Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضرت آیت‌الله جوادی آملی، مفسّر برجسته قرآن کریم در جلسه اخیر درس اخلاق هفتگی خود با تقدیر از عملیات موشکی سپاه علیه پایگاه‌های آمریکا در پی شهادت سپهد سلیمانی ابراز داشت:

«ببینید به ما گفتند بجنگید با دشمن بیرون. بخواهید بجنگید سلاحتان آهن است، این بیگانه خواست اهانت کند و آسیب برساند به نظام اسلامی، به عزیزترین سربازان و سپهبدهای ما؛ این شهید را از ما گرفته، این عزیزان ما هم با چهار تا موشک او را خفه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سلاح بیرونی است به نام آهن؛ که خدای سبحان از همه اینها بپذیرد و به همه قدرت، عنایت و جدیت عطا کند، اینها شاگردان حضرت امیر هستند.»

وی با بیان اینکه ملت نباید ستم پذیر باشد، گفت: شما این کلمه حَجَر را در نهج البلاغه در این آدرسش و فهرست کلمات نهج البلاغه ملاحظه کنید، حضرت فرمود: «رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیْثُ جَاءَ» سنگ را از همان جایی که آمد برگردانید، حالا یک کسی به شما سنگ زد، بگویید گذشت عیب ندارد، نه! عیب دارد چرا عیب ندارد؟ ملت ستم‌پذیر نباشید آنکه ستم‌پذیر است پَست و فرومایه است. این بیان نورانی است که فرمود: «لَا یَمْنَعُ الضَّیْمَ الذَّلِیلُ» «إحتمله» یعنی این بار را تحمل کرد. فرمود ستم و استکبار را جز فرومایه کسی تحمل نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله جوادی‌آملی تصریح کرد: ملت عزیز که زیر بار ظلم نمی‌رود. بیگانه هر جسارتی بخواهد بکند، «ضَیم» با صادضاد یعنی ستم و ظلم. «احتمله» یعنی قبول کرد این بار را بُرد، تحمل کرد ستم را، استکبار را، تحمیل را –و اینها را- جز ملت پَست کسی تحمل نمی‌کند. این ملت ما این طور شد به لطف الهی هیچ تحمل نکرد، عزیزانه انقلاب کرد. بعد درباره این جمله هم فرمود «رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیْثُ جَاءَ» سنگ را از همان جایی که آمد فوراً برگردانید، سنگ‌خور نباشید. این عزیزان ما هم همین کار را کردند. هنوز بدن مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی(رضوان الله تعالی علیه، سلام الله علیه و علی الشهداء) را دفن نکردند –که- این عزیزان جبران کردند. این دستور حضرت امیر است. فرمود «رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیْثُ جَاءَ» یک ملت سنگ‌خور نباشید، این می‌شود حسنه دنیا.[1]

*به برکت ابتناء ایران بر تفکر شیعی و حکومت "ولایت فقیه"، امورات تحت مدیریت مستقیم ولی فقیه از جمله بحث "امنیت" با خرد و حکمت ممزوج است و از همین‌روست که شاهدیم عمل دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران در سیلی زدن به آمریکای جهانخوار، با نصوص نهج‌البلاغه و حکمت‌های امیرالمؤمنین(ع) تطابق دارد و در همان راستا است.

یقینا این نعم الهی با شکر، با تعبّد و البته با حراست از دستاوردهای نظام اسلامی از جمله در مقوله امنیت حفظ خواهند شد و بسط خواهند یافت.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۳۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مرگلیوت

به گزارش قدس آنلاین، حزب الله لبنان اعلام کرد شهرک مرگلیوت در شمال فلسطین اشغالی را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف حمله قرار داده است.

در همین ارتباط مقاومت اسلامی حزب الله اعلام کرد که در واکنش به کشتار حنین، شهرک «مارگلیوت» با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار گرفت.

مقاومت اسلامی حزب الله همچنین اعلام کرد که سربازان دشمن اسرائیلی در شهرک المناره در ساختمانی که در آن مستقر بودند، هدف گرفته شدند.

رسانه‌های نظامی در مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرده‌اند که تا کنون ۱۹۹۸ عملیات در جبهه‌های پشتیبانی لبنان، یمن و عراق طی ۲۰۰ روز انجام شده است.

پیشتر نیز حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داده بود.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۳۵ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی را در اطراف موضع العاصی با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ موضع الرادار در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این موضع صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا نیز از سوی حزب‌الله لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفت.

همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه‌های اشغالی «حرش رامیم» و «تله الکرنتینا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله لبنان با گلوله‌های توپخانه هدف قرار گرفتند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که ۵ موشک از سمت لبنان به سوی «مرگلیوت» شلیک شده و آژیر هشدار در این منطقه به صدا درآمده است.

از سوی دیگر حمله‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز ادامه دارد. خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی «وادی البیاض» و منطقه «الساقیه» در شهرک «حولا» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «بلیدا» و حمله توپخانه‌ای ارتش این رژیم به اطراف «حولا» و «وادی شبعا» در جنوب لبنان خبر داد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • عملیات وعده صادق مایه عزت جهان اسلام است
  • تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست
  • سپاه پاسداران با حمله موشکی و پهبادی به اسرائیل غاصب دنیا را متحیر کرد
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • حمله موشکی سنگین حزب‌الله به مرگلیوت