Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلویزیون رسمی عمان، انتصاب «هیثم بن طارق آل سعید» به عنوان پادشاه جدید عمان را تایید کرد.

اخبار بین الملل - خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: شورای عالی دفاع عمان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نشستی برای بازگشایی  نامه محرمانه سلطان قابوس درباره جانشین او برگزار شد و هیثم بن طارق بن سعید سلطان جدید عمان است.

برخی رسانه‌های عربی و کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویری از مراسم انتصاب سلطان جدید عمان منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، روزنامه «الوطن» عمان نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: هیثم بن طارق آل سعید امروز در برابر پارلمان عمان به عنوان سلطان جدید عمان سوگند یاد می‌کند.

شبکه الجزیره قطر و برخی دیگر از رسانه‌ها این خبر را منتشر کرده بودند، اما هنوز رسما این خبر تایید نشده بود. اما لحظاتی پیش، تلویزیون رسمی عمان این خبر را تایید کرد.

«هیثم بن طارق» ۶۶ ساله وزیر میراث و فرهنگ عمان و پسرعموی سلطان فقید این کشور است که از دو سال پیش از جمله گزینه‌های جانشینی سلطنت عمان بود.

تلویزیون عمان سحرگاه امروز از در گذشت «قابوس بن سعید بن تیمور» سلطان این کشور خبر داد.

دولت عمان به مناسبت در گذشت سلطان قابوس سه روز عزای عمومی اعلام و امروز را نیز در این کشور برای انجام مراسم خاکسپاری پیکر سلطان قابوس تعطیل کرد.

سلطان عمان که در سن ۷۹ سالگی در گذشت از سال ۱۹۷۰ میلادی و به مدت پنجاه سال در این کشور حکفرمایی کرد.

پیش از اعلام خبر فوت سلطان عمان،‌ منابع خبری از استقرار گسترده ارتش و نیروی پلیس در خیابان‌های این کشور خبر داده بودند. 

انتقال قدرت در عمان بر اساس ساختاری است که در سال ۱۹۹۶ صادر شد. طی آن خاندان سلطنتی سه روز فرصت دارد جانشین سلطان قابوس را معین کند در غیر این صورت شورایی متشکل از رؤسای ارتش ، دادگاه عالی و دو نماینده شورا نامه مهر و موم شده پادشاه را باید باز کنند در آن جانشین خود را معرفی کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سلطان قابوس هیثم بن طارق ارتش سلطان عمان هیثم بن طارق دولت عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۳۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست وحشتناک؛ پراید در زمین فرو رفت

آفتاب‌‌نیوز :

خودرو پراید از روز گذشته در معبر پارک شده بود که به دلیل نشتی لوله آب در زیر زمین و سنگینی خودرو در زمین فرو رفت.

احمد رجبی با اشاره به وقوع فرونشست در محله سلطان‌آباد شهر گلستان اظهار داشت: پدیده فرونشست در یکی از معابر فرعی سلطان‌آباد، به علت نشتی آب منجر به حادثه شد.

وی با بیان اینکه یک دستگاه خودرو پراید در حین فرونشست زمین به دل زمین کشیده شد افزود: خودرو پراید از روز گذشته در معبر پارک شده بود که به دلیل نشتی لوله آب در زیر زمین و سنگینی خودرو در زمین فرو رفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری گلستان در پایان خاطرنشان کرد: در این حادثه، خوشبختانه هیچگونه مصدومی وجود نداشت و با کمک عوامل عمرانی و خدمات شهری شهرداری گلستان خودرو پراید از دل زمین بیرون کشیده شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • فرونشست وحشتناک زمین ؛ پراید در زمین فرو رفت
  • فرونشست وحشتناک؛ پراید در زمین فرو رفت
  • سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟
  • علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب