچنین با صدور اخطاریه نهایی برای یک واحد صنعتی سرامیکی به سبب نداشتن سیستم‌های کنترل آلودگی و عدم مدیریت پسماند، توصیه‌های لازم به مدیر واحد جهت رفع نواقص و رعایت قانون هوای پاک طی مهلت قانونی ابلاغ شد.

حسب ضوابط حاکم، در صورت عدم اجرای اینگونه واحدها به تعهدات خود پس از اتمام مهلت تعیین شده، ضمن توقف فعالیت، پرونده قضائی تشکیل خواهد شد.

گفتنی است؛ در این پایش با توجه به بوی نامطبوع حاصل از تخلیه غیر بهداشتی پساب صنعتی واحدهای فرآوری کنجدی در شهرک صنعتی گزارش تخلف با مشارکت دو دستگاه متولی بهداشت عمومی شامل اداره حفاظت محیط‌زیست و شبکه بهداشت و درمان تهیه و مقرر شد پرونده قضائی تشکیل و افراد خاطی و واحدهای مورد نظر به مراجع قضائی معرفی شوند.

کد خبر 6090821

دیگر خبرها

  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد