Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،بهرنگ بابایی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قصرشیرین گفت : حدود پنج سال پیش در پی ساخت و ساز یک واحد مسکونی در خیابان ساحلی شهر قصرشیرین در محدوده کاروانسرای شاه عباسی، شواهد و بقایای یک دیوار تاریخی نمایان شد.

او گفت : پس از انجام مطالعات و بررسی‌های کارشناسی که با کشف مواد فرهنگی تاریخی در این محل همراه بود، مشخص شد این دیوار تاریخی است و در طول سالیان درازی زیر خاک مدفون و بعد‌ها ساخت و ساز واحد‌های مسکونی روی آن انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی قصرشیرین گفت: طی سال‌های گذشته هرگونه ساخت وساز را در حریم این دیوار تاریخی ممنوع کردیم تا اگر بقایای دیگر این دیوار در زیرخاک مدفون است، دچارآسیب نشود.

او افزود: پس از وقوع زلزله بزرگ سال ۱۳۹۶ و آغاز بازسازی واحد‌های مسکونی تخریب شده در شهر قصرشیرین، در چند نقطه دیگر از کوچه‌های اطراف بقایای دیگری از این دیوار تاریخی را پیدا کردیم.

بابایی گفت: با بدست آمدن این بقایای جدید بنظر می‌رسد که این دیوار‌ها مربوط به بنای بزرگی باشد، برای همین از پژوهشکده باستان شناسی تهران خواستیم تا مجوز کاوش‌های باستان شناسی و گمانه زنی برای تعیین عرصه و حریم این اثر را صادر کند که خوشخبتانه موافقت شد.

او گفت: اعتبارات لازم برای اجرای گمانه زنی به منظور تعیین عرصه و حریم این دیوار تاریخی تامین شده و گروه باستان شناسی نیز برای اجرای این پروژه اواخر دی یا اوایل بهمن به قصرشیرین خواهند آمد.

رئیس اداره میراث فرهنگی قصرشیرین افزود: امیدواریم با اجرای این کاوش و گمانه زنی بتوانیم عرصه و حریم این بنا‌ها را که احتمالا وسیع خواهد بود، مشخص کنیم و راه برای اقدامات حفاظتی بیشتر از آن باز شود .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی واحدمسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز ابتدا دنیای امروز را عرصه نبرد طرفداران دین اسلام، قرآن و ارزش‌های انسانی با دشمنان خدا، شیطان پرست‌ها، خودپرست‌ها و دنیا پرست‌ها دانست و سپس گفت: دشمن جنگی ترکیبی در همه عرصه‌های زندگی مسلمانان ایرانی به راه انداخته است.

امام جمعه شیراز گفت: ما جنگ نظامی را هشت سال تجربه کردیم و کارآزموده هستیم اما دشمنان عرصه اقتصادی را نقطه ضعف ما می‌دانند و در این عرصه جنگ راه انداخته‌اند که به کمک خدا و با همراهی مردم این عرصه را هم خواهیم برد.

وی با بیان اینکه دشمن در عرصه جنگ فرهنگی نیز تمام تلاش خود را می‌کند که بر ما پیروز شود گفت: در این عرصه نیز پیروز واقعی ما مسلمانان خواهیم بود و این وعده الهی است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به در پیش بودن روز جهانی کار و کارگر و روز معلم بیان کرد: کارگران سربازان عرصه جنگ اقتصادی و معلمان سربازان عرصه جنگ فرهنگی هستند که باید مورد حمایت جدی قرار بگیرد.

امام جمعه شیراز بر حمایت مسئولان از تولید ملی و تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: در برخی از جلسات می‌گوئیم این جنس را فلان شرکت شیرازی یا استان فارسی تولید کرده و از آن باید حمایت کرد اما عده‌ای می‌گویند نمونه خارجی آن بهتر است و اینگونه تولید ملی تضعیف می‌شود و به کشور آسیب می‌زنند.

امام جمعه شیراز از مردم خواست اگر کسی پول دارد به جای اینکه بخواهد دلالی کند به سرمایه‌گذاری در بخش تولیدی بپردازد که این نکته باید قابل توجه بانک‌ها و همه مدیران نیز قرار بگیرد.

وی در ادامه به زمینه‌سازی برای مشارکت مردم در تولید، اصلاح الگوی مصرف، ترویج فرهنگ کار، ایجاد اشتغال در جامعه و مبارزه با فساد اقتصادی به عنوان دیگر مولفه‌هایی نام برد که سبب تحقق بهتر شعار سال می‌شوند.

کد خبر 6089228

دیگر خبرها

  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت
  • جنگ فرهنگی تنها عرصه‌ای که دشمن به آن امید بسته است
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد