Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای گروه کر شهر تهران که قرار بود ۲۳ و ۲۴ دی ماه برگزار شود، به‌دلیل از دست دادن یکی از اعضای گروه در سقوطِ هواپیمای اوکراینی، که به‌تازگی از این گروه خداحافظی کرده بود، به تعویق افتاد.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، گروه کر شهر تهران در غم از دست دادن «روجا آزادیان»، از اعضای این گروه، و نیز کلیه‌ جان‌باختگانِ این حادثه‌ تلخ در سقوط هواپیمای اوکراین، و تألم روحی این حادثه با نگارش متنی اجرای خود را به زمان دیگری موکول کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن گروه کر شهر تهران آمده است:

«روزهایی را سپری می‌کنیم که غم و اندوه بر سر کشورمان آوار شده‌ است. در سوگ هم‌میهنانی نشسته‌ایم که هر کدام‌شان سرشار از امید و آرزو برای فردایی بهتر بوده‌اند و از دست دادن‌شان بغض را در گلویمان هرچه فشرده‌تر کرد. اعضای گروه کر شهر تهران نیز با همه‌ توان‌شان تلاش کردند با وجود تمام مصائب پیش‌ آمده، در روند تمرین‌هایشان خللی پیش نیاید و اجرای خوب و پرقدرتی داشته‌ باشند، بلکه از بار این غم و اندوه بکاهند. دریغا که سرنوشت، بغض‌هایمان را به گریستن تبدیل کرد، وقتی‌که شنیدیم یکی از اعضای گروهمان نیز در آن پروازِ شوم از دست رفت. خانم روجا آزادیان از سُپرانوهای گروه کر شهر تهران. دختری آرام و سر‌به‌زیر. به همین دلیل تصمیم بر این شد که کنسرتِ پیش‌روی گروه کر شهر تهران به تاریخ دیگری موکول شده و در شرایط روحی بهتری اجرا شود. بنابراین بدین‌ وسیله اعلام می‌شود که اجرای روز دوشنبه و سه‌شنبه‌ ۲۳ و ۲۴ دی‌ماه، به تعویق می‌افتد و زمان اجرای آن متعاقباً اعلام خواهد شد. از همه‌ همراهان و اهالی موسیقی پوزش می‌خواهیم و سپاس‌گزار شما هستیم.

 

******************************

ترانه‌های منتخب سال معرفی می‌شوند

ترانه‌های منتخب سال در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر معرفی می‌شوند.

«جایزه ترانه» با هدف تجلیل از ترانه‌سرایان برتر و ترویج مفاهیم نو و ارزشمند در ترانه‌ها و معرفی ترانه‌های برگزیده در سی و پنجمین دوره جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌شود.

در این جایزه، متن ترانه‌هایی که از اول مهرماه ۱۳۹۷ تا پایان مهرماه ۱۳۹۸ به صورت تک آهنگ یا در قالب آلبوم موسیقی از سوی موسسات یا اشخاص حقیقی پس از دریافت مجوز از دفتر موسیقی تولید و منتشر شده‌اند، توسط هیاتی از داوران بررسی و ترانه‌های برگزیده معرفی می‌شوند.

در فاصله اول مهر ۱۳۹۷ تا پایان مهر ۱۳۹۸ بیش از شش هزار قطعه متن ترانه با مجوز دفتر موسیقی به صورت تک آهنگ یا در قالب آلبوم منتشر شده‌اند، که مرحله نخست انتخاب این ترانه‌ها در حال انجام است و در مرحله نهایی ترانه‌های برگزیده در سی و پنجمین جشنواره  موسیقی فجر معرفی می‌شوند.

با توجه به تعداد بسیار ترانه‌هایی که به صورت تک آهنگ و آلبوم تولید و منتشر می‌شوند، جایزه ترانه می‌تواند به کمک متخصصان و آرا مردمی، ترانه‌های شاخص و برگزیده را به جامعه معرفی کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهر تهران اوکراین تعویق سقوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۴۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت

فراخوان این جشنواره چندی پیش ابلاغ شده بود که گروه آهوی دشت با تهیه و ارسال اثر به جمع شرکت کنندگان پیوست و با رای هیئت داوران به عنوان یکی از منتخبین موسیقی محلی ایران شناخته شد.

در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس که تا ۹ اردیبهشت در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار می‌شود، یازده گروه منتخب موسیقی نواحی ایران شامل بندر لنگه، جزیره هرمز، اردبیل، کرمان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، گیلان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و چهار محال و بختیاری حضور دارند.

گروه موسیقی آهوی دشت با مدیریت و هنرمندی علی حسین پور متشکل از محمد حسین اعلایی فرد، علی محمودی میمند، معصومه کافی، شایسته یوسفی و مینا منگلی، ساعت ۲۰ جمعه شب گذشته با اجرای یک ساعته موسیقی در قالب آواز‌های محلی که با نواختن ساز‌های نی، دایره، سرنا، نقاره، تمبورین و چوبک همراه بود، شور و هیجان حضار را برانگیخته و موسیقی محلی شهربابک را به مردم کشورمان معرفی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • ترانه‌ کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» اینستاگرام را منفجر کرد + ویدئو
  • اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره ای توسط بازیگر زن «نون خ» | آرزوی سلامتی خانم بازیگر برای ترانه علیدوستی + ویدئو
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • (ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای توسط بازیگر زن «نون خ»
  • ویدئویی پربازدید از اجرای ترانه «تو محشری» امید در صداتو
  • (ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد