Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح روز شنبه ۲۱ دی ماه سال ۹۸، ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه ای دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی را اصابت موشک بر اثر خطای انسانی خواند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این اتفاق با واکنش‌های زیادی مواجه شد که محوریت اکثر آنها عذرخواهی و اعتراض به از بین رفتن اعتماد عمومی به رسانه های داخلی بود.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در واکنش به این بیانیه در توییتر خود نوشت: یک روز غم انگیز.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه گیری اولیه تحقیقات داخلی توسط نیروهای مسلح: خطای انسانی در زمان بحران ناشی از ماجراجویی ایالات متحده منجر به فاجعه شد. عمیقا پشیمانیم، پوزش و عرض تسلیت به مردم ما، به خانواده‌های همه قربانیان و سایر ملل تحت تأثیر.

عبدالکریم حسین زاده، نایب رئیس فراکسیون امید در صفحه توییتر خود نوشت: ‏غم از دست رفتن جان مسافران ⁧‫پرواز۷۵۲‬⁩ افزون‌تر شد. از چهارشنبه تا صبح شنبه کسی از حقیقت خبر نداشته که بعد از سه روز تکذیب، خبر اعلام شود؟ جامعه را اینگونه به بازی دروغگویی می‌گیرید و لابدا انتظار دارید که حرف‌هایتان مورد قبول افکار عمومی قرار بگیرد.

‏طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود آورده است: در ⁧‫پروازاوکراینی‬⁩، ۱۷۶ زندگی و هزاران آرزو از دست رفت و در روزهای بعد، با دروغ‌گویی‌ها و کتمان‌کاری‌های مراجع مسئول، اعتماد عمومی هزار تکه شد. اگر مردم محرم و امین بودند، به آنان دروغ نمی‌گفتند. درخواست داریم جلسه‌ی علنی فردای مجلس به بررسی جوانب این حادثه اختصاص یابد.

بهرام پارسایی، نماینده شیراز نیز در واکنش به این بیانیه در توییتر خود نوشت:  کمترین انتظار مردم استعفا یا برکناری فوری بالاترین رده‌های مسئول در فاجعه ‎هواپیمای اوکراینی و سپردن آنها به دست عدالت است.
اگر این اقدام صورت نگیرد، فردا درخواست استیضاح وزرای مسئول را تقدیم می‌کنم، اگر رییس و هیات رئیسه مثل عدم اعلام وصول استیضاح‌ها و طرح تک نرخی کردن بنزین ‏عمل کنند یا برکناری و مجازات برای خاطیان فاجعه در کار نباشد من به حرمت سوگند یاد کرده در برابر مردم، استعفا می دهم.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در توییتر خود نوشت: حادثه ساقط شدن هواپیمای اوکراینی⁩ در اثر خطای انسانی پدافند هوایی فاجعه ای سنگینی و ملی است. باید خود را جای تک تک بازماندگان این فاجعه، شهروندان ایرانی و مسئولان بگذاربم تا به عمق و ابعاد آن از قربانی شدن جوانان نخبه تا لطمه دیدن اعتماد اجتماعی و مسائل فنی و نظامی حساس باشیم. همچنان باید پیگیر ‎جدی و ‎شفاف زمینه ها و عوامل بروز این خطای زیان بار بود و با همدردی و ژرف اندیشی دامنه ها و پیامدهای آن را تحمل پذیر کرد. خود را شریک داغ سنگین همه خانواده های سوگوار و عموم ملت می دانم.

خبر تکمیل می شود...

کد خبر 405235

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سقوط سقوط هواپیمای مسافربری سقوط هواپیمای اوکراینی سقوط هواپیما سقوط هواپیمای اکراینی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۴۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند

یک مقام اطلاعاتی اوکراینی از سقوط قریب الوقوع یک شهر راهبردی به دست ارتش روسیه خبر داد که اوضاع جبهه‌ها را به نفع روس‌ها تغییر خواهد داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روسیاالیوم، وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیرو‌های ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیرو‌های این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیرو‌های اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آن‌ها بر شهر‌های بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیرو‌های این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیرو‌های روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روز‌های گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده اند.

دیگر خبرها

  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • اولین تصاویر از سقوط هواپیمای فوکر ۵۰ در کومور
  • تقدیر جنبش حماس از مواضع شجاعانه یمن در حمایت از فلسطین
  • استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن
  • تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه اسرائیل
  • بیانیه مهم نیروهای مسلح یمن درباره آغاز فاز چهارم عملیات علیه «مثلث تجاوز»
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیروهای مسلح یمن
  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند