Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@13:31:59 GMT

نمایشگاه گروهی نقاشی خط در سنندج برپا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۴۲۸۵

نمایشگاه گروهی نقاشی خط در سنندج برپا می‌شود

نمایشگاه آثار 5 نفر از هنرجویان فایق خالدی در زمینه نقاشی خط با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از 22 تا 27 دی‌ماه در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،آثار 5 نفر از هنرجویان فایق خالدیاز اساتید نقاشی‌خط استان کردستان در زمینه نقاشی خط با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از 22 تا 27 دی‌ماه در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برپا  می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایشگاه 20 اثر نقاشی‌خط حاصل فعالیت 5 نفر از هنرجویان فایق خالدی  به مدت 6 روز با موضوع آزاد و گرایش‌های نوین به نمایش گذاشته خواهد شد.

فایق خالدی در گفت‌وگو با فارس در این راستا اظهار کرد:این‌ نمایشگاه‌ حاصل فعالیت‌های هنرجویان این رشته «شیدامردوخی»، «سمیرامعتمدی»، «کژال میرزایی»، «سمیرا امیری» و «زهره مرادی» است که در مدت 15 جلسه اصول کار را فراگرفته‌اند.

وی در خصوص اهداف برگزاری این نمایشگاه هم گفت: نقاشی‌خط در استان کردستان آنگونه که باید و شاید زیاد مورد توجه واقع نشده است و علیرغم وجود اساتید و استعدادهای فراوان بدلیل نبود آموزش گسترش پیدا نکرده است.

این هنرمند افزود: در کنار معرفی این هنرمندان ، جذب هنرمندان علاقه‌مند به فراگیری این رشته هنری و تأکید بر ضرورت ایجاد بسترهای لازم آموزشی از اهداف مورد توجه این نمایشگاه است.

خالدی به ضرورت های لازم برای فعالیت در این هنر اشاره کرد و تصریح نمود: در کنار علاقه شخصی، آشنایی مختصر با مبانی هنر، آگاهی از اصول و قواعد خوشنویسی و شناخت مواد و متریال‌های لازم و تمرین و مداومت در کار جهت ورود به این عرصه هنری بسیار مهم است. 

وی در خصوص زمان های بازدید از نمایشگاه گفت: این نمایشگاه یکشنبه 22 دی‌ماه ساعت 17 در مراسمی افتتاح و در ایام برگزاری همه روزه از ساعت 10 تا 12 و 16 تا 19 آماده بازدید علاقه‌مندان است. 

گفتنی است؛ فایق خالدی متولد 1355 سنندج، کارشناس گرافیک دانشگاه شهید رجایی تهران، مدرس دانشگاه و هنرستان‌های آموزش و پرورش است. وی دارای مدرک ممتاز خوشنویسی و عضو انجمن خوشنویسان ایران و کاردان فنی ساختمان است.

حضور در 18 نمایشگاه گروهی و برپایی چند نمایشگاه انفرادی در کنار کسب بیش از 15 عنوان برتر در جشنواره‌های داخلی و خارجی از جمله نفر اول و کسب دیپلم افتخار چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، گرایش نوین خوشنویسی-تهران درسال 1390 و داوری در بسیاری از جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای دانش آموزی و دانشجویی از جمله سوابق این هنرمند محسوب می‌گردد.

انتهای پیام/71/2330

منبع: فارس

کلیدواژه: هنر نمایشگاه سنندج نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۴۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است

جام جم آنلاین اصفهان؛ محمد اسماعیل زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد:در سال گذشته نیز برخی پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.
وی افزود:  ساخت پارک‌های محلی، احداث میدان «نماز» و یادمان شهید گمنام، اصلاح هندسی برخی معابر، لکه‌گیری و آسفالت و بهسازی شماری از مسیرها از جمله این طرح‌هاست.
شهردار محمدآباد تصریح کرد:بهره برداری از پارک کوهستانی، اصلاح و تعبیه روشنایی میدان ورودی شهر از سمت اصفهان، احداث میدان خروجی شهر به سمت شهرضا و تکمیل آزادسازی برخی خیابان‌ها از جمله دیگر پروژه‌های مورد اشاره محسوب می‌شود. 
وی اضافه کرد: مرمت آثار تاریخی و گردشگری، تکمیل پد(محل استقرار و پرواز) بالگرد و تکمیل استخر ذخیره آب‌های سطحی از جمله پروژه‌هایی دیگری است که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 
اسماعیل زاده با بیان اینکه سومین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و مشاغل خانگی را در ارگ تاریخی این شهر افتتاح کردیم، گفت: بالغ بر ۳۰ غرفه از برخی شهرهای استان‌ اصفهان و مناطق دیگر مانند آذربایجان شرقی و کرمان در این نمایشگاه حضور دارند. 
وی با اشاره به اینکه گردشگری از جمله مباحث با اهمیت این خطه به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: هرچه بتوانیم زیرساخت‌های مرتبط با این صنعت را ارتقا بخشیم می‌توانیم محمدآباد را به خطه‌ای مسافرپذیر تبدیل کنیم. 
اسماعیل‌زاده گفت: نمایشگاه نامبرده از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال‌های قبل بهبود یافته است و امیدواریم این روند رو به رشد در سال‌های آینده نیز تداوم یابد. 
وی اضافه کرد: شهر محمدآباد و به طور کلی شهرستان جرقویه از منابع طبیعی و محیط زیست زیبا و بکر سود می‌برد و بی‌شک گردشگری طبیعی بویژه با توجه به مجاورت آن با پارک ملی کلاه قاضی قابلیت پیشرفت دارد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر