Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@07:40:26 GMT

کاظمی: بد نیست یک بار شاهد استعفای مسوولان باشیم

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۳۵۴۵

کاظمی: بد نیست یک بار شاهد استعفای مسوولان باشیم

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تایید خطای انسانی در موضوع سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی ضمن تاکید بر لزوم پیگرد قضایی افراد خطاکار تاکید کرد که عجالتا فرماندهان فرد خطاکار استعفا دهند.

محمد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تایید خطای انسانی در موضوع سقوط هواپیمای ۷۳۷ بوئینگ اوکراینی، گفت: در تمام جهان این موضوع معمول است که در اثر اتفاقات خیلی کوچک‌تر از این موضوع هم مسئولین امر هم عذرخواهی کنند و از سمت خود کنار بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بد نیست که این تجربه را یک بار هم در میان مسئولین امر در کشور خودمان شاهد باشیم. به هرحال این خطای انسانی جان ۱۷۶ نفر نخبه را گرفته است. البته ما باید در این میان به آمریکا و اذنابش لعنت بفرستیم که با ایجاد چنین فضایی موجب شده‌اند تا چنین حادثه‌ای رخ دهد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به هرحال این موضوع یک خطای انسانی است ضمن این‌که خطاکار باید براساس مقررات تحت تعقیب قضایی قرار گیرد بلکه عجالتا فرماندهانی که بالای دست آن فرد خطاکاری بودند که دقت لازم را نداشته و آموزش کافی هم ندیده، مشخص شوند و از سمت خود استعفا دهند تا این موضوع بتواند التیامی باشد بر داغ خانواده قربانیان این حادثه تلخ.

کاظمی در پاسخ به این سوال که چرا برخی معتقدند شفافیت در این موضوع از اقتدار نظام می‌کاهد تاکید کرد: نه تنها اقتدار نظام را کاهش نمی‌دهد بلکه باعث اقتدار نیز می‌شود. ما همیشه در آموزه‌های دینی شاهد تاکید علما به موضوع توبه در پی خطا بوده‌ایم. توبه در این صحنه به معنای عذرخواهی و کنار رفتن از کار است که این روشی مبتنی بر آموزه‌های دینی ما بوده و در جهان نیز امری معمول است و با اقتدارمان نیز در تضاد نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سقوط هواپیمای اوکراینی شفافيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۳۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمدمهدی اعلایی در دیدار با مردم دهستان دستجرد سفلی گفت: مسایل و مشکلات مهم مطرح شده در این نشست مورد توجه مسوولان استان قزوین قرار دارد و تمامی دستگاه‌ های متولی به آن اشرافیت دارند.

اعلایی افزود: متاسفانه استان قزوین در حوزه اعتبارات و زیرساخت هایی از جمله راه به دلیل تاخیر در استان شدن با کمبودهای متعددی همراه است و امروز با توجه به بودجه های محدود و هزینه های بالاتر پرداختن به این مسایل و مشکلات زمان بر است.

وی ادامه داد: در کنار تمامی محدودیت ها تلاش می شود با منابع و امکانات موجود به شکل ویژه و بهینه مسایل در دستور کار قرار گیرد و سعی می شود مشکلات در یک بازه زمانی معقول برطرف شود.

در این دیدار تعدادی از اهالی و مسوولان دهستان دستجرد سفلی به بیان مهم ترین مشکلات و دغدغه های این دهستان پرداختند.

دیگر خبرها

  • مسوولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • پرسپولیس قهرمان در تبریز؛ کریم باقری هم به تراکتور می‌رود؟
  • مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد
  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • تاکید روسیه و چین برآتش‌بس کامل وارسال فوری کمک‌های انسانی به غزه
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • واکنش جنجالی مدافع شمس‌آذر بعد از بازی با استقلال
  • به زودی شاهد موج استعفای مقامات سیاسی و نظامی اسراییل خواهیم بود