Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پس از اینکه ایران اعلام کرد هواپیمای اوکراینی به اشتباه هدف قرار گرفته بود، خواستار پاسخگویی و عذرخواهی رسمی ایران در رابطه با این مسئله شد.

وی گفت: امروز، صبح خوبی نبود اما حقیقت را به ارمغان آورد. اوکراین خواهان پاسخگویی ایران، بازگشت اجساد جان‌باختگان، پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان و عذرخواهی رسمی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلنسکی همچنین تاکید کرد که تحقیقات در این زمینه می‌بایست بدون تعلل ادامه پیدا کند و بدون مداخله کامل شود.

نخست‌وزیر کانادا: ایران باید پاسخگو باشد

در پی اعلام نتایج بررسی علل سقوط هواپیمای بویینگ از سوی ایران، نخست‌وزیر کانادا گفت که ایران باید پاسخگو باشد. شبکه اسکای نیوز عربی در خبری فوری اعلام کرد که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفته است که «پس از اذعان مسئولان ایران به  هدف‌گیری هواپیمای اوکراینی، این کشور باید پاسخگو باشد.»

وزیر امور خارجه لتونی: کسانی که مسئول بوده‌اند باید پاسخگو باشند

بر طبق این گزارش، وزیر امور خارجه لتونی نیز در واکنش به اعلام علل سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران، آن را اشباهی غم‌‎‌انگیز تلقی کرد.

ادگار رینکویکس، وزیر امور خارجه لتونی در پی اعلام علل سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران، در صفحه توییترش نوشت: مهم است که ایران اعلام کرده است، نیروهای مسلح آن به طور غیرعمدی پرواز بین‌المللی PS۷۵۲ اوکراینی را سرنگون کردند. این یک اشتباه بسیار غم‌انگیز بود، باید تحقیقات بی‌طرفانه انجام گرفته و کسانی که مسئول آن بوده‌اند، پاسخگو باشند.

واکنش یک مقام روس به اعلام علل سقوط هواپیمای اوکراینی

رئیس کمیته روابط خارجی روسیه هم به اعلام نتایج علل سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران، واکنش نشان داد.

روزنامه نیوز ایندیا اکسپرس نوشت: کنستانتین کاساچف، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان روسیه در پی اعلام نتایج علل سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران گفت: اگر آشکارسازی جعبه‌های سیاه و تحقیق انجام شده ثابت نمی‌کند که نیروهای مسلح ایران، این کار را عمدا انجام داده‌اند و هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای آن وجود ندارد، [موضوع] این رخ‌داد باید پایان یابد.

او در ادامه اظهار کرد: امیدواریم که همه طرف‌ها درس بگیرند و اقداماتی انجام دهند.

در پی وقوع حادثه سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی کشور اوکراین در اولین ساعات صبح چهارشنبه  ۹۸/۱۰/۱۸،  ستاد کل نیروهای مسلح، امروز  اعلام کرد: بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مسافربری اوکراینی مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی شد.

ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز شنبه اعلام کرد: بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مسافربری اوکراینی مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی شد.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به نتایج علل سقوط هواپیمای بویینگ گفت: خطای انسانی در زمان بحران ناشی از ماجراجویی ایالات متحده منجر به فاجعه شد.

وی تصریح کرد: روزی غم‌انگیز. نتایج اولیه تحقیقات داخلی توسط نیروهای مسلح: اشتباه انسانی در زمان بحران ناشی از ماجراجویی ایالات متحده به فاجعه منجر شد. عرض تأسف عمیق، پوزش و تسلیت ما به مردم ما، خانواده‌های قربانیان و همه ملت‌های آسیب‌دیده.

کد خبر 477245 برچسب‌ها روسیه کانادا سقوط هواپیما اوکراین لتونی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه کانادا سقوط هواپیما اوکراین لتونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

وزیر انرژی اوکراین مدعی شد روسیه امروز شنبه به تاسیسات انرژی این کشور در سه منطقه حمله کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشت: جرمن گالوشچنکو (German Galushchenko) وزیر انرژی اوکراین در پیام رسان تلگرام نوشت: در حمله روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین در این سه منطقه، خساراتی به تجهیزات وارد و دستکم یکی از کارگران انرژی زخمی شده است.

گالوشچنکو در این پیام افزود: حملات روسیه منطقه دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) در مرکز اوکراین و مناطق لویو(Lviv) و ایوانوفرانکیفسک (Ivano-Frankivsk) در غرب این کشور را هدف قرار داده است.

آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور یک بسته کمک جدید به ارزش ۶ میلیارد دلار را به اوکراین اختصاص داده است.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این بزرگترین بسته کمک امنیتی آمریکا تاکنون است که صرف خرید سامانه های تسلیحاتی جدید برای اوکراین خواهد شد و شامل خرید موشک های پاتریوت بیشتری خواهد بود که کی یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به شهرهای این کشور به آن نیاز دارد.

آستین گفت: این بسته شامل سامانه های مهم رهگیری برای سامانه های دفاع هوایی NASAMS و پاتریوت اوکراین، سامانه های ضد پهپادی بیشتر و تجهیزات پشتیبانی، مقادیر هنگفتی مهمات توپخانه، مهمات تسلیحات هوا به زمین و تجهیزات پشتیبانی و نگهداری خواهد بود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر