Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@21:36:33 GMT

تمدید عملیات کمک‌رسانی به سوریه از طریق مرزها

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۴۰۴۱

تمدید عملیات کمک‌رسانی به سوریه از طریق مرزها

شورای امنیت سازمان ملل متحد روند ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به سوریه را به مدت شش ماه و از طریق دو گذرگاه مرزی تمدید کرد. ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل، در نشست روز جمعه روند ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه از طریق مرزها به سوریه تمدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، روند ارسال کمک به سوریه به مدت 6 ماه تمدید شده است و این کمک‌ها فقط از طریق دو گذرگاه مرزی همجوار با ترکیه ارسال می‌شود.

پیش از این، کمک‌های انسانی به سوریه به صورت یک‌ساله تمدید می‌شد و این کمک‌ها از طریق 4 نقطه مرزی منتقل می‌شود.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در شورای امنیت، ضمن استقبال از تمدید کمک‌رسانی به سوریه، اظهار داشت پیشنهادی که تصویب شد تفاوتی با پیشنهاد روسیه که پیشتر ارائه شده بود، نداشته است.

نبنزیا گفت: «این پیشنهاد می‌توانست در دسامبر گذشته تصویب شود ولی در آن زمان توافقی میان روسیه و شرکای غربی آن نبود. ارسال هرگونه کمک‌های بشردوستانه به سوریه باید با هماهنگی کامل دولت این کشور انجام شود.»

هشدار نماینده روسیه درباره خطر عدم حمایت از مردم سوریه

در همین حال، «بشار الجعفری» نماینده دایم سوریه در نشست شورای امنیت گفت: «از زمان آغاز جنگ تروریستی علیه سوریه تا کنون، دولت کشورم تمام تلاش خود را برای حمایت انسانی بدون تبعیض از همه شهروندان به کار گرفته است.»

الجعفری متذکر شد، بهبود اوضاع انسانی در سوریه نیازمند حمایت‌های بین‌المللی و رفع تحریم‌های اقتصادی یک‌جانبه و ظالمانه علیه مردم سوریه است.

وی افزود: «در مقابل تلاش‌های سوریه، برخی کشور‌های عضو شورای امنیت از منبر این شورا برای توهین به دمشق و طولانی شدن بحران در سوریه و کارشکنی در حل و فصل این بحران استفاده می‌کنند. هستند. آنچه که مایه تمسخر است جانبداری دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل از موضع کشورهای غربی در دشمنی با سوریه است. سازمان ملل در تضمین تحویل کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان سوری عاجز بوده است. ما چندین دلیل برای مخالفت با تمدید پیش‌نویس قانون سازمان ملل درباره ورود کمک‌های بشردوستانه از طریق مرزها داریم. این پیش‌نویس در شرایط ساختگی تصویب شده است. ادعاهای کشورهای غربی درباره تمایل به کمک به مردم سوریه صرفا دروغ است. آنها به قطعنامه مجمع عمومی درباره احترام به حاکمیت سوریه و همکاری با دمشق برای کمک‌رسانی پایبند نبودند. این کشورها این مسئله را نادیده می‌گیرند که مرکز فعالیت بشردوستانه در سوریه صرفا در دمشق است نه هیچ جای دیگری.»

انتهای پیام/

R1016196/P36446/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سوریه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی به دنبال تقلیل و بی‌اهمیت جلوه دادن عملیات " وعده صادق" هستند، اما غافل از این هستند که غافلگیری در زمان عملیات نبود، بلکه در راهبرد و تاکتیک بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، وی افزود: هدف از عملیات "وعده صادق" تنبیه رژیم صهیونیستی و بازنگری در ارزیابی آن‌ها از ایران بود.

جلال زاده اظهار داشت: این عملیات دوستان جمهوری اسلامی را در منطقه تجدید قوا و دشمنان را متوجه قدرت ایران کرد.

وی در پایانن تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی عملیات "وعده صادق" را عملیاتی موفق ارزیابی کرد.

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه
  • ساخت مراحل اولیه اسکله آمریکایی‌ها آغاز شد/ کشتی نظامی آمریکا در ساحل غزه پهلو گرفت
  • ادعای مقام آمریکایی: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شده است
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم