Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@02:38:03 GMT

شهرستان ادب «به نام پدر» خواند

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۵۱۱۷

شهرستان ادب «به نام پدر» خواند

قطعه «به نام پدر» در پاسداشت مقام این فرمانده برجسته مقاومت، همزمان با آغاز آیین‌های تشییع و بزرگداشت شهید، در دفتر موسیقی این موسسه فرهنگی هنری تولید شده است.

به گزارش مشرق، به مناسبت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، دومین قطعه موسیقایی موسسه «شهرستان ادب» منتشر شد. قطعه «به نام پدر» در پاسداشت مقام این فرمانده برجسته مقاومت، همزمان با آغاز آیین‌های تشییع و بزرگداشت شهید، در دفتر موسیقی این موسسه فرهنگی هنری تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قطعه دکلمه را محمدحسین موسوی‌تبار اجرا کرده است و شعر این اثر را که لحنی صمیمی دارد «علی محمد مودب»  سروده است. امیرحسین سمیعی آهنگساز این اثر است و این قطعه بعد از قطعه «بابا رجب» که بعد از انتشار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت دیگر همکاری مشترک او و علی‌محمد مودب بوده است. حسین پارسافر نیز با نوازندگی ویولون در ساخت این قطعه همکاری داشته است.

«محسن ما» به یاد شهید حججی، با دکلمه علی محمد مودب، «هنوز در دل ما» دکلمه علی داودی، به مناسبت ایام سوگواری محرم، «خلاصه همه بغض‌های تاریخم»، دکلمه مودب، در پاسداشت شهید حاج رجب محمدزاده، و قطعه موسیقی «چگونه رهایت کنم؟» دکلمه محمدحسین نعمتی به یاد شهدای انفجار هواپیمای مسافربری ایرانی با موشک ناو آمریکایی، از دیگر ساخته‌های دفتر موسیقی شهرستان ادب با فرم و مضامین مشابه است.

متن قطعه «به نام پدر»:

قدیمی‌ام کهنه شدم

دلم می‌خواد جدید بشم

چقد شهیدا خوشگلن

کاشکی منم شهید بشم

کاشکی  که دل دل نکنم 

از گل دنیا در بیام

چقد شهیدا خوشگلن

منم شهادتو می‌خوام

کاشکی منم کسی بشم

تو سرا سر در بیارم

پاهام دیگه خسته شدن

کی می‌شه پر دربیارم؟

این چی چیه اون چی چیه

حرف و حدیث، انگ و دروغ

یه خلوت دیگه می‌خوام

تو دل این شهر شلوغ

از دود و دم ذله شدم

از غمای دروغکی

کاشکی مث یه گل سرخ

پرپر بشم یواشکی

کاشکی بجنگم با خودم

همیشه رزمنده بشم

تق! یه گلوله! یا حسین!

جون بدم و زنده بشم

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتقام سخت هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی سردار قاآنی سردار حاج قاسم سلیمانی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما خبرگزاری «آناتولی» ترکیه در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» تصویری را از راهپیمایی طرفداران فلسطین در لندن منتشر کرد که در آن تظاهرات «میشل اونیل»، وزیر اول ایرلند شمالی، شرکت داشت و خشونت‌ها در غزه را محکوم کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

میشل اونیل گفت: «افتخار می‌کنم که برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین اینجا هستم. هزاران نفر در خیابان‌ها هستند تا خواستار خاتمه کشتار مردم فلسطین شوند و بگویند ما در کنار شما هستیم! ما جامعه بین المللی را برای نقش آن به چالش می‌کشیم. من در همبستگی با مردم فلسطین اینجا هستم. ما شاهد وحشت و ویرانی در غزه و کشتار مردم غزه هستیم. این یک نسل کشی است و باید متوقف شود. جامعه بین المللی باید به آن خاتمه دهد. جامعه بین المللی باید مسلح کردن اسرائیل را متوقف کند. این امر باید همین الان پایان یابد».

دیگر خبرها

  • چرا کسی برای دختران دانشجوی آمریکایی شعر برای خواهرم نمی‌خواند!
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • کشف اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس ؛ این اشیا هنوز قیمت گذاری نشده اند
  • کشف ۳۰۸ قطعه اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • کشف ۳۰۸ قطعه شی تاریخی چندهزارساله در چالوس
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند