Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:40:57 GMT

مشاغل خانگی بانوان در استان اردبیل تقویت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۴۹۸۷

مشاغل خانگی بانوان در استان اردبیل تقویت می‌شود

مهران محمدی روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خلخال گفت: در این استان بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ زن سرپرست خانوار وجود دارد ، شناسایی افراد مشمول برای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار به دلیل شرایط خاص و مقررات آن با مشکلاتی مواجه بوده ولی تلاش شده از همه ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم.

وی افزود: با توجه به تعامل سازنده‌ با دستگاه‌های مختلف بیش از ۳۰۰ پیشران فعال در استان شناسایی شده و با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به توسعه فعالیت‌های آنها کمک خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: پس از مصاحبه و بررسی شرایط و توانمندی‌های افراد، از میان ۵۷۹ نفر از مشمولان طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، ۱۴۸ نفر شامل ۲۴ درصد بی‌سرپرست و ۷۶ درصد بد سرپرست، وارد فاز نهایی در استان شده‌اند تا با پیش‌بینی ریزش‌های احتمالی سهمیه ۱۰۲ نفری استان ساماندهی شود.

محمدی ادامه‌داد: این طرح به کارفرمایی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری و نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی شده و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری در سطح کشور شناخته شده و امیدواریم به اشتغال پایدار زنان سرپرست خانوار منجر شود.

او سه مزیت خیاطی و پوشاک، بافته‌های داری و غیر داری، صنایع دستی چرم و مجسمه‌سازی به روش پاپیه ماشه را چهار رشته مورد نظر در این طرح در استان اردبیل بیان کرد و افزود: این رشته‌ها بر اساس اسناد بالادستی، فرهنگ و توانمندی‌های استانی و ظرفیت پیشران‌ها و وضعیت بازار در نظر گرفته شده که کار آموزش و فعالیت‌های مربوط به ظرفیت سنجی بازار توسط پیشران‌ها در حال انجام می‌باشد.

مدیر تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی استان اردبیل هدف این طرح را علاوه بر تامین شغلی و درآمد پایدار برای زنان سرپرست خانوار در محل زندگی و در کنار خانواده ذکر کرد و گفت: حقوق ماهیانه حاصل از این طرح برای هریک از افراد مشمول طرح به تناسب میزان فعالیت افراد و انتظار پیشران‌ها از  ۱۵ تا ۳۵ میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

فرماندار خلخال هم در این جلسه گفت: در قالب طرح‌های مختلف از جمله طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که از طریق جهاد دانشگاهی اجرا می شود، رشته‌های مختلف مشاغل خانگی در این شهرستان رونق می‌گیرد.

فریدون بابایی از راه‌اندازی واحدهای تولید پوشاک انبوه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان خبر داد و افزود: زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر از بیکاران علاقه‌مند به فعالیت در صنعت تولید پوشاک منطقه فراهم شده و در آینده با توسعه کارگاه‌های تولید پوشاک ظرفیت اشتغال این واحدها به بیش از هزار نفر افزایش خواهد یافت و این حوزه ظرفیت خوبی برای مشاغل خانگی بویژه برای زنان سرپرست خانوار محسوب می‌شود.

بابایی خواستار رفع مشکلات و موانع موجود برای تولیدکنندگان از سوی ادارات شهرستانی و بانک‌ها شد و تصریح کرد: فرمانداری خلخال با هدف توسعه مشاغل خانگی بویژه پوشاک علاوه بر حمایت لازم از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی رونق تولید ارائه تسهیلات بانکی، اماکن دولتی بلااستفاده را برای ایجاد و راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و همچنین اشتغال افراد در اختیار مجریان این طرح‌ها قرار داده است.

بر اساس سرشماری سال ۹۸ ، ۱۴ هزار و ۶۰۰ زن سرپرست خانوار در استان اردبیل شناسایی شده که هدف اصلی اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار خارج کردن این افراد از پوشش نهادهای حمایتی هم‌چون بهزیستی و کمیته امداد و نیز بهبود معیشت زندگی و تکریم زنان سرپرست خانوار است.

برچسب‌ها اشتغال زایی اشتغال فراگیر اردبیل بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی اشتغال فراگیر اردبیل بانوان اشتغال زایی اشتغال فراگیر اردبیل بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۴۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد

رئیس سازمان شیلات ایران از اجرایی‌شدن شهر مولد در سواحل خبر داد و گفت: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سیدحسین حسینی ظهر امروز در جلسه شهر مولد استان بوشهر یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریاپایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

وی شهرهای مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهرهای مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد که در اجرایی‌شدن شهرهای مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، گفت: شهرهای مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوارها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرا شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهرها با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده که نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در این آیین قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است