Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای هشدار داد در صورتی که عراق، نظامیان آمریکایی را اخراج کند، باید غرامتی بالغ بر 35 میلیارد دلار به ایالات متحده پرداخت کند.


به گزارش شریان نیوز،دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) در مصاحبه با «فاکس‌نیوز» هشدار داد در صورتیکه عراق، نظامیان آمریکایی را وادار به خروج از این کشور کند، باید هزینه سرمایه‌گذاری‌هایی که ایالات متحده در این کشور غرب آسیایی کرده را بپردازد یا اینکه به واشنگتن اجازه دهد همچنان در عراق بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در این خصوص گفت: «من گفتم، اگر ما (از عراق) خارج شویم، باید به ما هزینه بدهید. اگر ما (از عراق) خارج شویم....شما باید پولی را که وارد (عراق) کردیم به ما بدهید».

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگار فاکس‌نیوز مبنی بر اینکه چگونه قصد دارد از عراق غرامت دریافت کند، گفت: «ما در حال حاضر مبالغ زیادی از پول آنها را در اختیار داریم. ما پول زیادی از آنها را در اختیار داریم. ما 35 میلیارد دلار از پول آنها را در حال حاضر در حسابی داریم و من فکر می‌کنم آنها با پرداخت مبلغ موافقت کنند. فکر می‌کنم که آنها با پرداخت پول موافقت کنند در غیر اینصورت ما در آنجا می‌مانیم».

اوایل هفته گذشته، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق خواستار خروج نظامیان آمریکایی به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌های ایالات متحده با ایران شد.

اظهارات عادل عبدالمهدی یک روز بعد از آن مطرح شد که دولت ترامپ در اقدامی تروریستی، سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در نزدیکی فرودگاه بغداد به همراه هفت تن از یارانش به شهادت رساند.

ترامپ هفته گذشته در واکنش به مصوبه پارلمان عراق در خصوص خروج نظامیان خارجی از خاک این کشور در یک پیام توییتری نوشت: «ایالات متحده سالهاست که میلیاردها دلار در سال به عراق پرداخت کرده است. این در صدر تمام کارهایی است که برای آنها انجام داده‌ایم. مردم عراق نمی‌خواهند تحت سلطه و کنترل ایران باشند اما در نهایت، این (ادامه حضور نظامیان آمریکایی در عراق) انتخاب آنهاست. در 15 سال گذشته، ایران کنترل بیشتر و بیشتری بر عراق پیدا کرده است و مردم عراق از این امر خرسند نیستند. آخر این امر خوب نخواهد بود».

رئیس‌جمهور آمریکا سپس در خصوص هزینه‌هایی که واشنگتن در عراق کرده، مدعی شد: «ما یکی از گرانقیمت‌ترین تأسیسات فرودگاهی جهان را (در عراق) ساختیم. منظورم این است که ای کاش در نیویورک ساخته بودیم. ای کاش در واشنگتن ساخته بودیم. ما باند فرودگاهی با طول 15 هزار پا (بیش از از چهار هزار و 500 متر) می‌سازیم. در حقیقت فکر می‌کنم در آنجا به طول 20 هزار پا باشد....هیچ کس باند فرودگاه اینچنینی نساخته است...اما ما میلیاردها دلار صرف آن کردیم».

ترامپ همچنین ادعای خود را تکرار کرد و گفت که کشورهایی همچون عربستان سعودی و کره جنوبی به واشنگتن پول داده‌اند تا نظامیان آمریکایی در آن کشورها خدمت کنند.

وی درباره عربستان سعودی گفت: «آنها پیشاپیش، یک میلیارد دلار (پول) انتقال داده‌اند». و درباره کره جنوبی نیز گفت: «آنها به ما 500 میلیون دلار داده‌اند...من گفتم، شما باید در این مسیر به ما کمک کنید. ما 32 هزار سرباز در کره شمالی داریم که از این کشور در مقابل کره شمالی محافظت می‌کند.

شما باید هزینه آنها را پرداخت کنید و آنها 500 میلیون دلار به ما دادند».

ترامپ سه‌شنبه هفته گذشته نیز در واکنش به خروج نظامیان آمریکایی از عراق گفته بود که دوست دارد یک روزی نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کند و در نهایت آمریکا خواستار آن است که عراق بتواند امور خود را به پیش ببرد اما خروج نیروهای آمریکایی از عراق در حال حاضر روی نخواهد داد.

شامگاه دوشنبه بود که نامه‌ای رسمی از وزارت دفاع ایالات متحده به وزارت دفاع عراق به‌وسیله برخی رسانه‌ها منتشر شد که در آن آمریکا از جابجایی نیروهای نظامی خود و خروج از این کشور صحبت کرده بود. 

اما اندکی پس از انتشار این نامه، مقامات پنتاگون  این نامه را اشتباهی توصیف کرده و اعلام کردند که آمریکا هیچ قصدی برای خروج از عراق ندارد.

دسته بندیسیاسی

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا

شبکه آمریکایی با انتشار گزارشی ۲ ادعای پنتاگون در مورد حمله انتحاری داعش در خارج از فرودگاه کابل در جریان خروج نیروهای این کشور از افغانستان در اوت ۲۰۲۱ را رد و حقایق جدیدی را در این رابطه مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، رسانه نزدیک به دموکرات‌ها با استناد به شواهد ویدئویی جدید گزارش کرده «شمار زیادی از افراد در فرودگاه کابل نه بر اثر حمله انتحاری که در نتیجه تیراندازی سربازان آمریکایی جان باخته‌اند».

طبق ویدئوی ضبط شده، تعداد تیراندازی‌های صورت گرفته از جانب سربازان آمریکایی بیشتر از آن چیزی بوده که پنتاگون اعتراف کرده است.

ده‌ها نیروی نظامی آمریکا که در صحنه حضور داشته‌اند، تیراندازی در آن موقعیت را بسیار گسترده خوانده و گفته‌اند تیراندازی از سوی یک یا ۲ نفر انجام نگرفت بلکه تعداد زیادی از سربازان شروع به شلیک کردند.

در این حادثه که ۱۳ سرباز ارتش آمریکا و حدود ۱۷۰ افغان که به شدت به دنبال کمک برای فرار از تسلط طالبان بر کابل بودند، کشته شدند.

به مدت ۲ سال، پنتاگون اصرار داشت که تلفات، ناشی از یک انفجار بوده و نیروهایی که گزارش داده‌اند زیر آتش قرار گرفته‌اندT تحت تاثیر هرج‌ومرج پس از حادثه و اثرات ضربه‌های ناشی از انفجار بوده‌اند اما ده‌ها پرسنل ارتش آمریکا که در صحنه حضور داشتند تیراندازی را به تفصیل برای سی‌ان‌ان شرح داده‌اند.

یکی از این سربازان به سی‌ان‌ان گفت اولین انفجار بزرگ را از جایی که تفنگداران دریایی آمریکا ایستاده بودند، شنیده است و «نزدیک محل انفجار، یک یا ۲ نفره نبود و حجم وسیعی از تیراندازی بود».

یک پزشک افغان گفت که شخصاً گلوله را از تن مجروحان خارج کرده و با کارکنان بیمارستانش ده‌ها افغان را که بر اثر جراحات گلوله جان باختند، شمارش کرده است.

آثار تیراندازی در فرودگاه کابل

در مجموع، شواهد جدید اعتبار ۲ تحقیق نظامی ایالات متحده را به چالش می کشد و سؤالات جدی را برای پنتاگون ایجاد می کند، زیرا همچنان شواهد فزاینده‌ای را مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان به ضرب گلوله رد می‌کند.

پنتاگون اصرار دارد که همه کشته‌ها و جراحات ناشی از انفجار بمب بوده اگرچه اذعان کرده است که تیراندازی از سوی نیروهای آمریکایی و بریتانیایی صورت گرفته است، اما می‌گوید که این تیراندازی محدود به سه انفجار بوده که تقریباً همزمان بوده است - یکی از ۲۵ تا ۳۰ تیر اخطار سربازان بریتانیایی و ۲ تیراندازی از سوی نیروهای آمریکایی با هدف مقابله با مظنونان، که به کسی برخورد نکرد!

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا